Masteropleiding Business Management and IT (bij Open Uni NL)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met genoemde Master opleiding? Ik zit te denken om deze te gaan volgens (zelfstudie) naast mijn huidige baan. Ik ben benieuw of er hier mensen zijn die deze opleiding hebben gevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik kan alleen maar melden dat ik ook met deze opleiding bezig ben, en ook in combinatie met een voltijdse job.

Redenen waarom ik specifiek deze richting/master niveau heb gekozen:
- ik wil mijn vaardigheden als systeemanalyst uitbreiden
- ik wil graag bewijzen voor mezelf dat ik op een universitair niveau kan werken/studeren
- aangezien ik al een graduaat/HBO heb kreeg ik veel vrijstellingen, waardoor ik maar
een minimum aan vakken moet doen voor ik toegang krijg tot de eigenlijke master opleiding.

[ Voor 68% gewijzigd door Kapoen op 26-10-2007 11:54 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:48:
Ik kan alleen maar melden dat ik ook met deze opleiding bezig ben, en ook in combinatie met een voltijdse job.

Redenen waarom ik specifiek deze richting/master niveau heb gekozen:
- ik wil mijn vaardigheden als systeemanalyst uitbreiden
- ik wil graag bewijzen voor mezelf dat ik op een universitair niveau kan werken/studeren
- aangezien ik al een graduaat/HBO heb kreeg ik veel vrijstellingen, waardoor ik maar
een minimum aan vakken moet doen voor ik toegang krijg tot de eigenlijke master opleiding.
En bevalt het? is het goed te doen? is het wat je er van verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:15:
[...]
En bevalt het? is het goed te doen? is het wat je er van verwacht?
Het is zeker goed te doen, maar ik heb dan ook het voordeel dat ik kan/mag studeren tijdens mijn werkuren 8)

Ik ben nu bezig aan de zogenaamde pre-master, wat er op neer komt dat ik nu de minder interessante vakken moet doen (voornamelijk statistiek en presentatie), maar goed dat hoort er bij :)

Meer kan ik jammer genoeg niet vertellen want ik ben ook nog maar net bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat deze topic niet echt van de grond komt, zelf ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar post-hbo universitaire masters. Ik was al blij verrast door deze studie omdat ik tot nu toe alleen maar (voor mij interessante) deeltijd masters heb gezien waarvan de pre-master wel in voltijd gedaan moet worden. Zelf zou ik niet zo snel stoppen met werken om fulltime te gaan studeren aan een pre-master en daarom zijn de andere studies voor mij ook niet echt een optie. I

Ik hoop toch dat er nog iemand in deze topic gaat posten die ervaring heeft met deze deeltijd master (of andere) en dan ook kan vertellen hoeveel tijd er werkelijk in gaat zitten en of het aantal studiepunten voor deeltijd ook echt haalbaar is. Ook ben ik nieuwsgierig of er al mensen met een Open Universiteit diploma ervaring hebben met solliciteren en of er ook opmerkingen gemaakt worden over verschillen met reguliere universiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:52:
Ik vind het jammer dat deze topic niet echt van de grond komt, zelf ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar post-hbo universitaire masters. Ik was al blij verrast door deze studie omdat ik tot nu toe alleen maar (voor mij interessante) deeltijd masters heb gezien waarvan de pre-master wel in voltijd gedaan moet worden. Zelf zou ik niet zo snel stoppen met werken om fulltime te gaan studeren aan een pre-master en daarom zijn de andere studies voor mij ook niet echt een optie. I

Ik hoop toch dat er nog iemand in deze topic gaat posten die ervaring heeft met deze deeltijd master (of andere) en dan ook kan vertellen hoeveel tijd er werkelijk in gaat zitten en of het aantal studiepunten voor deeltijd ook echt haalbaar is. Ook ben ik nieuwsgierig of er al mensen met een Open Universiteit diploma ervaring hebben met solliciteren en of er ook opmerkingen gemaakt worden over verschillen met reguliere universiteiten.
Over de Open Universiteit en andere manieren om deeltijds te studeren zijn er nochtans genoeg topics te vinden op GoT hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Er zijn genoeg mensen die een voltijds pre-master/master volgen inclusief een voltijds baan. Gewoon vrij nemen op de examendagen en hm zorgen dat je vakken hebt die zo min mogelijk projectwerk vereisen en andere gezeik. Dan kan dit heel goed met een fulltime baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Aakab,

