Toetsenbord functioneert niet in opstartmenu

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
vergeef mij voor het maken van een topic van een dergelijk ienemienie probleem, maar als ik hier op google dan vind ik alleen maar andere problemen en op dit forum ook niks kunnen vinden.

Jullie kennen vast wel het opstartmenu waarin je uit besturingssystemen kan kiezen? Deze komt vlak na het bios (memory check e.d.). Ik bedoel dus het opstart menu dat verschijnt als windows met een fout is afgesloten, of wanneer je in veilige modus opstart en Windows Veilige modus wil selecteren. De pijltjes-toetsen doen echter niets bij mij, en na 30 seconden wordt de standaardoptie gekozen door de pc.

Verder doet het toetsenbord het altijd, ook als ik F2 moet drukken om in het Bios te komen. :?

[USB toetsenbord]

Probleem opgelost: in het BIOS heb ik USB Legacy Support on Enabled gezet en toen werkte het :)

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 25-10-2007 17:31 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Ander toetsenbord geprobeerd? Branden de lampjes op het toetsenbord? Zou kunnen dat de USB poort nog niet ingeschakeld is als die aan het opstarten is.

[ Voor 37% gewijzigd door SCIxX op 24-10-2007 18:36 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
USB legacy support in het BIOS aanzetten (of juist uit, om te kijken of dat helpt).

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nog niet ander toetsenbord geprobeerd, zal ik nog doen. Lampjes branden nog niet nee, komt later pas bij het opstarten. Het vreemde is dat ik dus wel op F2 kan drukken om in bios te komen, maar later bij dat keuzescherm kan ik niet op F8 drukken voor bepaalde opdrachten. Ik ga nu in bios kijken voor legacy support oid.

Edit: De USB Legacy support was het helemaal :) Toetsenbord doet het nu wel tijdens opstarten nadat ik legacy support op Enabled zette :)

Tja nogal simpel probleempje, maar voor de toekomst kunnen anderen met hetzelfde probleem nu de oplossing vinden zonder hiervoor een topic te hoeven starten :)

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Murk op 25-10-2007 17:32 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Probeer een USB verloopje, Ik heb het zelfde probleem ook vaak gehad.
Volgens mij ligt het aan de combinatie van Type Mobo en Type toetsenbord.
Ik heb dit probleem altijd met mijn Logitech Inet Nav. vandaar dat ik een stuk of 4 tobo's heb liggen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl