Toon posts:

[XP] NL en BE keyboard settings beschikbaar maken op 1 PC*

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf waar ik werk heeft een aantal belgen in dienst.
We hebben wisselende werkplekken. Omdat er voornamelijk nederlanders werken ligt er een QUERTY toetsenbord. Er is een extra toetsenbordindeling geinstalleerd (AZERTY).

Met ALT-SHIFT kunnen de belgen overschakelen van QUERTY naar AZERTY.
De belgen kunnen blind typen, dus dit is geen probleem.

Het grote probleem blijft dat telkens als de belgen de toetsenbordindeling naar AZERTY zetten, en daarna een nieuwe applicatie starten de toetsenbordindeling weer naar QUERTY springt. Omdat dit vaak op inlogschermen gebeurd (websites en internet programma's) levert dit nogal eens inlogproblemen en account locks op.

Mijn vraag is. Hoe kunnen we zorgen dat deze omschakeling blijvend naar AZERTY is (totdat er weer een nederlander gaat zitten die hem met SHIFT TAB weer omzet naar QUERTY ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welk OS?
Het is QWERTY.

In XP kunt ge het bij Regionale instellingen doen, en zo de prioriteit van AZERTY hoger als QWERTY zetten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

QWERTY er gewoon uitknallen in de profielen van de belgen? Als ze het toch niet gebruiken kun je het ook verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zijn het PC's die ingelogd staan op 1 profiel, waar soms nederlanders en soms belgen zitten die de PC soms een paar uur gebruiken en soms 5 minuten.

OS = Windows XP.
Inloggen met verschillende profielen geprobeerd, maar dan wordt het op een of ander manier toch weer keihard op QWERTY gezet. Met SHIFT TAB is dan weer over te schakelen. Als ik als standaard invoertaal Nederlands (belgie) selecteer wordt hij toch na het opstarten van een nieuwe applicatie teruggezet.

Terugzetten naar alleen AZERTY in het profiel is ook geen optie. er liggen nederlandse toetsenborden, dus als ze een keer een functietoets willen gebruiken die ze niet blind kunnen kunnen ze even terugschakelen naar QUERTY en de toets op het toetsenbord opzoeken.

Dit is overigens niet op 1 PC, maar op meerdere pc's,

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
In XP kunt ge het bij Regionale instellingen doen, en zo de prioriteit van AZERTY hoger als QWERTY zetten.</
Kan, maar dan zitten de hollanders met het probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 21:53 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:42
Welkom :). Bumpen is niet echt de bedoeling. Rechtsboven een post van je zit een edit-knop, hiermeek kun je zelf je laatste post wijzigen. Zie ook de faq!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus geen drol met hardware te maken. De hardware functioneert, het gaat je om de keymapping, wat dus door OS gedaan wordt.

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:41:
Helaas zijn het PC's die ingelogd staan op 1 profiel, waar soms nederlanders en soms belgen zitten die de PC soms een paar uur gebruiken en soms 5 minuten.
Fix dat eerst.

Accountsharing is in netwerken net zo goed uit den boze als dat het hier is.

Hoe wil je in vredesnaam nu nog kunnen achterhalen wie van de personen die ingelogd is met $generiekegebruikersaccount toevallig even alle financiele data mee naar buiten heeft genomen op een USB stick en deze naar de Concurrent brengt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Fix dat eerst.

Accountsharing is in netwerken net zo goed uit den boze als dat het hier is.

Hoe wil je in vredesnaam nu nog kunnen achterhalen wie van de personen die ingelogd is met $generiekegebruikersaccount toevallig even alle financiele data mee naar buiten heeft genomen op een USB stick en deze naar de Concurrent brengt?
Accountsharing in dit geval is voor ons niet uit den boze.
De meeste afdelingen hebben apparte accounts, maar in het magazijn en op klantenservice staan ook wel gedeelde PC's. Deze kunnen bij een algemene emailaccount en voorraadbeheer.
Alles is netjes afgeschermd, dus ze kunnen niet bij bedrijfsgevoelige informatie (behalve voorraadbeheer, maar die gegevens zijn niet door iedere janboerenlul naar USB stick te kopieeren.

Als mensen die pakjes lopen en af en toe een email beantwoorden voor ieder pakje weer uit moeten loggen en weer in moeten loggen onder hun eigen account zijn we voor een handeling die normaal 2 seconden duurt (plaats opzoeken waar het ligt) per pakje 10 minuten extra kwijt. Gemiddeld zitten er in 1 bestelling 5 pakjes.......

Ik begrijp ook wel dat de schoonmaakdienst niet moet inloggen met hetzelfde account als de boekhouder.

Overigens hadden we met verschillende accounts ook problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 00:03 ]

Verwijderd

>beetje off-topic:

volgens mij zoeken jullie daar met een heel bedrijf problemen die er helemaal niet zijn :P

ik heb laatst azerty moeten leren voor een applicatie die alleen azerty snapt, en het heeft me zegge en schrijve 3 uur oefenen gekost :P

zolang je groep belgen dus een beetje een vaste groep is, kan je ze gewoon een halve dag op qwerty-cursus sturen, probleem opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:24:
>beetje off-topic:

ik heb laatst azerty moeten leren voor een applicatie die alleen azerty snapt, en het heeft me zegge en schrijve 3 uur oefenen gekost :P
:) Misschien als je op je toetsenbord kijkt wel, maar als je blind typt is overschakelen niet zo gemakkelijk kan ik je vertellen.

Over het zoeken van problemen die er niet zijn : Het is zeker geen onoverkomelijk probleem. Het zou voor de belgen alleen gemakkelijk zijn. Het is een vraag die we krijgen, en als de mogelijk bestaat (in redelijke termijn) zullen we dat voor hen proberen op te lossen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:24:
zolang je groep belgen dus een beetje een vaste groep is, kan je ze gewoon een halve dag op qwerty-cursus sturen, probleem opgelost :)
Blind typen lukt je dat niet. Zeker niet als ze thuis gewoon weer werken met een Azerty is 'geforceerd' Qwerty aanleren niet zo tactisch. Snap ik bij voorbaat al die hele azerty niet, maargoed :P

Wat je zou kunnen doen, is 2 profielen gebruiken BE en NL, en die simpel met account wisselen omzetten voor de persoon die er achter komt. Eventueel met een buro-blad die te herkennen is welk account je zit, even snel wisselen en weer gaan. Dan nog een timer erop dat hij naar x-minuten automatisch naar account selectie gaat.

Weet ik niet of je exchange oid gebruikt, een pop-email client kan wel wat problemen opleveren dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 26-10-2007 01:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Het probleem:
toetsenbord layout schakelt terug naar QWERTY (kappen met dat QUERTY svp!)

De oplossing:
op ASERTY ( ;) ) zetten afmelden en weer aanmelden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:20:
[...]

:) Misschien als je op je toetsenbord kijkt wel, maar als je blind typt is overschakelen niet zo gemakkelijk kan ik je vertellen.
bij mij was het net omgekeerd :P
azerty typen terwijl ik naar een qwerty tobo kijk lukte absoluut niet. gewoon azerty blind typen had ik met een paar uur onder de knie. en ik ben echt geen held met typen :P

mgoe, succes d'rmee iig :)
Pagina: 1