[XP]Domain controller zoek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik in een systeem een bestaande domain weggemieterd heb (ivm veroudering netwerk) heb ik een reboot gepleegd en kan vervolgens niet meer inloggen onder het huidige account. Ik vermoed dus dik dat het account aangemaakt is of was via dat domein, maar nu bij verandering niet in de lijst voorkomt. Zelfs inloggen als Admin laat niets zien (guest & admin alleen). Wel kom ik de lokale files tegen in %userprofile%, dus alles staat er nog.

Hoe krijg ik dit zaakje terug? :'( Ik zou graag willen inloggen en gebruik willen maken van het lokale netwerk en niet meer van het domein, aangezien die niet eens meer bestaat.

domeinnaam\gebruiker lost niets op. ook lijkt het het wachtwoord helemaal niet te kennen.... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:54
Heb je al gekeken of je wel lokaal inlogged?
En weet je wel zeker dat er een wachtwoord op het lokale account staat?
Of dat er een ander wachtwoord op staat.

En ik denk dat het best wel logisch is dat je niet meer op het oude account kan inloggen, deze informatie word als het goed is op de Domain controller opgeslagen.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe los ik dit nou op? Die domeincontroller staat hier idd niet meer. Admin kan nog wel, maar dat is het. Ik vrees dat als morgenochtend mijn werkgever even vrolijk z'n pc aanzet hij niet meer inloggen kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Je domein heb je verwijderd van die pc. Pc zit dan ook niet meer in dat domein. Dan kan je volgens mij ook geen gebruik meer maken van de domainaccount die toevallig wel nog lokaal opgeslagen/gecachd is. Maar je kan toch gewoon die hele profielmap kopieren naar een nieuwe lokale account? En daar dan mee inloggen? Waarom wil je persé nog inloggen met die domainaccount?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk dan? Het ene account kopieren naar een nieuw account?

Anders ga ik dat even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Nooit geprobeerd, maar volgens mij moet je even een nieuwe lokale account aanmaken.
Aanloggen met die nieuwe user.
Dan uitloggen en weer aanloggen als administrator. Dan de oude profielmap van die domainuser kopieren naar de nieuwe profielmap. En van tevoren de verborgen mappen e.d. wel even aanvinken.

Maar eventuele machtingen op shares enzo in je netwerk (van die domainuser) ben je wel kwijt, daar is niets aan te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 24-10-2007 18:05 . Reden: volgorde klopte niet 100% ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was me ook lekker van te voren uitgelegd dat hier ooit een mailserver stond, en een paar computers daarop aangemeld waren :X Die mailserver is natuurlijk niet meer.

Dat wordt doorwerken.... grmpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik leef met je mee lism. Ooit het zelfde gehad ook met de pc van een collega (me baas oeefffff). Gelukkig was er toen nog een back-up :P
Pagina: 1