Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blackberry enterprise server i.c.m. BIS abbo

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 06:45
beste medetweakers,

Wij hebben hier op kantoor een Blackberry enterprise Server staan, de licentie hiervoor hebben we ooit eens gekregen van een niet nader te noemen telefoon provider om een testomgeving om te zetten.

vervolgens zijn we een x aantal maanden later overgegaan naar een andere telefoon provider, kpn.

Vervolgens is er 1 persoon binnen het bedrijf die een BIS abbo heeft afgesloten met de provider, echter hij maakt met dit abbo gebruik van de BlackBerry Enterprise server.
Hij synchroniseerd dus rechstreeks zijn agenda, contactpersonen en mail met deze BES server de gekoppeld is aan onze exchange server.

Echter de BB is toendertijd door een voormalig werknemer aan de BES server gekoppeld.

Ik heb nu een nieuwe BB gebruiker erbij en die heeft ook een BIS abbo afgesloten bij kpn.
Kpn beweerd nu echter bij hoog en laag dat de eerste gebruiker nooit gebruik kan maken van de BES server bij ons aangezien hij geen BES abbo heeft.
Terwijl hij toch echt gebruik maakt van onze BES server.

Nu vraag ik me af hoe mijn ex collega dit toch voor mekaar heeft gekregen....

ik weet dat je in de BB onder "options" het "service book" hebt, hier staan alle services in die het apparaat ondersteund, nou denk ik dat de eerste BB gebruiker in zijn service book dus toch een andere srvice heeft staan die deze nieuwe gebruiker er niet in heeft staan.

Weet iemand hoe ik deze services zelf in de BB kan zetten of hoe ik deze over kan zetten vanuit een andere BB of zit ik verkeerd te denken en zal dit toch anders moeten...?