2 vraagjes over Systimax CAT 6 kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-03 08:48
Howdy mede Tweakers

Ik heb de hand weten te leggen op wat meters CAT 6 kabel.
Het gaat hier om het merk Systimax Gigaspeed XL

Nu heb ik via Tweakers en Google geleerd dat je een soepele en massieve utp kabel hebt.
Je schijnt dus ook goed rekening te moeten houden met welk soort RJ45 plug je gebruikt, die speciaal voor massieve of speciale voor soepele kabels.

Vraag 1:
Kan iemand mij vertellen welke soort RJ45 connecter ik moet hebben voor dit type/merk kabel?

Vraag 2:
Waar koopt de slimme Tweaker z'n CAT 6 connecters voor een schappelijke prijs..? (Heb Google al afgestruind maar daar zie je door de bomen het bos niet meer)

Zoals je waarschijnlijk kunt opmaken aan bovenstaande, is networking niet echt mijn ding maar goed I'm learning moet je maar denken :)

Alvast bedankt..!

Member of the Ukraine IT Army

Verwijderd

Bekijk de kabel eerst eens goed !

Staat er 1071 of 1074 (wellicht 1071 als hij grijs is) op de kabel. De 1071 is solid conductors en de 1074 is soepele conductors.

Als je bij Systimax zelf gaat vragen welke connectoren RJ45 je kan plaatsen, dan krijg je een beleefde njet. CAT6 patch snoeren worden best in de fabriek gemaakt. Zelf gebruikte ik wel al eens RJ45's uit de DHZ (Brico) en dit gaat goed.

De outlets (waarin je de RJ45 plug duwt) heten MGS400 en worden enkel door Anixter (distributeur) of via Businesspartners aangeboden.

Succes

• NIK0
Hoi Chris,

Bedankt voor je antwoord...ik zit nu op het werk..ik zal vanavond 'ns kijken wat er precies op de kabel staat.

Enne met Brico DHZ, bedoel je deze site:
http://www.brico.be/wabs/nl/index.do ?

Maw maakt het dus niet zo heel veel uit als je het ook bij de Brico ook kunt krijgen..?

Thanks..!

• NIK0
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:26:
Bekijk de kabel eerst eens goed !

Staat er 1071 of 1074 (wellicht 1071 als hij grijs is) op de kabel. De 1071 is solid conductors en de 1074 is soepele conductors.
Succes
Je had gelijk er staat 1071 op...= dus een solid kabel