Als ik een deeltijdmaster ga volgen terwijl ik nu al een jaartje of 3 hard aan het werk ben (en al aardig doorgegroeid) dan ga ik natuurlijk wel de studie doen die mij het meest oplevert qua kennisverbreding en toegevoegde toekomstperspectief (waarbij salaris slechts één component is)
Ik heb geen flauw idee over jouw achtergrond, maar wat jij stelt klinkt wel erg "student"

Oke ik snap ook wel dat je inderdaad geen voltijd studie moet gaan volgen naast je baan, aangezien dat niet te combineren is. Maar een studie kiezen op basis vande minste praktijklessen klinkt wel erg alsof je de makkelijkste weg kiest. In dat geval had ik in 2000 al niet moeten beginnen in de IT maar lekker rechten moeten gaan studeren (onderzoek wijst uit dat rechtenstudenten de minste tijd besteden aan de studie)

Ik neem aan dat iemand zo'n master niet haalt alleen om een titeltje te hebben, je wilt er ook daadwerkelijke inhoud in hebben neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als coördinator van de Scientific Masteropleiding Business Process Management & IT (BP MIT) kan ik wel het een en ander verduidelijken over deze opleiding.
De begeleide variant kent drie uitvoeringslocaties: Den Haag, Eindhoven en Zwolle. In Eindhoven hebben wij een andere roostering van de vakken dan in Den Haag. De premaster, oftewel het schakelprogramma, wordt in Eindhoven náást het masterprogramma uitgevoerd; dus niét eerst alleen maar Academische Vaardigheden, maar meteen de leuke mastervakken waar je voor komt! Wanneer je zelfstudie prefereert, dan moet je eerst de premaster volgen voordat je aan de mastervakken mag beginnen.
Nu gaat het hier om "Werk en Inkomen", dus ook iets over je kansen op de arbeidsmarkt. De voorganger van de BP MIT is de MIT (MSc management and IT), twee cohorten (start 2005 en 2006) draaien momenteel in Eindhoven. De eerste student is inmiddels afgestudeerd en dit studiejaar volgen er nog zo'n 10 studenten. Al tijdens de opleiding merken de studenten dat zij in waarde stijgen. Je krijgt immers naast je praktijkervaring nu ook theoretische kennis op hoog niveau; je leert op een ander manier naar problemen te kijken. Hierdoor komen managementfuncties binnen je bereik. Mijn ervaring is dat studenten binnen hun eigen bedrijf doorgroeien. (De werkgever is vaak de financier van de opleiding en dit schept natuurlijk ook verplichtingen.)
Studeren naast een volle baan blijft zwaar. Je moet rekenen op ongeveer 20 uur studiebelasting per week. en dat allemaal in de avonduren en in het weekend. 1 dag studieverlof per week is ideaal! In 2,5 jaar je mastertitel behalen is dan goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:10:
@ Aakab,

Als ik een deeltijdmaster ga volgen terwijl ik nu al een jaartje of 3 hard aan het werk ben (en al aardig doorgegroeid) dan ga ik natuurlijk wel de studie doen die mij het meest oplevert qua kennisverbreding en toegevoegde toekomstperspectief (waarbij salaris slechts één component is)
Ik heb geen flauw idee over jouw achtergrond, maar wat jij stelt klinkt wel erg "student"

Oke ik snap ook wel dat je inderdaad geen voltijd studie moet gaan volgen naast je baan, aangezien dat niet te combineren is. Maar een studie kiezen op basis vande minste praktijklessen klinkt wel erg alsof je de makkelijkste weg kiest. In dat geval had ik in 2000 al niet moeten beginnen in de IT maar lekker rechten moeten gaan studeren (onderzoek wijst uit dat rechtenstudenten de minste tijd besteden aan de studie)

