[period jobs] geen crontab?!

Pagina: 1
Acties:

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Zoals velen heb ik ms office 4 mac draaien en ik neem aan dat velen zich ook ergeren aan de Microsoft User Data-directory die in Documents wordt aangemaakt.

Tot nu toe heb ik amateuristisch een rm -rf office-troep in m'n .bash_profile gezet. Dus als ik die irritante directory zie, dan start ik snel een Terminal op en ben ik er weer even vanaf.

Echter, het zou beter zijn als elke 5 of 10 minuten een scriptje wordt uitgevoerd die rm -rf office-troep doet. Maar crontab kan niet gebruikt worden in Mac OS X (tiger) !!!

Iemand een suggestie? Bovenaan de crontab file staat dat ik in /System/Library/LaunchDaemons moet zijn, maar ik weet daar vooralsnog geen raad mee.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:47
Volgens mij kun je nog gewoon crontab gebruiken alleen staan de system jobs in de launchdeamons map.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Arathorn8
TukkerTweaker schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:33:
Volgens mij kun je nog gewoon crontab gebruiken alleen staan de system jobs in de launchdeamons map.
helaas niet... na veel geprobeerd heb ik crontab op macosx maar opgegeven.
Dit is dus idd wat ik zou moeten gebruiken... maar ik krijg 't idee dat je alleen dingen monthly, dialy of on startup kan plannen. Niet elk uur of elke 10 minuten, zoals in crontab. :'(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Arathorn8 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

helaas niet... na veel geprobeerd heb ik crontab op macosx maar opgegeven.

[...]

Dit is dus idd wat ik zou moeten gebruiken... maar ik krijg 't idee dat je alleen dingen monthly, dialy of on startup kan plannen. Niet elk uur of elke 10 minuten, zoals in crontab. :'(
Pleur een scriptje in /etc/periodic/hourly?

Oh die bestaat niet.. Dan moet je even een xml file voor launchd aanmaken?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 24-10-2007 15:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 06:40
Lingon geen oplossing?

"Lingon is a graphical interface for creating launchd configuration files and controlling them through launchctl for Mac OS X Tiger. (launchd is a system daemon that is used to run scripts/programs automatically, repeatedly or at certain times.)"

Verwijderd

Crontab werkt prima, ik gebruik het zelf om mijn mail op te halen...

• Arathorn8
Yes! Lingon does the trick!! :D
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:40:
Crontab werkt prima, ik gebruik het zelf om mijn mail op te halen...
Raar... hoe gebruik je 't dan? Gewoon met "crontab -e"? Ik heb van alles geprobeerd (ook /etc/crontab en ervaring met crontab, maar 't luktte me maar niet...

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Pagina: 1