Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] 32/64-bit drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik ga dus binnenkort over op 64-bits vista (en ik verheug me erop, wachten is op de hardware).

Ik ben nu op 64-bits vista driver jacht...

Werken 32-bits drivers op 64-bits os, met problemen of ABSOLUUT niet? Werken niet
Het gaat nml om mijn Canon scanner (Lide20). Hier staan de 32bits versies op de canon site.
De vraag is ook of er support in zit en of er eventueel work arounds zijn om hem toch werken te krrijgen

Voor mijn mijn (MX510) zijn geen officele vista drivers. Menig gebruikers zeggen dat de setpoint drivers wel werken, heeft iemand hier ervaring mee voor de 64-bits versie?

Verder vroeg ik me af in hoeverre 32-bits printers drivers op 64-bits vista werken. Nee dus

[ Voor 10% gewijzigd door elgringo op 24-10-2007 20:48 ]

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ja die heb ik net geheel doorgeplozen.
-> 32-bits gaat TOTAAL niet werken.

sommige beweren dat de lide20 in visat zit, andere niet dus daar ben ik nog niet uit, net als de muis

if broken it is, fix it you should

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

mjl

Ugh

Ja het is een oud topic maar ik heb een soortgelijk probleem. Mijn Canoscan 8000F (was toch een zeer duur scannertje een paar jaar geleden) heeft geen support voor 64 bits Vista.

Zijn er work arrounds/hacks om een 32bits driver/inf te gebruiken op een 64bits Vista install.

Ik heb al veel gezocht maar kan nergens iets vinden (ik eindig telkens in sites waar een discusie/vraag is welke vista men moet kiezen, die keus is dus al (voor mij) gemaakt ....).

Zo niet: dan is een kort antwoord van een expert voor mij voldoende (dan ga ik eens boos met Canon in de bocht), kan het wel hoop ik dat iemand me dan kan vertellen hoe (of een link ophoesten ;) )

-------

Verwijderd

32bits drivers krijg je simpel weg niet aan de praat op een x64 platform.
Andere architectuur.

32bit software ander verhaal, maar wat drivers betreft: forget it.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mjl schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:08:
Zijn er work arrounds/hacks om een 32bits driver/inf te gebruiken op een 64bits Vista install.
64bits Vista vereist signed drivers, en als je de .infs gaat bewerken breek je die signing sowieso al waardoor de driver niet werkt.

(huh? maar dat is alleen maar een textfile? > Ja, maar dan wel één waar een checksum van gemaakt is die door je edit stuk gaat).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1