Ik neem aan dat iemand zo'n master niet haalt alleen om een titeltje te hebben, je wilt er ook daadwerkelijke inhoud in hebben neem ik aan..
Ik denk dat je een verkeerd verwachtingspatroon hebt. De strategie die ik schetste, dus misschien de eerste college volgen en daarna zelf in de avonden leren met behulp van de powerpoint die over het algemeen op een elo worden geplaats, zelf oefenen en doen, kan uiteindelijk net zo efficient, zo niet efficienter zijn dan een studie van 12-16 college uren volgen..

Ik wilde je dan ook maar alleen wijzen op de mogelijkheid om een master op deze manier te volgen, zonder daarbij je baan in te leveren en voor een fatsoenlijke universiteit te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik het er met mijn werkgever over eens dat ik deze opleiding kan gaan volgen (zelfstudie variant) de exacte randvoorwaarden over hoe lang ik er over mag doen etc moeten nog worden vastgelegd. Nu zag ik wel op de website een indicatie staan van 2.5 jaar over de 14 modules van de master. Als ik daar nog 7 modules schakelklas bij reken kom ik op een doorlooptijd van +- 4 jaar uit (incl 2 maand wachttijd ivm verzoek toelating/vrijstelling)

Is dit zo'n ruime schatting? Want toen ik nog met mijn HBO bezig was, werd er altijd gezegd dat je daarna in (ruim) 2 jaar je master er achter aan zou kunnen halen.

@Ineke klopt het dat het wiskunde/statestiek vooral gericht is op het kunnen aansturen van SPSS en niet zozeer alle formules uit de discrete wiskunde uit je hoofd te leren?

Overigens is mijn voornaamste drijfveer dat ik dit als een stukje persoonlijk groei zie en een kans die ik bijna niet voorbij kan laten gaan. Destijds heb ik besloten na mijn HBO te gaan werken zodat ik nog enige kans maakte op de huizenmarkt (met die sterkgroeiende vraagprijzen zag ik de bui hangen)
Nu ik de kans heb en nog geen kinderen vind ik dat ik het aan mijzelf verplicht ben deze investering (in tijd) te doen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook erg veel interesse in deze opleiding. Ik heb inmiddels een telefonisch gesprek gehad met een studieadviseur van deze opleiding, ik ben erg positief! :)

Ik maak binnenkort de beslissing of ik met deze opelding ga starten ja of nee. (dit is ook erg afhankelijk van hoe mijn werkgever hier mee omgaat)

Ik zou het fijn vinden als jullie de ervaringen tot nu plaatsen in dit topic! Zo heb ik, en in de toekomst ook andere mensen die met dezelfde ambities stoeien er wat aan :).

Kapoen, ik lees dat jij al bent begonnen met het schakelpakket. Kun je misschien wat vertellen over hoe het schakelprogramma in de praktijk werkt? Onderwerpen zoals het niveau, de sfeer en jouw ervaringen...Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toelatingsverzoek is onderweg. Ik zal proberen af en toe een update te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels toegelaten, met tussenkomst van de premaster welke één jaar duurt. Zodra ik studiemateriaal heb ontvangen zal ik kort beschreven wat er zoal in zit...

edit: Heb het materiaal voor de pre-master management wetenschappen binnen. Zal binnenkort eens een lijstje met literatuur posten als ik tijd heb...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al tijd? :D

Omdat ik nog erg aan het twijfelen ben heb ik besloten eerst 1 module aan te schaffen van de master: ERP. Ik wil eerst kijken of het iets voor me is, voor ik het schoolgeld van mijn werkgever ga eisen :)

