Toon posts:

Piep gelocaliseerd maar niet bekend

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik had sinds kort een probleem met mijn pc. Als ik hem voor het eerst opstart dan begint hij te piepen. Dat is een zeer luide piep en als ik dan even wacht of beweeg met mijn pc dan houd het gepiep op. Ik weet niet of het interessant is maar het gepiep houd niet ineens op het houdt op met op het einde zeer korte snelle piepjes.(precies een harde schijf) en dan stopt het en piept hij dezelfde dag niet meer als ik de pc opzet. Precies of hij moet eerst warm draaien. Ik heb mijn pc al eens opgestart zonder videokaart en dan hoor je geen gepiep maar ik heb geen idee wat ik moet doen nu.

Ik heb een

Geforce 8800 gtx
e6600
2gb geheugen
yesico 550 watt voeding

ALvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. De beeps die je hoort, is daar nog een patroon in te herkennen, want dan moet je eens zoeken naar de beepcodes. Die kan je dan wel een zetje in de goede richting geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt voor tip maar die heb ik al eens doorgenomen en er zit echt geen patroon in soms is het iets langer soms iets korten maar zonder videokaart hoor ik geen gepiep.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:07
Dat is niet logisch :P

Juist zonder videokaart zou je piepjes moeten horen.

Verwijderd

Was het niet zo dat sommige kaarten van de 88xx piepende condensators oid. hadden?
Zijn het moederbord 'beeps' of gewoon irritante piep geluiden? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het van mijn moederbord komt want het is echt wel een hele luide piep hoor. Ik denk dat het van mijn grafische kaart komt. Het is echt een hele hoge luide piep.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:45:
Ik denk niet dat het van mijn moederbord komt want het is echt wel een hele luide piep hoor. Ik denk dat het van mijn grafische kaart komt. Het is echt een hele hoge luide piep.
ik zou eens alle stekkertjes nalopen voor het geval je dat nog niet gedaan hebt, en als je een multimeter hebt, even de voltages van je voeding checken. Verder is het gewoon dingen uit je pc halen totdat je de piepjes niet meer hoort (of wel) en dan weet je waar het aan ligt. één voor één geheugenbalkjes loshalen etc., maar dat staat ook in de hangen en opstartproblemen FAQ zoals terw_dan al aangaf.

-_-

• CasioMan468
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 23:27
Is het geen ventilator?

Dit ivm met het volgende:
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:20:

...Dat is een zeer luide piep en als ik dan even wacht of beweeg met mijn pc dan houd het gepiep op...
Dus is het een bios piep of een schurend gepiep alsof een ventilator aanloopt o.i.d.?

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar had ik ook al aan gedacht maar het is geen ventilator. Ik heb al mijn ventilators nagekeken. Het is echt een heel raar probleem.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Ik vermoed dat je pc niet verder opstart ook? Heb je de 2 6 pinstekkers in de 8800 gtx gestoken? Zonder die stekkers start je pc niet op en gaat hij inderdaad zeer luid piepen.

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thandor in "Pc start op met hoge luide piep"

Je vorige topic is ook al gesloten omdat je onvoldoende informatie gaf of inzet toonde. Helaas is deze niet veel beter. Je post in Processors, Moederborden en Geheugen, maar je meldt niet welk moederbord of welk geheugen ("2gb" zegt niets) je hebt. Je lijkt ook zelf weinig gedaan te hebben om het probleem op te lossen. Je noemt niets over voltages, niets over temperaturen, lijkt ook niet in de kast gekeken te hebben als het draait om echt te zien waar het vandaan komt.

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin dat eens te doen, want zo kunnen we je echt niet helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.