[Vista] Gebruikte leesbuffer onregelmatig

Pagina: 1
Acties:

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 19:52
Hey!

Sinds enige tijd heb ik een heel vervelend probleem. Wanneer ik een DVD 1 op 1 kopieer is mijn gebruikte leesbuffer onwijs onregelmatig. Hij gaat continu naar 0%, weer naar 30%, 100% enzovoorts. Dit zorgt ervoor dat het totale brandproces zo'n 20~30 minuten langer duurt.. Vervelend dus!

Dit is in zowel Vista als XP het geval en met verschillende merken/typen (zowel bron- als doel-) dvd's.
Verschillende programma's geven helaas hetzelfde resultaat. Over het algemeen brand ik met Nero.

Ik brand van:
SONY DVD RW DRU-500A IDE
naar:
NEC AD7170 S-ATA

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik hieraan doen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Kijk eens in apparaatbeheer, onder de eigenschappen van de controller waar je brander op hangt, of deze niet toevallig een apparaat (je brander) op PIO modus draait. Is waarschijnlijk het geval, moet je even de search gebruiken voor oplossingen. Aangezien het zowel in XP als Vista is, zou ik je BIOS eens resetten en/of de datakabel vervangen/nakijken :).

• blaCkduSt
The__Virus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:50:
Kijk eens in apparaatbeheer, onder de eigenschappen van de controller waar je brander op hangt, of deze niet toevallig een apparaat (je brander) op PIO modus draait. Is waarschijnlijk het geval, moet je even de search gebruiken voor oplossingen. Aangezien het zowel in XP als Vista is, zou ik je BIOS eens resetten en/of de datakabel vervangen/nakijken :).
Brander draait op Ultra DMA volgens apparaatbeheer. BIOS is gereset & beide kabels zijn vernieuwd, dit heeft geen invloed gehad.

• The__Virus
Hmm is het zo dat je on-the-fly brandt, dus leest en schrijft tegelijk? Probeer eerst eens een image te maken en dan te branden, hoe gaat het dan?

• blaCkduSt
The__Virus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:59:
Hmm is het zo dat je on-the-fly brandt, dus leest en schrijft tegelijk? Probeer eerst eens een image te maken en dan te branden, hoe gaat het dan?
Dit geeft geen problemen. Het gaat inderdaad alleen om de directe kopie, dus on-the-fly. Images / VIDEO_TS mappen e.d. gaan prima op de beloofde snelheid.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Flats in orde?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• blaCkduSt
Sorry, wat bedoel je daarmee?

• The__Virus
Denk de kabels ;).

Tja dit is waarschijnlijk niet zozeer een brander probleem, maar gewoon een gevolg van on-the-fly branden. Heeft het ooit zonder die spikes gewerkt? Want ik neem aan van niet.

Dit 'probleem' komt doordat de ATA-bus maar 1 apparaat tegelijk kan aansturen. Daarom zal de een moeten wachten op de ander wat een buffer vol kan laten lopen (de speler leest wel, maar kan de data niet kwijt. Of de buffer loopt leeg, omdat de brander even geen data aangeleverd krijgt). Wat je kunt doen is de brander op Master zetten (als dat nog niet zo is) en op het eind van de kabel te plaatsen (standaard plek voor Master) en de leessnelheid 4x hoger te zetten dan de brander.
Je kunt ook proberen een 80-pins kabel (bedoeld voor hardeschijven) te gebruiken, zo iets kunnen helpen.
Als dit allemaal niet helpt, dan zit er weinig anders op dan image maken en branden te doen (kan ook 'simultaan' met Nero, dan maakt ie eerst de image en gaat daarna gelijk branden. Kan ie redelijk geautomatiseerd verder geloof ik. Duurt iets langer, is wel betere kwaliteit vaak en net zo makkelijk).

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 24-10-2007 22:12 ]

• blaCkduSt
The__Virus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:12:
Denk de kabels ;).

Tja dit is waarschijnlijk niet zozeer een brander probleem, maar gewoon een gevolg van on-the-fly branden. Heeft het ooit zonder die spikes gewerkt? Want ik neem aan van niet.

Dit 'probleem' komt doordat de ATA-bus maar 1 apparaat tegelijk kan aansturen. Daarom zal de een moeten wachten op de ander wat een buffer vol kan laten lopen (de speler leest wel, maar kan de data niet kwijt. Of de buffer loopt leeg, omdat de brander even geen data aangeleverd krijgt). Wat je kunt doen is de brander op Master zetten (als dat nog niet zo is) en op het eind van de kabel te plaatsen (standaard plek voor Master) en de leessnelheid 4x hoger te zetten dan de brander.
Je kunt ook proberen een 80-pins kabel (bedoeld voor hardeschijven) te gebruiken, zo iets kunnen helpen.
Als dit allemaal niet helpt, dan zit er weinig anders op dan image maken en branden te doen (kan ook 'simultaan' met Nero, dan maakt ie eerst de image en gaat daarna gelijk branden. Kan ie redelijk geautomatiseerd verder geloof ik. Duurt iets langer, is wel betere kwaliteit vaak en net zo makkelijk).
Kan me inderdaad niet herinneren dat dit zonder spikes gewerkt heeft. Heb er nooit echt naar gekeken, maar aangezien ik ineens een hele lading kopietjes moet trekken is het zwaar hinderlijk nu. Thanks in ieder geval, ik zal er maar mee moeten leven denk ik.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De Sony leest aan max. 8x CAV dus in principe kun je maar aan max. 8x kopieren. Maar aangezien de NEC 8x in Z-CLV mode brandt (= sneller dan CAV) is de maximale kopieersnelheid 4x.
Je kunt dus best aan 4x branden. Dat zal sneller zijn omdat je dan geen buffer underruns krijgt. Een vol DVD-tje branden aan 4x duurt ongeveer 15 minuten.

• blaCkduSt
Twister336 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:28:
De Sony leest aan max. 8x CAV dus in principe kun je maar aan max. 8x kopieren. Maar aangezien de NEC 8x in Z-CLV mode brandt (= sneller dan CAV) is de maximale kopieersnelheid 4x.
Je kunt dus best aan 4x branden. Dat zal sneller zijn omdat je dan geen buffer underruns krijgt. Een vol DVD-tje branden aan 4x duurt ongeveer 15 minuten.
Helaas; een kopie op 4x duurt bijna 45 minuten! Tijd voor een S-ATA spelertje denk ik..

Verwijderd

Hoeveel geheugen heb je totaal en hoe veel daarvan is beschikbaar? Draai je processen op de achtergrond die I/O veroorzaken? M.a.w. zie je je HDD led knipperen vlak voordat je op 'burn' klikt?

• blaCkduSt
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:24:
Hoeveel geheugen heb je totaal en hoe veel daarvan is beschikbaar? Draai je processen op de achtergrond die I/O veroorzaken? M.a.w. zie je je HDD led knipperen vlak voordat je op 'burn' klikt?
2GB, waarvan over het algemeen 600MB~700MB in gebruik. Dit is wanneer ik tijdens het branden ook een divx-bestand afspeel bijvoorbeeld, met MSN e.d. op de achtergrond aan. HDD Led knippert eigenlijk niet voordat ik begin met branden, lijkt vrij idle.
Pagina: 1