Externe harddisk op 2 computers tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 07:37
Ik heb een Chieftec BlackBox met daarin een 400Gb harddisk van Western Digital.

Nu bied die Chieftec de mogelijkheid om zowel via USB als e-sata aan te sluiten, maar kan dit tegelijkertijd?

Mijn desktop beschikt namelijk ook e-Sata, maar mijn laptop over USB. Dan zou ik de harddisk tegelijkertijd op beide willen aansluiten. Even proberen is niet echt een optie in verband met de data die ik graag wil behouden mocht het inderdaad niet kunnen en dat ding loopt vast bijvoorbeeld.

Mijn download en werkstation is namelijk mijn laptop, die continue download op de externe USBschijf omdat ik daarop maar 100gb heb. Veel downloads moeten vervolgens wel op mijn desktop komen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 10:48

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik geloof niet dat dat gaat lukken, heb hier zelf een externe hdd met firewire en usb, heb al eens geprobeerd hem aan te sluiten op 2 pc's tegelijk, maar dat werkte niet :(

[specs]

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 17:02
ik denk het niet....

er zit toch maar 1 toegang naar de schijf zelf (in de behuizing)

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 07:37
Ja maar ik begon te twijfelen omdat het via een netwerkharddisk wel kan om simultaan erop te schrijven / lezen / werken.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het ligt vaak aan wat voor Externe harde schijf je gebruikt, of dat er 2 aparte controllers inzitten lijkt me.
Het lijkt me dat je dit gewoon kan proberen, als hij vastloopt zal dat uitzonderlijk zijn. Als je daardoor je data kwijtraakt heb je een erg vreemd product. Mijn advies:

1: Share je externe hd zodat je via de laptop er ook gewoon verbinding mee kan maken.
2: Koop een NAS.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb weleens gelezen dat het via Firewire zou moeten kunnen. Dan is er namelijk een SCSI laag, en over SCSI kan het in principe. Ik verwacht eigenlijk niet dat je filesystem het leuk gaat vinden.

Verwijderd

Het zal echt niet gaan werken.

En al zou het werkend te krijgen zijn, dan zou ik het je zeker NIET aanraden.... Het zou er voor kunnen zorgen dat je data flink corrupt raakt.
Ja maar ik begon te twijfelen omdat het via een netwerkharddisk wel kan om simultaan erop te schrijven / lezen / werken.
Zoals al eerder gezegd... koop een NAS... Een NAS heeft z'n eigen processor en OS, en werkt zeg maar volgens het filesharing principe.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:37:
Het zal echt niet gaan werken.

En al zou het werkend te krijgen zijn, dan zou ik het je zeker NIET aanraden.... Het zou er voor kunnen zorgen dat je data flink corrupt raakt.

[...]

Zoals al eerder gezegd... koop een NAS... Een NAS heeft z'n eigen processor en OS, en werkt zeg maar volgens het filesharing principe.
tja, koop een NAS gaat wel prijzig worden, naast stroom verslindend.

ik zou een netwerkdrive aanmaken, en een goedkope gigabit switch aanschaffen (als je niet content bent met 100 mbit, aannemend dat zowel je pc als je flaptop over gigabit ethernet beschikken).

je zult dan vast access errors krijgen als je tegelijkertijd schrijft en leest op dezelfde schijf, en je laptop moet aanstaan wil je op je pc dingen op de externe schijf kunnen lezen (en schrijven)

-_-

Pagina: 1