Harde schijft kapot?

Pagina: 1
Acties:

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Mijn best wel nieuwe laptop wil niet meer starten. Ik krijg een keuzemenu met de keuzes Normaal starten, Veilige modus, Laats werkende configuratie etc. Allemaal werken zie niet, de laptop wordt gewoon opnieuw geboot. Bij de optie Laats werkende configuratie laat hij de bootscreen van WinXP zien maar daarna een BSOD. Ik kan niet zien wat er precies in de foutmelding staat.

Ik kan nog wel in de bios komen. Heb ook al een memory test gedaan, deze is oke. HDD schijf test geeft hij al snel een foutmelding: Read Error. Heb ook al geprobeerd om WinXP opnieuw te installeren via HP Recovery programma, maar hier blijft hij hangen. Het scherm blijft blauw.

Hetzelfde met een WinXP cd, hier geeft hij weer een BSOD.

Kan het zijn dat de Harde schijf van m'n laptop kapot is?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Kans is zeer groot. Heb je geen andere laptopschijf die je tijdelijk erin kan zetten?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Nee, helaas niet.

Verwijderd

Het hoeft niet per definitie je harde schijf te zijn, het kan ook de controller zijn of een ander onderdeel van je MOBO die roet in het eten gooit. Ik neem aan dat je nog garantie heb en zou hem dan ook retourneren naar HP toe :)

Let wel dat de reparatie service van HP uitbesteed is en dat je telefonisch goeie afspraken maakt en deze ook op de email zet. Achteraf kun je anders weinig tegen ze beginnen, is mijn ervaring.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Luister eens naar de HDD zelf van dichtbij. Als er iets erg mis mee is zou je het misschien kunnen horen in de vorm van tikjes.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Probeer te booten met zo'n HD tool als bv Seagate Seatools:
SeaTools for DOS
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/

Misschien geeft dat programma meer info.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1