Ik heb de literatuur inmiddels binnen en heb al een aantal uurtjes de boeken doorgescand. De literatuur bestaat uit 2 boeken. Een algemeen boek over ERP en een reader met daarin wetenschappelijke artikelen over verschillende ERP facetten. Het algemene boek is volledig in het nederlands en de reader is op een 1 of 2 artikelen na volledig in het engels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lang nagedacht of ik voor de zelfstudie of voor de begeleide variant wilde gaan, deze week heb ik mij uiteindelijk opgegeven voor de eerste blokken van de zelfstudie om te kijken of ik dit naast een full time baan kan en wil doen. Helaas kreeg ik vandaag dit bericht terug.
Wij ontvingen uw inschrijving voor de cursussen B10111 AV1, B15111 AV2 en B16111 AV3.

Voor deze cursussen kunnen wij u helaas niet inschrijven. Inschrijving voor de AV modules is pas mogelijk wanneer u minimaal 4 bachelorvakken heeft afgerond van het "Inleidende blok" en/of "Verdiepende blok".

Uit uw inschrijving blijkt dat u eerder een hbo opleiding Informatica heeft afgerond. Op grond van deze opleiding komt u in aanmerking voor een toelating tot masteropleiding bij de faculteit Managementwetenschappen via de premaster.
Deze premaster (B6661C) is alleen te volgen via een begeleide variant en heeft twee maal per jaar een startmoment, te weten februari/maart en september/oktober.
Toelating via de 'losse' AV modules is vanaf 1 september 2007 niet meer mogelijk.

Voor meer informatie over de premaster verwijs ik u naar onze website. De informatie kunt u vinden onder de code B6661C.

De inschrijving voor de door u bestelde curussen moet ik helaas laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik nog geen tijd vrij kunnen maken om even goed uit een te zetten welke literatuur etc ik heb ontvangen.

Wat ik wel kan aangeven is dat ik ook de premaster moet volgen (@reactie hierboven)
Hiervoor zijn 7 verplichte bijeenkomsten, dus dat "begeleid" valt op zich ook wel weer mee.

Er zijn in de premaster 7modules met "algemene vaardigheden" je moet hierbij echt denken aan een introductie tot wetenschappelijk onderwijs/onderzoek voor de mensen die geen universitaire bachelor hebben. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan vraagstukken als:

Wat is wetenschappelijk onderzoek (o.a. termen als inductie, deductie, popper en demarcatie komen langs)
Kwalitatief onderzoek vs kwantitatief onderzoek
Uitvoeren van emperisch onderzoek
Opstellen en beoordelen van goed wetenschappelijk rapport
Uitvoeren van literatuurstudie
Statestiek tools gebruiken (met de nadruk op introductie op statistische termen en het gebruik en begrijpen er van mbv tools als Excell of SPSS en niet zo zeer op de pure statestiek achter een bepaalde formule, denk bijvoorbeeld aan correlatie, regressie, tijdreeksanalyse en variantieanalyse)

Ik moet de eerste verplichte bijeenkomst nog krijgen, maar lig tot nu toe voor op het programma en tot nu toe vind ik de moeilijkheidsgraad en tijdsbesteding erg mee vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar heb ik de HIO in deeltijd en dus naast mijn werk afgerond. Ik zou graag een master track willen volgen, en deze track sprak me het meeste aan. Helaas is het zo dat je voor de hele pre-master 3900 euro moet betalen wat ik erg veel vind. (ook in termijnen met belasting aftrek) Waarom hanteren ze niet de standaard deeltijd kosten? Zijn er uberhaupt standaard kosten?

Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@founder

die 3900 is inderdaad niet vies. Zeker als je het vergelijkt met de kosten van de gehele masteropleiding waar het eigenlijk om gaat. De kosten gaan er volgens de OU voornamelijk in zitten omdat je in één jaar tijd door de gehele schakelklas wordt gestoomd met begeleiding. Ik kan het mij voorstellen dat dit afschrikt, Dat deed het bij mij in eerste instantie ook..

