Toon posts:

Monitoren epidimie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in een week tijd 2 monitoren die er ineens mee kappen :( (wel oudere :) )
Ze gaan gewoon helemaal niet meer aan! De voeding is wel oke maar het powerlampje gaat niet branden. Het standby lampje reageert wel op binnenkomend signaal of niet maar je hoort vervolgens geen relais gaan (relais is niet defect).

Weet iemand wat het standaard onderdeel is wat het eerst kapot gaat bij oudere monitoren?

Ik hoor graag suggesties, tips, etc. en ik ga nog lekker even door met meten.... :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou het niet weten, maar heb wel een tip voor je.

Koop een nieuwe monitor ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog wel wat Iiyama's die het nog wel blijven doen... Maar voor me 386, de XT (sopwith,paratrooper) enzo, toch jammer...

Hmmm, volgens mij zitten hier niet zoveel mensen die wel eens een monitor gerepareerd hebben, ik tot dusver ook niet :(

Het mogen ook eenvoudigere tips zijn zoals zekering of powerknop oid... Ik vergeet vast wel iets voor de handliggends...

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Je kunt hem natuurlijk eens even openschroeven en doorsolderen. Dat hielp voor mijn oude highscreen 15" monitor tenminste. Daar zat gewoon een hele (laagspannings trafo los. Ging ie vanzelf 'uit' na verloop van tijd.

Maar er zijn mensen die zeggen dat je beter niet met monitoren kan gaan zitten kloten... ;)

Ik heb ook een tip: Check of er nog spanning op de hoogspanningstrafo staat voordat je ermee gaat kloten. Ik ken een gast die eens een knal van 10kV heeft gehad en dat vond ie niet zo leuk geloof ik. (ik geloof hem ;) )

Maar misschien zijn die dingen gewoon af.

Nu ik er zo nog ff over nadenk.. Als het een ouwe monitor is dan kan het wel eens een kapotte condensator zijn. Die dingen waren meestal te klein bemeten voor ouwe monitoren. (Te lage spanning) Hierdoor versleten ze te snel... Naja, neem eens een kijkje of zo.

edit:

Misschien ligt het trouwens wel aan de powerknop of de zekering :)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik heb ook een tip: Check of er nog spanning op de hoogspanningstrafo staat voordat je ermee gaat kloten
Leuk zo'n tip, maar vertel er ook effe bij dat hij dat NIET met een Multimeter moet doen.
Krijg je als nog een opdonder, 23Kv bijvoorbeeld.

Mzzl Diamon

Heb hier ook een HighScreen 14 inch open liggen.
Aux ledje knippert, en de Power led brand contant maar de Beeldbuis wordt niet wakker.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Heee, 1 van mij is ook een Vobis,(er staat nergens HighScreen?) met audiomeuk. Ik ben nu eerst met die ander bezig maar ik ben benieuwd wat er mee is....

Ik ga er morgen mee door. Als ik er dan uit kom post ik wel wat mijn bevindingen waren :)

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
LOL! :) Ik zit nl. met 'n soortgelijke monitor...! :P
Ik ben regelmatig bezig met reparaties van monitoren (ook PeeCee's, TV's, Video-recorders, CD-(ROM)spelers, enz...)
Benook al druk aan 't meten geweest in zo'n Vobis monitor: de primaire voeding doet wel pogingen om te starten, maar start niet door... :( ...Maar ik blijf zoeken ;)

...With a touch of magic¿

• aatos
  • Laatst online: 13:15
mijn aldi moni is een keer ontploft (harde knal +blauwe vlam uit de zijkant). ik had weinig hoop maar heb het ding toch maar opengeschroefd. wat bleek, ergens waar een dikke kabel op een print hoorde vast te zitten, was alleen een groot zwart gat.

met veel soldeer de kabel weer aan de goeie printbaar gesoldeerd en hij deed het weer :)

inmiddels heb ik hem verkocht want echt optimaal was het ding niet.

• JJJ
  • Laatst online: 13:42

JJJ

Hmmm, een goede harde klap wil nog wel eens helpen hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu pijn aan me hand :(
Ik had die klap met iets anders moeten geven ;)

Ik heb de ranzigste van de 2 inmiddels weggegooid, ik vind nog wel eens ergens een werkend monitortje en 2e hands kosten ze ook bijna nix....

En ik toch ook eens kijken naar een ontflopte monitor, als die te maken blijken te zijn, kannik hem in ieder geval wel open maken.... aatos :)
Pagina: 1