Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Heineken Speaker Kratjes op dynamo aansluiten!?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb heineken speaker kratjes, in een kistje gebouwd en die gaan altijd mee naar school op de fiets.
Het is 12 kilometer fietsen en daar doen we een uur over en we moeten ook weer terug.
Dus de speakers staan gemiddeld 2 uur aan (in theorie) :D Misschien meer.
Maar ik kan dan 2 uur luisteren en dan moeten de batterijen weer worden opgeladen, en die moeten dus elke dag opgeladen worden.
Hebben jullie een idee hoe ik het anders kan doen dus bijvoorbeeld via me dynamo van me fiets?
Alvast bedank!

Verwijderd

Opzich zou het wel kunnen. Gewoon de + en de - op je dynamo aansluiten van de speakerkratjes en proberen! Maar als je te hard fiets blaas je misschien je boxjes op en te zacht werkt ook niet goed denk ik. Gewoon eens proberen :)

die kratjes gaan denk ik op 3v en een dynamo geeft 6 volt. Dus Misschien kunnen andere mensen wat meer vertellen over een anti-opblaas beveiliging met weerstanden e.d. In dat vehaal van die weerstanden ben ik niet zo thuis :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 20:04 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
lol, ik zou het niet proberen. Wat je wel kan doen is een brommer/scooter lood accu'tje gebruiken, en die dan zo nu en dan eens opladen. (of gell accu's, die zijn ook wel chill)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Op wat voor spanning draaien die krengen? Als het 3V ofzo is, kan je je dynamospanning pakken, gelijkrichten, condo + power-regulator tussenhangen en aansluiten op je speakers. Iig niet rechtstreeks aansluiten, de meeste dynamo's spugen namelijk wisselspanning uit. (wisselstroom eik zelfs)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Misschien een step-up/step-down (buck/boost) converter gebruiken?
Die vertaalt lagere en hogere spanningen naar 3 V.

Weet ff geen type uit mijn hoofd, maar er zijn genoeg chippies. Met wat weerstanden, condensatoren, een spoel en een schotky diode kom je er wel...

Wordt wel flink trappen...

U vraagt, wij antwoorden.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
misschien wat zonnecellen erbij om de batterijen te sparen?

Verwijderd

Topicstarter
Het draait op 4,5 volt Want je kan hem aan de usb hangen en in de manual staat maximaal 5 volt input ik weet niet of het nou AC of DC was ik zal wel ff kijken

Verwijderd

Waarom zou je sowieso boxen aan willen hebben buiten, ik irriteer me altijd mateloos aan het verplicht moeten luisteren naar andermans muziek.. Maargoed.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Of een batterypack maken met 4 batterijen (4x 1,2 volt = 4,8v) en die bijladen met je dynamo (gewoon 6v gelijkstroom van zien te maken).

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wij rijden altijd met een groepje naar school en wij luisteren allemaal dezelfde style muziek dus dat is geen probleem

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:16:
Ja maar wij rijden altijd met een groepje naar school en wij luisteren allemaal dezelfde style muziek dus dat is geen probleem
Voor jullie niet nee, ooit gedacht aan voorbijgangers?

Verwijderd

Topicstarter
zijn er niet:p
en als die er zijn dan komen ze in een seconde langs dusja dat horen ze tg niet

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

kolderindekop

yeaahhhh

Vier diodes en een weerstand dit deed ik 20 jaar geleden ook al(google) :O

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kolderindekop schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:35:
Vier diodes en een weerstand dit deed ik 20 jaar geleden ook al(google) :O
ja geweldig .... ongestabiliseerde stroom op een versterker met waarchijnlijk al een belabberde stabilisatie, zonder te controleren of die de potentiel piekspaning van 9 volt wel trekt . ipv de 4,5 volt adaptor :O

Iperf

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 10:54
Als je 12km/h rijd, kan je denk ik niet speakertjes aandrijven.
En als de dynamo erop staat rijd je al helemaal 8km/h :')

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
PolluxDKB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:47:
Als je 12km/h rijd, kan je denk ik niet speakertjes aandrijven.
En als de dynamo erop staat rijd je al helemaal 8km/h :')
o'rly? ( :D )

Maar uiteindelijk komt het erop neer dat mijn post (bovenaan...) dus waarschijnlijk toch de beste tip is als de TS'er iets goed werkends wil hebben zonder al teveel gekloot en met een redelijk gebruikersgemak gehalte. \o/

edit: ik bedoel hier niet mee te patsen ofzo, maar ik zie gewoon zo ontzettend veel topics met dit soort dingen waar uiteindelijk toch weinig uitkomt en mensen toch terugvallen op zo iets praktisch. ^^

[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 24-10-2007 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me wel handig op soon accu alleen dan de juiste spanning zien te vinden kan iemand wat tekenen>

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM7805.pdf

onderaan vind je leuke tekeningetjes

ik zou gewoon figuur 10 gebruiken met een lm7805 .. 5 volt kunne die boxjes vast wel hebben

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 25-10-2007 21:21 ]

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Die boxjes draaien op 3x een AAA penlite geloof ik, maar kunnen ook hun spanning van de USB poort halen. De optie van een scooteraccu/brommeraccu is het handigste denk ik, dan hoor je de muziek ook nog als je even moet wachten bij een stoplicht bijvoorbeeld.

Oja en praat alsjeblieft normaal Nederlands }:|

Verwijderd

Topicstarter
De boxjes gaan op 3x AA in plaats van AAA.
Ik ga kijken of het gaat lukken.
Bedankt voor de informatie.
(is dat al beter genederlands)
Pagina: 1