Toen ik de website bekeek leek het nog dat er ook de keuze was gewoon de losse schakelklassen te volgen via de zelfstudie manier waarop de overige modules ook te volgen zijn. De kosten hiervan waren veel lager en bovendien koos ik niet voor niets voor zelfstudie en nu moet ik de premaster ineens met 7 verplichte bijeenkomsten en voor een behoorlijk bedrag gaan volgen.
Wat ik heb gedaan is allereerst het kostenplaatje behandeld.. Mijn werkgever is bereid gebleken ook de gehele pre-master te betalen (uiteraard onder de normale terugbetaling regels bij vertrek binnen 3 jaar)
De 7 bijeenkomsten (en dus iig 7 halve dagen op eigen kosten vrij) heb ik gezien als een stukje investering van mij zelf in mij zelf...

Verwijderd

Topicstarter
update:
Inmiddels ben ik al een aardig stukje verder en ik moet zeggen dat ik het goed te behappen vind.
Inmiddels heb ik de eerdere 3 modules r (van de 7) van de pre-maste afgerond met een 7,5 en twee keer een 8.

De studie lijkt mij wel een beetje topzwaar aan het eind van het jaar, maar aan de andere kant hebben we de modules met de meeste studiebelasting nu wel gehad. Op dit moment zijn wij bezig met het opzetten van een eigen emperisch onderzoek over tijdsbesteding en gedrag onder topmanagers.
Ik moet wel zeggen dat ik al uitkijk naar het daadwerkelijke master gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die deze studie doen en hoever gevorderd de mensen hierboven inmiddels zijn.

Ik heb namelijk interesse in deze opleiding en zou graag willen volgen naast mijn fulltime baan! Mijn vooropleiding is een Informatica-opleiding op hbo-niveau. Ik zal dus eerst ook de premaster moeten volgen.

Graag hoor ik van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment met mijn 2e en 3e vak van de Master zelf bezig.
In November heb ik de pre-master afgerond ben ben ik december/januari begonnen met de Master.

Tot nu toe bevalt het mij erg goed om zelf je tempo te bepalen. Sommige vakken (stuk of 2 a 3) moeten nog wel in groepsverband of gezamenlijk, dus dat valt mee.
Voor de rest moet je over erg veel discipline beschikken om je er toe te zetten. Dit valt lang niet altijd mee!

Ik wer trouwen 4 dagen in de week zodat ik de 5e dag met de studie bezig kan. Echter doe ik door de week op avonden meer dan op die vrije dag..., maar dat is een stukje discipline natuurlijk.

Ik kies de vakken zo dat ik de wat minder interessante vakken afwissel met wat interessantere vakken, zodat je niet op het laatst met de saaiste vakken aan het worstelen bent.

