Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C# .NET] Usercontrol gemaakt, hoe op form te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo Tweakers,

Even een vraagje waar ik via de Help-file helaas bar weinig over vond: ik heb een usercontrol aangemaakt voor mijn applicatie. Helaas krijg ik die niet op m'n form geplaatst. Iemand een idee hoe dat gedaan kan worden?

Thanks!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Geef is wat meer informatie?

Wat heb je geprobeerd, en waarom werkte het niet? Kreeg je foutmeldingen? Hoe heb je die control gemaakt?
We kunnen zo weinig met je vraag.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
Heb je je project al (succesvol) gecompileerd ?

In je toolbox zal je een sectie 'my user controls' krijgen, waar je user control normaal gezien moet op komen. Indien dit niet het geval is, open dan eerst eens even je user control, en kijk dan eens opnieuw.

(>DTE trouwens)

https://fgheysels.github.io/

• the_scientist
compufreak88 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:18:
Geef is wat meer informatie?

Wat heb je geprobeerd, en waarom werkte het niet? Kreeg je foutmeldingen? Hoe heb je die control gemaakt?
We kunnen zo weinig met je vraag.
De control is aangemaakt via Add --> New Item --> User Control. Ik heb geprobeerd om hem op het form te plaatsen d.m.v. drag & drop, dat ging niet, de cursor veranderde in een circeltje met een rondje eromheen. Hierna gezocht in het menu of er iets herkenbaars in stond voor het plaatsen op het form, maar kon verder niks vinden. In de help-file gezocht op User Controls, maar daarin wordt alleen een uitleg gegeven over wat het kan en wat de voordelen zijn tegenover Dreamweaver wanneer ze gebruikt worden in .ASP-applicaties, niet hoe je ermee werkt binnen Visual Studio 2005.

• the_scientist
whoami schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:20:
Heb je je project al (succesvol) gecompileerd ?

In je toolbox zal je een sectie 'my user controls' krijgen, waar je user control normaal gezien moet op komen. Indien dit niet het geval is, open dan eerst eens even je user control, en kijk dan eens opnieuw.

(>DTE trouwens)
Compileren lukt, maar hij verschijnt niet in de toolbox. Ook niet na opnieuw openen. Ik kan hem overigens vanuit de Solution Explorer wel slepen naar de Toolbox, en de cursor geeft aan dat ik hem hier kan plaatsen, maar er gebeurt helaas niets.

Verwijderd

Je moet je class op 'public' zetten.

Je hebt bijvoorbeeld:

namespace MyControls
{
class MyControl
{
}
}

Dit is zo standaard aangemaakt, maar je moet deze classe 'public' maken om in je toolbox te zien:

namespace MyControls
{
public class MyControl
{
}
}

• the_scientist
Stukje code wat bij mij standaard wordt aangemaakt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
namespace CPCClient.UserControls
{
    public partial class CPCGauge : UserControl
    {
        public CPCGauge()
        {
            InitializeComponent();
        }
    }
}

De klasse staat al op public dus, maar toch zie ik dat ding niet verschijnen :(

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik zie asp staan dus ik ga er even vanuit dat het om een WebUserControl gaat.

Je moet je userControl eerst registreren. Dit kun je doen per pagina of via de web.config wat het beste is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<configuration>
  <system.web>
    <pages>
      <controls>
        <add tagPrefix="uc" tagName="EditLabel" src="~/Controls/EditLabel.ascx" />
      </controls>
    </pages>
  </system.web>
</configuration>

Daarna kun je je userControl op elke pagina gebruiken:

code:
1
  <uc:EditLabel ID="elblMijnEditLabel" Text="Dit is een Test" runat="server" />

[ Voor 8% gewijzigd door labee op 24-10-2007 17:06 ]

http://www.labee.nl

• the_scientist
Nee het gaat om een C#-project, de help-file lijkt een algemene voor heel Visual Studio 2005.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 20:34
Er is een setting in je options van Visual Studio die auto-populate toolbox heet. Die moet wel aan staan. (zit ergens onder item "Windows Forms Designer")

Verder mag je project niet in een solution folder staan, hij moet dus in de root van je solution staan (welke gek dat verzonnen heeft).
Pagina: 1