Toon posts:

Dual monitor in Vista werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder windows XP altijd met 2 schermen gewerkt met mijn XFX 7900GT, dit heeft nooit voor problemen gezorgd en altijd perfect gewerkt.

Na de aanschaf van Vista wilde ik dit ook wederom instellen. Maar helaas, zodra ik er voor kies op mijn buraublad uit te breiden spring altijd het hoofd scherm in soort van freeze, dit is een soort van zwat/grijs/wit met allemaal schijnen strepen die "flikkeren".

Ook als ik de schermen omwissel dus de ander primair dan komt het zelfde probleem, ik heb het ook nog met 2 totaal andere monitors geprobeerd zelfde probleem. Dus het ligt in ieder geval niet aan de monitors.

Ik heb vista ook al verschillende malen geinstalleerd, tevens met de nieuwst drivers van Nvidia en ook de standaard van Vista maar telkens het zelfde probleem.

Ligt het nu aan vista of zou het aan de grafische kaart liggen. Ik heb er nog garantie dus ik kan hem opsturen.

Iemand een idee waar het dus aan zou kunnen liggen ofzo

Verwijderd

Aangezien het altijd gewerkt heeft mag je er van uit gaan dat het aan Vista ligt.

Ik zelf heb dit namelijk ook met mijn laptop als ik die wil aansluiten op mijn LCD Tv, het rare is is dat ik na een aantal keren proberen (hetzelfde) het wel ineens goed ging,...

Wat is de resolutie waar je tweede beeldscherm op staat? zet deze eens lager en kijk eens of dat de boel oplost ?

Heb je ook al geprobeert om je beeld te klonen ? en gebeurt dan hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie van primary is 1600x1200 en de anders is 1280x1024.

Ik heb de resolutie van beide monitors ook al eens lager gezet maar zelfde resultaat.

Klonen van de monitors dat werkt dan weer wel goed.

/edit

Als ik de resolutie van een monitor zelfs verander dan krijg ik al dat zwar/wit/grijze beeld met die strepen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 16:27 ]

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 21:40
laatste nvidia drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik al aangegeven in topicstart
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:10:
Ik heb vista ook al verschillende malen geinstalleerd, tevens met de nieuwst drivers van Nvidia en ook de standaard van Vista maar telkens het zelfde probleem.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 16:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:25:
Resolutie van primary is 1600x1200 en de anders is 1280x1024.

Ik heb de resolutie van beide monitors ook al eens lager gezet maar zelfde resultaat.

Klonen van de monitors dat werkt dan weer wel goed.

/edit

Als ik de resolutie van een monitor zelfs verander dan krijg ik al dat zwar/wit/grijze beeld met die strepen.
Dus klonen wil weer wel... raaaaaarrr, ik ga eens kijken hoe ik het heb ingesteld met mijn laptop ...
En wat (btw) als je probeert je tweede monitor primary maakt en visa versa ? werkt het dan wel? probeer ook nog eens beide monitoren op een resolutie te zetten die beiden aan kunnen.. 1024*768 ofzoow

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:15:
Aangezien het altijd gewerkt heeft mag je er van uit gaan dat het aan Vista ligt.
Of aan de nvidia software die niet netjes wil werken in vista.

• baszbas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 09:14
Ik gebruik dit zelf ook, heb hier nooit problemen mee gehad (vista met een 8800GTS) maar wat gebeurd er als je in Ntune aanvinkt dat je 2 schermen wil gebruiken?

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik draai ook vista en gebruikt ook dual screen op 1280*1024 en werkt hier prima. Weet je zeker dat je goede drivers hebt gebruikt? Anders is het denk ik je kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al verschillende variaties geprobeerd met zelfde schermresoluties, laag en hoog, primary monitor omgewisseld e.d.

Nieuwste drivers e.d. geinstalleerd zelfs beta ergens vandaan gehaald.

Maar het probleem blijft.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

voor zover ik het door heb ligt het eerder aan de vista drivers voor je nvidia kaart :)

ik had hetzelfde probleem met een 7600gt, echter een x2600 geeft weer geen problemen :?

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Nog een probleem wat zich voordeed toen monitor dus single was ingesteld, pc was gelocked, scherm schakelde zich uit na 10 minuten, na unlocken sprong het scherm weer naar dat zwart/grijs/witte "flikkerende" scherm.

En dus ook een keer toen ik de resoltie wou verandren van 1024x768 naar 1220x1024 kreeg ik die "scherm crash"

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Probeer het progje Ultramon eens, is een progje voor speciaal wat jij wil, misschien dat dat beter werkt ?

Verwijderd

Topicstarter
Fatal Mind schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:04:
Probeer het progje Ultramon eens, is een progje voor speciaal wat jij wil, misschien dat dat beter werkt ?
Ook al geprobeerd zelfde probleem, gebruikte ik trouwens al in Xp, fijn programma :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou het verstandig te zijn de kaart terug te sturen waar ik hem gekocht hebt voor onderzoek, of is bijna voor 100% vast te stellen dat het aan Vista ligt.

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 13:35

Pompiedom

Don't panic

Geen probleem met ATI dualscreen in Vista x64 voor mij. Lijkt mij ook dat het aan de nvidia drivers (of de kaart zelf maar dit is wel erg twijfelachtig vooral als het wel in XP nog werkt) ligt, dus terugbrengen heeft niet zoveel zin, beter maar 'even' langer wachten op goeie drivers en checken of meer mensen dit probleem ook hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Pompiedom op 25-10-2007 11:36 ]

We create our own reality

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

Ik heb de Nvidia 64-bits drivers van XP geinstalleerd en toen werkte alles perfect!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:46
Wat ook wel eens zou kunnen helpen is even de multi-monitor-wizard te doorlopen. Ik had ook een LCD tv die niet op native resolutie aangestuurd wilde worden (m'n beide monitoren stonden op 1280x720 wat niet ideaal was :P).
Pagina: 1