De pre-master doe je met een groep waarbij je altijd in tweetallen werkt, dus je wordt er min of meer wel doorheen gesleept, want het zijn inderdaad lang niet de meest interessante vakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie! :)
Nog een paar vraagjes:
- Is de opleiding een initiatief vanuit jezelf of vanuit je werk?
- Betaal je het zelf of betaalt je werk het? M.a.w. heeft het direct een meerwaarde op je werk of is het nu meer persoonlijke ontwikkeling? Ik vraag me af in hoeverre mijn werk bereid is (een deel van) de studie te betalen als het niet direct betrekking heeft op mijn werkzaamheden. Het draagt uiteraard wel bij aan mijn persoonlijke ontwikkeling en volgens mij leer ik er wel zaken die ik in de toekomst kan toepassen.
- Is het belangrijk dat je werkervaring hebt? Ik ben namelijk vorig jaar afgestudeerd en heb nu ong. een jaartje werkervaring zeg maar.
- Doe je zelfstudie of de begeleide variant? De begeleide variant is namelijk een stuk duurder heb ik gezien. Wat ik begrijp is dat de premaster er maar in één variant is, en je daarvoor sowieso al 4000 euro kwijt bent.
- Als je de zelfstudie variant doet hoe voer je dan de vakken uit die je in groepsverband moet doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:57:
Bedankt voor je snelle reactie! :)
Nog een paar vraagjes:
- Is de opleiding een initiatief vanuit jezelf of vanuit je werk?
- Betaal je het zelf of betaalt je werk het? M.a.w. heeft het direct een meerwaarde op je werk of is het nu meer persoonlijke ontwikkeling? Ik vraag me af in hoeverre mijn werk bereid is (een deel van) de studie te betalen als het niet direct betrekking heeft op mijn werkzaamheden. Het draagt uiteraard wel bij aan mijn persoonlijke ontwikkeling en volgens mij leer ik er wel zaken die ik in de toekomst kan toepassen.
- Is het belangrijk dat je werkervaring hebt? Ik ben namelijk vorig jaar afgestudeerd en heb nu ong. een jaartje werkervaring zeg maar.
- Doe je zelfstudie of de begeleide variant? De begeleide variant is namelijk een stuk duurder heb ik gezien. Wat ik begrijp is dat de premaster er maar in één variant is, en je daarvoor sowieso al 4000 euro kwijt bent.
- Als je de zelfstudie variant doet hoe voer je dan de vakken uit die je in groepsverband moet doen?
- Ik heb de opleiding zelf voorgesteld omdat ik door wilde studeren, maar niet full-time. Het werk betaald de studie (en kilometers), maar het zijn mijn uren, dus ik mis 20% salaris omdat ik 4 dagen werk. Of het een meerwaarde voor je werk is, kan ik niet beoordelen. Tot op heden is het dat bij mij niet, maar je verbreedt je wel, dus dat geeft bij mij op termijn zeker meerwaarde. Maar zoals ik al zei, dat kan ik absoluut niet voor jou beoordelen, wel verwacht ik dat het eerste jaar geen toegevoegde waarde heeft.
- Werkervaring is eigenlijk niet belangrijk, soms wel makkelijk voor bepaalde opdrachten (denk aan ervaring met ERP-pakketen bij het vak ERP), maar niet verplicht.
- Ik doe de zelfstudie, want de begeleide variant voor de master is (bijna) niet te betalen. Als de baas hem niet vergoed kun je de kosten van de belastingaftrekken, dus die € 4.000,- is bruto, als je in de 42% schaal zit betaal je dus netto 58% van die € 4.000,-. Als de baas het betaald werkt dit uiteraard niet ;)
- Voor het in groepsverband opdrachten doen heb je 1 startcollege elders in het land (kan dus in de buurt zijn, of aan de andere kant van Nederland), verder wordt er d.m.v. e-mail en Blackboard gewerkt. Zelf vind ik het altijd wel fijn om de groep zo nu en dan even te zien, dus dan spreek we ergens in Nederland in een studiecentrum af. Daar kun je gewoon een hokje reserveren, ook op zaterdagen. Dat is makkelijker dan bij iemand thuis, omdat dat altijd voor iemand een heel eind rijden is, dan kun je beter een centraal studiecentrum zoeken.

Bij de premaster moet je dus één keer in de zoveel weken naar een studiecentrum toe voor college, dat houdt het ritme er wel lekker in is mijn ervaring.

Hopelijk kun je hier wat mee? Vraag anders gerust wat je nog wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Bij de premaster moet je dus één keer in de zoveel weken naar een studiecentrum toe voor college, dat houdt het ritme er wel lekker in is mijn ervaring.
Zijn deze bijeenkomsten verplicht? Zijn deze doordeweeks of op zaterdag?
Wat is het gevolg als je voor één of meerdere bijeenkomsten verhinderd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merkens11 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:17:
[...]

Zijn deze bijeenkomsten verplicht? Zijn deze doordeweeks of op zaterdag?
Wat is het gevolg als je voor één of meerdere bijeenkomsten verhinderd bent?
Bij de premaster zijn de colleges verplicht en ze zijn door de week.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je eens één mist, maar dat is niet de bedoeling. Wat het gevolg is durf ik niet te zeggen, daarvoor kun je beter contact opnemen met de OU lijkt mij.
Pagina: 1