pIII of Duron

Pagina: 1
Acties:

• Bats
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 10:54
Moet ik nou voor een nieuwe pc een p3 733mhz 133 mhz of een AMD duron 700 mhz kopen en waarom.

Graag je mening hierover

Verwijderd

Als je geld van een PIII wilt gaan uitgeven dan zou ik een snellere Duron kopen. Duron presteert op veel vlakken net zo goed als een PIII en als je het geld van zo'n Pentium uit wilt geven koop dan de snelste Duron die er nu is. Of nog beter koop een T-bird.

Verwijderd

ik zou gaan voor AMD. wil je ook nog gaan overklokken dan zeker AMD. 't is wel persoonlijk en een kwestie van wat je er mee wil gaan doen.
maar goed, mijn mening... AMD. waarom? daarom.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Als ik jou was zou ik gaan voor de Duron 700. Als je die op een goed KT133A bord doet, en er ook nog een goeie koeler op plaatst, wil hij vast wel de 933 halen (en hoger). De P3-733 zal standaard wel ietsjes sneller zijn, maar zal moeilijk boven de 850 Mhz komen door de extreem hoge FSB's.

Een Duron systeem heeft verder nog als voordeel dat-ie veel goedkoper is. En voor dat verschil kun je bijvoorbeeld extra geheugen kopen, of een grotere harddisk, of een betere videokaart (errug belangrijk).

sigloos

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Tja als je om geld verlegen zit moet je voor de duron gaan, maar anders is het moeilijk kiezen..

De duron overclocked wel veel beter, maar wil je als tweaker een echte uitdaging dan moet je vooral een P3 nemen!

Kep maanden over gedaan om mijn p3-650 stabiel op 950 te laten lopen en we kopen een duron650 erbij en die loopt na het unlocken binnen 5 minuten al op 850! :(

maar goed life's a bitch..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 12 februari 2001 23:42 schreef SanduTje het volgende:
Tja als je om geld verlegen zit moet je voor de duron gaan, maar anders is het moeilijk kiezen..

De duron overclocked wel veel beter, maar wil je als tweaker een echte uitdaging dan moet je vooral een P3 nemen!

Kep maanden over gedaan om mijn p3-650 stabiel op 950 te laten lopen en we kopen een duron650 erbij en die loopt na het unlocken binnen 5 minuten al op 850! :(

maar goed life's a bitch..
Anders gebeurt het ook zo, dus jou mening is niet objectief, tering kan me eraan ergeren, dan mensen niet weten wat objectief is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 31-08 12:43
Dan kun je beter een P3-700e of P3-800e kopen, die kun je ook wel goed overclocken.

• SanduTje
Op maandag 12 februari 2001 23:53 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Anders gebeurt het ook zo, dus jou mening is niet objectief, tering kan me eraan ergeren, dan mensen niet weten wat objectief is.
Hoezo niet objectief? :?

Ik werk dagelijks met beide dus objectiever kun je niet worden!

Als geld geen probleem is raad ik een P3 aan en anders een Duron! Dat is MIJN mening en daar vroeg hij om, toch?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 13 februari 2001 00:00 schreef SanduTje het volgende:

[..]

Hoezo niet objectief? :?

Ik werk dagelijks met beide dus objectiever kun je niet worden!

Als geld geen probleem is raad ik een P3 aan en anders een Duron! Dat is MIJN mening en daar vroeg hij om, toch?
Niet je persoonlijke mening, maar een professionele mening, dus niet omdat bij jou een PIII niet loopt, dat je gaat blaten dat hij dan maar een Duron moet kopen :r

Russian Blue Neji
Kate Bush

• SanduTje
Op dinsdag 13 februari 2001 00:12 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Niet je persoonlijke mening, maar een professionele mening, dus niet omdat bij jou een PIII niet loopt, dat je gaat blaten dat hij dan maar een Duron moet kopen :r
Kerel heb jij een slechte dag gehad ofzo?

Moet je dan gelijk over een onderwerp als dit gaan lopen zeiken?
Het wordt hier ook met de dag gezelliger.. :r

Is een normaal antwoord niet meer origineel meer tegenwoordig ofzo..

Meer wil ik er niet over zeggen

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 13 februari 2001 00:23 schreef SanduTje het volgende:

[..]

Kerel heb jij een slechte dag gehad ofzo?

Moet je dan gelijk over een onderwerp als dit gaan lopen zeiken?
Het wordt hier ook met de dag gezelliger.. :r

Is een normaal antwoord niet meer origineel meer tegenwoordig ofzo..

Meer wil ik er niet over zeggen
Vind het niet echt objectief, dat is het enigste wat ik erover zeg.

