Toon posts:

Wlan valt op 1 pc weg, andere pc's kunnen doorwerken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware:
WMP54G (v4) Pci kaart
WAP54G Accespoint
ZyXel Adsl2 Modem/Router
XP SP2 Met xp ondersteuning voor wlan
Encryptie: WEP 128Bit
Ip via DHCP

Ik zit met hetvolgende probleem:

Na herinstallatie van mijn pc valt mijn wlan vaak uit, soms zonder enig bericht, er worden dan wel packets verzonden maar geen, of héél weinig ontvangen. Of er word de melding gegeven dat er geen draadloze netwerken binnen bereik zijn...
Als ik op herstellen klik werkt alles weer een paar minuten...
Vroeger dit probleem ook wel eens gehad, maar ik weet niet meer hoe ik dat toen opgelost heb..
Andere pc's in huis hebben nergens last van, evenals de pda.
Ook voordat ik terug ging naar XP (vista viel toch wat tegen) was er geen probleem.... Ik heb geloof ik de meest recente drivers...

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens een ander kanaal, misschien is het bereik van een buurman net genoeg om het verkeerd tussen de ene pc en je AP te verstoren. Verder wil het nog wel eens helpen om het kaartje in apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw de drivers te installeren. Of probeer met ethereal even te kijken of je iets vreemds kan ontdekken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:11:
Probeer eens een ander kanaal, misschien is het bereik van een buurman net genoeg om het verkeerd tussen de ene pc en je AP te verstoren. Verder wil het nog wel eens helpen om het kaartje in apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw de drivers te installeren. Of probeer met ethereal even te kijken of je iets vreemds kan ontdekken.
Ander kanaal lijkt me sterk... ik ben sowiezo hier in de omtrek de enige met wlan... en t heeft altijd goed gewerkt, tot na de herinstallatie dus...
Ik ga m ff opnieuw installeren en kijken of ik dat ethereal kan vinden...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Kun je iets in de log van je AP vinden ?
Kun je iets in de eventvwr van windows vinden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Heb sinds kort zelfde probleem. Ga ik op 't netwerk van mijn buurman zitten, dan heb ik het probleem (tot nu toe) niet. Lijkt alsof 't probleem in de router zit.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, in je router : zet deze maar eens op een ander kanaal ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1