Toon posts:

Wireless internet traag met Netgear WGR614v5

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn wireless internet. Heb thuis een netwerkje met 2 pc's, 1 met kabel, 1 draadloos, deze zijn verbonden dmv een Netgear WGR614V5. Op de PC die via kabel is aangesloten haal ik mijn normale snelheid met downloaden (1,3MB/s). Als ik hetzelfde bestand probeer via de wireless verbinding (vanaf multikabel service site), dan haal ik maar 500KB/s.

Heb als eerste geprobeerd de firmware te updaten, dit gaf geen verandering. Daarna heb ik voor de zekerheid mijn WPA beveiliging eraf gehaald om te kijken of dit misschien nog verschil zou geven. Ook niet helaas. Het ontvangstsignaal is zeer goed, dus dat lijkt mij ook niet het probleem. Heeft iemand hier misschien ook ervaring mee en zo ja een oplossing?

Grtz

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet niet alleen kijken naar de ontvangststerkte maar ook naar de snelheid die hiermee gepaard gaat. De meeste routers verlagen de transmissiesnelheid als de signaalsterkte niet optimaal is. Soms is dit wel zo laag als 1Mbps.

Overigens vind ik jouw downloadsnelheden nog niet zo slecht voor draadloos. Ik haal eerder 200KB/s :P

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar me transfer rate is toch echt 54MB/s, echt volle sterkte..

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:46:
ja oke, maar me transfer rate is toch echt 54MB/s, echt volle sterkte..
Vergis je niet, de transmissiesnelheid van 802.11g is 54Mbps (Megabit dus) en dat komt overeen met 6.437MB/s. Dit is natuurlijk de theoretisch maximaal haalbare snelheid en in praktijk zal deze een stuk lager liggen. Zeker als er geen vrij zicht is tussen de antenne van de router en de computer.

Verwijderd

Topicstarter
mm oke dus dat zou al verklaren waarom ik mijn maximale snelheid niet haal. Mijn internet abbo is 12.000 Kbit/s

• Admiral Freebee
  • Niet online
Helaas is dit wel het geval ja. Ik neem aan dat er wel een muur of plafond tussen zit en dan gaat de snelheid gewoon vrij hard achteruit.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:00:
mm oke dus dat zou al verklaren waarom ik mijn maximale snelheid niet haal. Mijn internet abbo is 12.000 Kbit/s
Nee. Je internet snelheid is 12 Mbit/s en je WiFi kan maximaal 54 Mbit/s.
In de praktijk haal je zo'n 35% van je WiFi-maximum, dus 18 Mbit/s.
Da's onder ideale omstandigheden; minder ideal omstandigheden zou je moeten kunnen afleiden uit de signaalsterkte, of volg de tutorial http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30182/98/1/1

Als je de firmware van de router hebt geupgrade (v1.09?) is het ook wel zinnig om de drivers van je client te upgraden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus het vreemde ik zit vrijwel boven de router met alleen 1 verdieping ertussen. Me signaalsterkte is dan ook zeer goed..

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zoals ik al zei moet je niet alleen naar de signaalsterkte kijken. Deze kan perfect zijn maar dan wel aan een lagere snelheid. Zo heb ik, als ik in de tuin met mijn netwerk verbind nog altijd een goede signaalkwaliteit volgens Windows maar is de snelheid wel teruggevallen tot een theoretisch maximum van 24Mbps.

Verwijderd

Is de kaart in je computer wel 54 Mbit? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 01:57:
Is de kaart in je computer wel 54 Mbit? 8)7
Ja mn wireless ontvanger van me computer is ook 54 uiteraard ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:12:
[...]

Ja mn wireless ontvanger van me computer is ook 54 uiteraard ;)
Wat je kan doen om er zeker van te zijn dat de storing niet onderweg ontstaat is de wireless router naast je pc te zetten, of je pc naast de router. Test dit eerst eens om uit te sluiten dat je een signaal probleem hebt.

• BigRick
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01-2022
Kom je er uit? Bel anders ff met NETGEAR support, die helpen je goed is mijn ervaring.
tel. tijdens kantoortijden 020 – 568 29 87

Verwijderd

Topicstarter
BigRick schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:32:
Kom je er uit? Bel anders ff met NETGEAR support, die helpen je goed is mijn ervaring.
tel. tijdens kantoortijden 020 – 568 29 87
Goeie tip, thanks!
Pagina: 1