[RAID] Welk mobo Areca ARC-1210

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50
Ik heb een Areca ARC-1210 welke niet goed werkt of wil werken met mijn huidige mobo, een Asus P5WDG2 WS Professional.
Probleem van de kaart is dat hij de raptors niet herkend. Terwijl in een andere setup, Asus A8N-SLI Deluxe hij dat wel deed (maar die had geen dubbele pci-e mogelijkheid.
Bij Areca zag ik nergens een compabiliteitsoverzicht

Het volgende wil ik in mijn systeem werkend hebben

E6600, socket 775
4 GB Mushkin XP8000 Redline (4x 1 GB)
8800 blaat kaart PCI-E
Areca ARC-1210 en hieraan
- 2x Western Digital Raptors WD1500ADFD 150 GB
- 2x Seagate Barracuda 7200.10 750 GB 16 mb cache

Welk moederbord is hiervoor geschikt ?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Areca HCL staat gewoon op de site hoor, maar die lijst is niet zo groot. Asus is vaak spelbreker met BIOS problemen. Ik zou zeggen kijk eens naar MSI/Gigabyte borden met nForce SLI chipset. Ik wil je wel waarschuwen: het stroomverbruik van deze moederborden is echt hoog. Misschien dat er ook al borden zijn met 'gewoon PCIe x8'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:08:
Areca HCL staat gewoon op de site hoor, maar die lijst is niet zo groot. Asus is vaak spelbreker met BIOS problemen. Ik zou zeggen kijk eens naar MSI/Gigabyte borden met nForce SLI chipset. Ik wil je wel waarschuwen: het stroomverbruik van deze moederborden is echt hoog. Misschien dat er ook al borden zijn met 'gewoon PCIe x8'.
600 W Tagan voeding, moet goedkomen.
Is er een link of kan je copy pasten. Ik kan het zo echtr niet vinden

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.areca.com.tw/support/main.htm
Onderaan zie je de compatibility lists, een voor de HDDs (beetje overdreven m.i. maargoed) en een voor de moederborden (deze dus).