Toon posts:

Kan geen websites openen, msn wel limewire en skype

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kan als enige in het netwerk in ons studentenhuis geen webpagina's openen, wel verbind mijn laptop met skype en limewire. Msn of een webpagina bekijken werkt simpelweg niet.

We hebben hier een netwerk met een edimax router en internet via chello. Ik heb mijn laptop al meerdere keren opnieuw gestart en het programma winsockfix uitgevoerd.

Ik krijg devolgende foutmeldingen:
Internet explorer: Webpagina kan niet worden weergegeven
Msn: Ik heb geprobeerd de probleemoplossen te doen en hij geeft een fout bij "DNS" en "key-poorten"

Wat heb ik zelf geprobeerd?
-Router gereset
-Programma winsockfix uitgevoerd
-Laptop 4x opnieuw gestart
- een beetje gekloot bij "cmd" ipconfig release etc..

HELP! Ik snap er helemaal niets meer van!

groeten,
harry

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Post even een output van ipconfig /all. Lijkt op een probleem met de settings m.b.t. DNS servers.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dus niet aan een DNS probleem aangezien die worden geforward op de router. Als de rest wel kan internetten is dat waarschijnlijk het probleem niet. Heb je misschien een proxy ingestelt in de browser of heb je toevallig een oude installatiecd van chello gebruikt?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Hm je krijgt dus helemaal geen DNS settings mee. Ga eens naar de eigenschappen van je LAN verbinding, vervolgens de eigenschappen van TCP/IP en vul bij de 1e DNS server handmatig 192.168.2.1 in. IP configuratie wel automatisch laten staan.

Laat even weten wat die dan doet.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de instellingen in internet explorer zijn standaard. Ook had ik tot gister dat alles het redelijk normaal deed. Ik zet mijn laptop altijd in slaap stand en als ik hem dan uit de slaapstand haalde deed internet het niet maar dat was verholpen als ik hem opnieuw startte.

Verwijderd

Topicstarter
@Bart

Het ziet er naar uit dat hij het weer normaal doet! Na het instellen van de primaire DNS.
Thanks!

Hopelijk blijft hij het doen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 19:56 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Ik zou toch even kijken naar de instellingen van je router/dhcp-server. Je hoort namelijk wel een DNS-server mee te krijgen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1