Compaq Evo D300 Desktop wil niet aan gaan

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Vreemd probleem. De pc van een vriend, een Compaq Evo D300 Desktop, wil sinds enkele dagen niet meer aan.

Heb er net naar gekeken en gelijk alle mogelijk oplossingen geprobeerd.

- HD's Ontkoppelen
- CD-rom ontkoppelen
- Ander geheugen
- PCI kaarten eruit
- Andere voeding
- CMOS gereset met behulp van jumper
- Batterij vervangen

Maar ding wil maar niet booten. Er branden 2 ledjes, zodra je de aan knop indrukt gaat er een 3de ledje branden. Heb alle mogelijk manuals al doorgelezen, maar kan niet achterhalen wat deze precies doen.

Denk dat er toch defect op het moederbord of in de proc zit. Voor ik em afschrijf, iemand nog enig idee wat deze leds aangeven?

Signature?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Kun je numlock aan en uit zetten?

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zal ik even moeten controleren, maar wat is hiervan de achterliggende gedachte? :X

Edit:

Nope, keyboard geeft niets aan. Enige wat er gebeurt als je op de aanknop drukt is dat er een ledje aan en uit gaat. Houdt je de aanknop ingedruk, blijft het ledje branden. Verder gebeurt er niets. CPU gaat niet draaien, geen piep, niets.

[ Voor 34% gewijzigd door Mesh op 24-10-2007 15:13 ]

Signature?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Mesh schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:10:
[...]

Zal ik even moeten controleren, maar wat is hiervan de achterliggende gedachte? :X

Edit:

Nope, keyboard geeft niets aan. Enige wat er gebeurt als je op de aanknop drukt is dat er een ledje aan en uit gaat. Houdt je de aanknop ingedruk, blijft het ledje branden. Verder gebeurt er niets. CPU gaat niet draaien, geen piep, niets.
ik neem aan dat de video"chip" een onboard geval is, en dat je de beeldschermstekker dus in het moederbord prikt. je zou eventueel een simpele pci videokaart kunnen proberen.

ook even een pc speakertje aansluiten op het moederbord, en ff horen of het ding piept tijdens het opstarten. Je hebt namelijk eigenlijk alles al uitgesloten, geheugen, HDs, cd-rom (zeer onwaarschijnlijk maartoch :)) en je voeding. Dan kan het de processor zijn die kapot is, maar dat hoor je dan aan de piepjes (als het goed is), of je moederbord is gewoon dood. Of beide.

verder zou het wel handig zijn als je erbij zet om welk moederbord en processor het gaat.

(verder ga ik er ook van uit dat je alle stekkertjes goed ingeplugt hebt. dat wil ook nog wel eens fout zitten, (geen zwart geblakerde stekkertjes?) of als je erg veel tijd hebt, het moederbord er uit halen en kijken of helemaal niets de onderkant van het moederbord raakt (iig niet iets wat van metaal is, zoals afstandsbusjes of schroefjes die achter het moederbord zijn gevallen.) het zou maar zo kunnen zijn dat er iets losgetrilt is wat je over het hoofd gezien hebt, doch onwaarschijnlijk.)

succes!

-_-