[XP] Rechten overnemen van oude installatie

Pagina: 1
Acties:

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
Ik heb hier een HDD met een oude installatie van XP erop, en die heb ik in een andere PC gehangen.

X:\Documents and settings\Gebruiker was onbereikbaar, dus ik heb met NTFS machtigingen mezelf toegang gegeven tot X:\Documents and settings\Gebruiker. Probleem is nu dat ik voor élke onderliggende map (en elk onderliggend bestand) met de hand de rechten over moet nemen....en dat zijn vele duizenden foto's, word documenten etc....

Is het niet mogelijk X:\Documents and settings\Gebruiker en alle onderliggende mappen over te nemen?

[ Voor 0% gewijzigd door WoBBeL op 24-10-2007 17:02 . Reden: typo ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, door recursief ownership te nemen.
Daar is een apart Vinkje voor wat je moet aanzetten, en daar krijg je ook een prompt voor.

Anders moet je naar icacls of xcacls kijken, daar kun je dat ook mee scripten (scheelt weer klikwerk).

http://www.microsoft.com/...ecurityWatch/default.aspx

Maar wat had je zelf al gevonden? Lijkt me sterk dat je zelf geen enkel resultaat hebt kunnen vinden met de search bijvoorbeeld...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WoBBeL
alt-92 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:07:
Ja, door recursief ownership te nemen.
Daar is een apart Vinkje voor wat je moet aanzetten, en daar krijg je ook een prompt voor.

Anders moet je naar icacls of xcacls kijken, daar kun je dat ook mee scripten (scheelt weer klikwerk).

http://www.microsoft.com/...ecurityWatch/default.aspx

Maar wat had je zelf al gevonden? Lijkt me sterk dat je zelf geen enkel resultaat hebt kunnen vinden met de search bijvoorbeeld...
jah die leggen allemaal uit dat ik vinkje voor simpel delen uitschakelen en dan met de hand administrator rechten overnemen.

Die link van die MS site:

C:\>icacls H:\Documents and Settings\ /setowner >>Gebruikers<<

kan dat? zodat alle gebruikers op de PC erbij kunnen?

en recursief ownership, waar kan ik dat hele icoontje vinden :P

[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 24-10-2007 17:15 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat je kan doen is de hoofdmap overnemen (+ vinkjes goedzetten) en dan de hele map sharen.

Check anders How to take ownership of a file or folder in Windows XP eens voor de zekerheid.

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 24-10-2007 17:17 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• WoBBeL
Outerspace schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:16:
Wat je kan doen is de hoofdmap overnemen (+ vinkjes goedzetten) en dan de hele map sharen.
Ik heb H:\Documents And Settings\ al van "Administrator" en van "Gebruikres" gemaakt met NTFS machtigingen...als ik dan H:\Documents and settings\ share kan ik er vanaf een andere PC wel bij, maar kan ik H:\Documents and settings\gebruiker\ niet openen want dan krijg ik een foutmelding dat ik niet voldoende machtigingen heb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xost schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:12:
[...]
En recursief ownership, waar kan ik dat hele icoontje vinden :P
Dat mooie vinkje met "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" moet je aanzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WoBBeL
alt-92 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:49:
[...]

Dat mooie vinkje met "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" moet je aanzetten.
:> :> :> :> werkt prima!!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een PC die niet meer opstart (STOP code 0xC000021A). Voor ik hier aan begin te knoeien zou ik eerst een backup willen maken van de Documents and Settings/gebruiker folder door de HD in een andere PC te steken maar ik krijg dus ook een Access Denied fout.
Als ik de methode gebruik die hier staat beschreven kan ik dan alles weer terugzetten als ik de andere PC weer aan de praat krijg?
(de vorige eigenaar terugzetten oid?)

• WoBBeL
Ik heb nu de rechten overgenomen op een XP Pro PC...en op die PC draait het prima en kan ik bij alle mappen....

maar als ik de HDD inbouw in een PC met XP Home kan ik NIET bij de bestanden komen en niet bij de NTFS machtigingen komen, en bij Mapopties -> Weergave kan ik "Eenvoudig bestanden delen oid" niet uitvinken omdat het er simpelweg niet tussen staat, ook niet in Veilige Modus ingelogd als Administrator

[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 25-10-2007 10:58 ]

Pagina: 1