[Ubuntu] 2 video kaarten en 3 monitoren, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste versie van ubuntu geinstalleerd, versie 7.04

Ik heb 3 17" TFT monitoren en 2 videokaarten gebruikt, dit werkt allemaal prima dus echter mijn videokaarten preseteren niet zoals ik had verwacht.
Ik gebruik nu 2x nvidia Geforce 6200 (NV44) kaarten, 1 in de AGP en 1 in een PCI slot, dit werkt dus allemaal.

Nu heb ik nog liggen een ATI Radeon 9800 APG en een ATI Radeon 7200, deze 2 wilde ik dus gaan gebruiken maar hier heb ik dus een probleem mee.

Alleen de AGP kaart is geen enkel probleem, dit werkt perfect, maar zodra ik de 2de videokaart wil gebruiken dan lukt het me niet meer.

Gutzy herkend de kaarten wel maar het tooltje in gutzy om de beeldschermen te configuren kan er niet mee overweg, welke setting ook ook probeer meer als 1 scherm krijg ik niet werkend.

Ook de xorg handmatig aanpassen wil niet lukken, altijd start de X op in failsafe mode en in lage resolutie. De log files geven helaas niets weer, er staat enkel in dat de failsafe is gestart.

Om toch te kunnen werken jeb ik de 2 nvidia kaarten er weer ingestopt, dit werkte dus wel direct, de ATI kaarten zijn niet defect, via dualboot in windows werkt de ATI combinatie dus wel perfect.

Heeft iemand een werkende xorg.conf voor 3 TFT schermen voor 2 ATI kaarten of andere tips om dit werkend te krijgen?