Asus P5KR: Post enorm traag door USB-schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het volgende probleem heb ik met mijn nieuwe Asus P5KR moederbord:

Het duurt een eeuwigheid om door de post te komen. Dit ligt aan mijn externe USB harddisk. Het moederbord probeert hem te mounten als bootschijf maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon dat hij opstart vanaf m'n RAID0 array. Ik kan dat alleen nergens hard fixeren waardoor ik telkens moet wachten (of ik moet de stekker van m'n externe USB-schijf er telkens uit trekken als ik boot / reboot.

In de bootsequence staat alleen m'n RAID0 array op (1) en (2) en (3) heb ik op disabled staan. Schijfinistialisatie kun je ook instellen in de bios maar die staat al op 0 seconden.

Via de search zie ik dat mensen soortgelijke problemen hebben/hebben gehad maar een oplossing kan ik niet echt vinden. Is er inmiddels al iemand die een oplossing heeft hiervoor?

[ Voor 12% gewijzigd door Toink op 24-10-2007 19:58 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niet ergens een optie "Boot other device"?

Hier stond een dode link.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
of "Removeble Disk" ?

Verwijderd

Gewoon je USB stekker eruit trekken en na 't booten erin drukken?

Verwijderd

Misschien het volgende: BIOS update?
Ik heb hetzelfde gehad met een P5B-DL, was lang bezig om langs de USB-devices te lopen. Met nieuwste BIOS vliegt 'ie er opeens doorheen........

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:02:
Gewoon je USB stekker eruit trekken en na 't booten erin drukken?
Ja das makkelijk, maar niet bepaald een oplossing, als ik op die manier mijn zakelijke pc moet opstarten of privé pc, dan had ik hem al 6 keer het raam uitgeflikkerd. Geen flame verder hoor.

Nee daar moet natuurlijk ook een oplossing voor komen. Ik hoop dat er een oplossing voor komt, ben zelf ook van plan zon board te kopen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dank voor alle behulpzaamheid. Natuurlijk help ik me momenteel door de stekker eruit te laten. Die opties in de bios zijn er niet; alle mogelijkheden mbt booting from other devices staan uit, alleen moet hij gewoon die USB-poorten met rust laten en opstarten, dat doet hij niet.

Ook wil hij vaak opstarten vanaf de USB-schijf die dan blijft knipperen maar niet reageert, waarmee ik de pc moet resetten en de stekker van de USB-schijf eruit moet laten. Dit, terwijl in de bios staat dat de pc op moet starten vanaf m'n RAID-0 schijven en er staat nergens boot from USB of een verkeerde sequence voor boot from harddisk genoemd.

Biosupdate gaat niet, er is er slechts één voor dit bord, tenzij iemand nog een ftp heeft van asus waarop een nieuwe beta staat. maw: I'm stuck... :O ?
Pagina: 1