Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Zire 72 die goed bevalt. Alleen de laatste tijd kan ik met mijn stylus niet goed meer op items klikken. Er is altijd een afwijking naar beneden (dus ik moet boven het icoontje drukken).

Ik heb al meerdere malen met die configurator (waarin je op de bulls eye moet drukken) de goede plekken ingedrukt maar het komt steeds weer terug.

Iemand enig idee waar het aan ligt?

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Digitizer kan kapot/verlopen zijn. Dit gebeurt wel vaker met Palm PDA's als ze wat ouder zijn... Hoe lang heb je hem al?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Wat ook een optie is, is als het apparaat buiten de garantie valt deze open te schroeven. Er hoopt nog wel eens vuiligheid in de randjes rondom het scherm, ik heb van de week het zelf bij mijn Palm TX gedaan. Nadat ik mijn Palm had dicht geschroefd heb ik een harde reset uitgevoerd en nu doet mijn touchscreen het weer goed.

Ps. vergeet niet een back-up te maken voordat je een harde reset doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 24-10-2007 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Apparaat is nog geeneens zo heel oud en is weinig gebruikt, ik ga hem maar is openschroeven dan/eevntueel een hard rest uitvoeren.

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Vergeet niet dat je 2 jaar garantie hebt!!

Verwijderd

Topicstarter
apparaat is ouder dan 2 jaar.

Waar kan ik het apparaat mee op en krijgen? Ik heb zeker weer van die speciale opzetstukjes nodig?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:12:
apparaat is ouder dan 2 jaar.

Waar kan ik het apparaat mee op en krijgen? Ik heb zeker weer van die speciale opzetstukjes nodig?
Mijn Palm TX ging met een Torx 5 schroevendraaier open. Het doel van het open maken is om eventuele zandkorreltjes en andere stofresten te verwijderen die zich ophopen in de randen van het touchscreen. Je zou ook met een scherp en stevig stukje papier langs deze randen kunnen gaan en kijken of je zo eventueel vuiligheid weg kan krijgen.
Na bovenstaande handelingen moet je een harde reset doen, een softreset is niet voldoende! Door een harde reset word het hele toestel van alle instellingen ontdaan. Vaak is een scherm schoonmaak actie met een hard reset het middel digitizer problemen te verhelpen. Soft reset-ten heeft geen enkel effect, tenminste hier bij niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 26-10-2007 18:02 ]

Pagina: 1