welke kabels voor 5.1 setje

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Ik ben momenteel laminaat aan het leggen in mijn nieuwe huisje. Voordat ik de plintjes leg, wil ik m'n kamer graag voorbereiden op een toekomstig 5.1 surround setje. Ik wil dus kabels langs de randen leggen, zodat ik in de toekomst m'n setje alleen nog maar in hoef te pluggen.
Ik heb nog absoluut geen idee wat voor een soort setje ik aan ga schaffen, ik weet alleen dat ik het waarschijnlijk icm een nieuwe dvd-speler aanschaf (iig gebruik).

Mijn vraag: wat voor een soort kabel kan ik het beste leggen? (maw: wat voor een soort aansluiting gebruikt dit soort setjes meestal?) Ik zat zelf gewoon aan een Jack-Jack verlengkabel te denken.

Oja, en waarom nu niet gewoon meteen een mooi setje uitkiezen? Geld ;)

strava

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Over wat voor soort setje praat je dan ?

Ga gewoon uit van òf speakerkabel (beetje dun) òf electriciteitskabel. Een stekker kan je er eigenlijk altijd nog wel op zetten. Misschien uit gaan van witte kabels in het kader van makkelijk wegwerken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 17:44
Wat heb je zelf in gedachten!? Neem aan dat je goede kabels wilt.
Hoeveel geld heb je te besteden aan een geluidsset? Je kan bij wijze van voor €300,- klaar zijn
Wil je losse componenten of een alles in 1 systeem?!
Hoe groot is je woonkamer?
Met welke kabels is je tv momenteel aangesloten en wat voor tv heb je?

• Melkbus
Ik denk gewoon aan een beetje een budget setje, zoiets. Iets wat je mooi icm met een dvd speler kan kopen. Ik heb een kleine woonkamer (4x5m ofzo). De kleur interesseert me niks, de kabels komen namelijk onder de plinten.
M'n TV is een oude Nokia, en ik luister momenteel dus gewoon via de build-in speakers :) Het setje gaat dus op de (nog aan te schaffen) DVD-speler.

strava

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gewoon en paar meter standaard speakerkabel van de rol halen bij je lokale doe-het-zelf groothandel. Voor een paar euro's ben je klaar en het werkt als een trein.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij zitten die kabels gewoon al bij dat setje dus kan je beter meteen dat setje kopen en wegwerken. anders zit je met overtollig kabel is zonde van je geld

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Melkbus
Edmin schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:05:
Gewoon en paar meter standaard speakerkabel van de rol halen bij je lokale doe-het-zelf groothandel. Voor een paar euro's ben je klaar en het werkt als een trein.
ok, thx :) Is hier ook eventueel nog een jack-stekkertje op te monteren eigenlijk?
Royz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:10:
Volgens mij zitten die kabels gewoon al bij dat setje dus kan je beter meteen dat setje kopen en wegwerken. anders zit je met overtollig kabel is zonde van je geld
Oja, en waarom nu niet gewoon meteen een mooi setje uitkiezen? Geld ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Melkbus op 24-10-2007 15:16 ]

strava

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 18:05
Die plintjes kunnen er toch ook later op :?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Melkbus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:13:

ok, thx :) Is hier ook eventueel nog een jack-stekkertje op te monteren eigenlijk?

[...]
Bij het setje dat je gaat kopen zitten natuurlijk wel kabels, maar die zijn meestal te kort. De stekkertjes van die kabels kun je gewoon overzetten op de nieuwe.

edit: Dit gaat natuurlijk alleen over speakerkabels! De rest heb ik te weinig kaas van gegeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 24-10-2007 16:55 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou, met oog op de toekomst (je weet het nooit) iig niet te dunne speakerkabel nemen. 1,5 mm2 ofzo. Kost iets meer, maar als je er wel wat grotere speakers aan wil hangen dan lukt dat tenminste nog prima.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik zou gewoon speakerkabel van de rol aanschaffen. 1 mm2 is al voldoende als je geen audiofiel bent, en je geen tientallen meters hoeft af te leggen.

Uiteraard, volgens de wetten van de fysica: hoe groter de diameter, hoe lager de weerstand van je snoer en hoe beter de kabel geschikt is om grote vermogens aan te kunnen. Als je de kabels 'op de groei' gaat leggen, kan je inderdaad beter een iets grotere diameter pakken.

[ Voor 49% gewijzigd door Witte op 24-10-2007 17:04 ]

Houdoe

Pagina: 1