En dat iedereeen het doet en er niet bij nadenkt is gewoon zielig.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• SanduTje
Op dinsdag 13 februari 2001 00:29 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Vind het niet echt objectief, dat is het enigste wat ik erover zeg.

En dat iedereeen het doet en er niet bij nadenkt is gewoon zielig.
En morgen is er wéér een dag...

Boodschap is duidelijk en discussie bij deze gesloten, als je het niet erg vind.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 20:04 schreef Bats het volgende:
Moet ik nou voor een nieuwe pc een p3 733mhz 133 mhz of een AMD duron 700 mhz kopen en waarom.

Graag je mening hierover
Hou je echt van HardCore Gaming zoals Unreal Tournament en Quake III Arena ga dan voor de AMD Duron/ThunderBird 700 -850Mhz met de KT133 of KT133A of AMD 760 chipset de beste van deze drie is natuurlijkde duurzame AMD 760, ik heb de KT133 chipset en dat draait al heel stabiel, voor de KT 133 chipset is de Abit Kt7 Raid een goede optie, voor de KT133A chipset is de ABit KT7A Raid een goede optie en voor de AMD 760 de FIC AD11 , hij is nieuw en mischien onbekend maar wel heel stabiel, dat wel.

Hou je meer van Video Editting en Muziek maken ga dan voor de P3 700E of P3 733EB met de BX 133 of i815EP Chipset, ik denk heuswel dat de i815EP beter is dan de BX133 , maar heb je er geld voor de i815EP dan zou ik dat doen als ik jou was, goede MoBo's hier voor zijn: Abit BX133 Raid en de Abit SE6 EP.

Maar hou je van gamen, Video editting en muziek maken, dan ken je beter een Dual P3 733 EB nemen met een VIA 694XP met 686A chipset nemen, deze chipset zit op de Abit VP6 Dual Mobo, die VP6 is maar rond de 400 a 600 piek

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een amd'tje aanschaffen, daar is niets mis mee. ;)
Goed mobo'tje erbij.... dan komt alles goed. :)

Whatever.

Verwijderd

en daar komt ook nog bij dat, als je je core sloopt (om wat voor een reden dan ook) kan je al een duron kopen voor 150 piek. maar een pIII gaat weer minder snel kaput (volgens mij)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 13 februari 2001 13:56 schreef --ReapeR-- het volgende:
en daar komt ook nog bij dat, als je je core sloopt (om wat voor een reden dan ook) kan je al een duron kopen voor 150 piek. maar een pIII gaat weer minder snel kaput (volgens mij)
Ligt helemaal aan jezelf, je kan een p3 ook mollen als je te ruig bent. Gewoon met beleid een cooler installeren, en ook je verstand gebruiken!

Whatever.

Verwijderd

Als ik moest KIEZEN (en geld niet uitmaakte) zou ik gaan voor de p3 733, die sneller is dan de duron700 :o! En het ligt er verder aan wat je wilt, de duron en p3 hebben elk hun specialiteiten! (gebruik search op t.net voor benchmarks)

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 15:57 schreef tineau het volgende:
Als ik moest KIEZEN (en geld niet uitmaakte) zou ik gaan voor de p3 733, die sneller is dan de duron700 :o! En het ligt er verder aan wat je wilt, de duron en p3 hebben elk hun specialiteiten! (gebruik search op t.net voor benchmarks)
Of een Dual P3 1Ghz op een Abit VP6, dat heb ik pas gekocht met 4 x 128 MB PC-133 ECC, en dat loopt als een trein op Win 2K Pro!!!! dat is nog sneller dan een Single P 3 733Mhz en als het geld dan niet uit maakt ken je toch beter Dual gaan

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

ik zou voor de Pentium 3 733gaan
wat voordelen:
* lekker stabiel
* echt wel sneller als een duron (noway dat die low budget processor beter is als een high budget processor)
*leuk voor beeld, muziek editing

wat nadelen:
* ****duur***** (maar voor het hersentje van je pc vergeleken met de rest de moeite waart)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 20:04 schreef Bats het volgende:

Graag je mening hierover
Als hier tussen moest kiezen zou ik voor de Intel Pentium III/EB 733 gaan, die is stukken sneller dan die Duron 700.

Verwijderd

www.anandtech.com/showdoc.html?i=1314

Altijd goede reviews!

Ik persoonlijk vind P3 beter presteren, en is zeker (in mijn ervaringen) veel stabieler.

Van de 3 verschillende AMD (classics en TB's) en 2 K7 moederborden, is mijn laatste aanwinst (Cusl2 + p3 800EB) veel stabieler.
Pagina: 1