Toon posts:

ASP - PHP login

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een loginscript gaan bouwen voor mijn website nu ben ik alleen niet zeker hoe ik het wil maken. Ook overleg met collega's levert geen goed antwoord op.

Moet ik het bouwen in php of in ASP

graag de reden waarom!

bedankt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bouw het in iets wat je server ondersteund. Lijkt me de beste oplossing...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
beide worden ondersteund

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

McKaamos schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:46:
Bouw het in iets wat je server ondersteund. Lijkt me de beste oplossing...
En wellicht is het ook verstandig/handig om het in de taal te doen waar de rest van de site mee gemaakt is :o

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En waar de kennis voorhanden is bij het bedrijf. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
dus niet denken aan inbraakgevoeligheid?

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:05:
dus niet denken aan inbraakgevoeligheid?
Dat heeft niets met de taal te maken?

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp van andere fora dat php hier gevoeliger voor is alleen heb ik er zelf nog nooit iets van gemerkt. Gezien mijn ervaring ga ik het met php proberen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:29:
ik begrijp van andere fora dat php hier gevoeliger voor is alleen heb ik er zelf nog nooit iets van gemerkt. Gezien mijn ervaring ga ik het met php proberen.
Waarom sommige dat beweren komt gewoon door het feit dat er heel veel prutsers zijn die denken dat ze PHP kunnen ;)
Maar voor de veiligheid maakt het in principe niks uit welke taal je gebruikt.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dat je de vraag uberhaupt stelt geeft mij sowieso niet echt heel veel vertrouwen in dat je een goed en veilig systeem gaat bouwen...
desalniettemin: succes! ;)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Een goed security systeem kan je in beide talen bouwen. Stel de eisen op, bouw een functioneel ontwerp, bouw een technisch ontwerp en implementeer dit in de taal van je keuze?

Stop uploading passwords to Github!

• appies
  • Laatst online: 08-01 13:32
Er zijn -tig opensource scripts voorhanden. Waarom iets nieuws bedenken? De economische insteek begrijp ik wel, opdrachtgevers die van niets weten vertrouwen erop dat men een eigen produkt heeft - achteraf blijkt het meestal een script te zijn die allang bestond. Anyway, suc6 :+

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

appies schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:45:
Er zijn -tig opensource scripts voorhanden. Waarom iets nieuws bedenken? De economische insteek begrijp ik wel, opdrachtgevers die van niets weten vertrouwen erop dat men een eigen produkt heeft - achteraf blijkt het meestal een script te zijn die allang bestond. Anyway, suc6 :+
Persoonlijk schrijf ik het liefst alles zelf.. ik heb er een beter gevoel bij als ik iets compleet zelf gemaakt heb ipv iets heb aangepast. Vooral ook het achteraf aanpassen is natuurlijk veel fijner in je eigen code.

Verwijderd

Ik begrijp juist dat het een login VOOR een website moet zijn. Geen ASP of PHP dus maar een beveiliging via htaccess. Als 'bodyalert' juist een password-routine nodig heeft voor bepaalde gedeelten van een website dan is de reactie van 'appies' het meest relevant.

• disjfa
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:49:
Ik begrijp juist dat het een login VOOR een website moet zijn. Geen ASP of PHP dus maar een beveiliging via htaccess.
Errr waarom? een login voor iets wat jij uitlegt kan. Maar is weer een andere insteek dan de TS had in zijn eerste post. Zou ik dus niet al te snel naar grijpen als dat niet gevraagd is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Wat wil je eigenlijk precies beveiligen? Leuk als je dadelijk een login systeem hebt, maar dan moet je er ook iets achter hebben wat beveiligd is en dan continue op geldige authenticatie controleren. Leuk dat je dit met PHP of ASP aan wilt pakken, maar als je toch alleen maar HTML files in een directory (of specifieke files) wilt beveiligen ben je al veel sneller klaar als je de webserver correct instrueert.

Verwijderd

Topicstarter
Edwardvb schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:40:
dat je de vraag uberhaupt stelt geeft mij sowieso niet echt heel veel vertrouwen in dat je een goed en veilig systeem gaat bouwen...
desalniettemin: succes! ;)
Ik stel de vraag omdat ik niet iets ga bouwen waar ik achteraf spijt van heb. PHP ligt mij wel maar asp is voor mij nieuw. Maar als ik het moet leren om iets te maken dan zal ik dat zeker doen.

Ik krijg in ieder geval goede adviezen en daarom ben ik dus wel blij met de antwoorden.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Maar als je PHP toch goed beheerst, weet je toch hoe je zoiets kan dichttimmeren en kan je zelf beoordelen of 'de mensen' die beweren dat PHP hier minder/niet geschikt voor is gelijk hebben :) ?

• disjfa
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
Ik stel de vraag omdat ik niet iets ga bouwen waar ik achteraf spijt van heb. PHP ligt mij wel maar asp is voor mij nieuw. Maar als ik het moet leren om iets te maken dan zal ik dat zeker doen.
Dan kan je beter zoeken naar hoe je een server kan beveiligen dan welke taal je moet kiezen. Buzzworrden als sql injection en session hyjacking zijn interesanter om te lezen dan "php of asp".

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• sig69
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
Ik hoop dat je ASP.Net bedoeld, classic asp zou ik sowieso links laten liggen

Roomba E5 te koop

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

sig69 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Ik hoop dat je ASP.Net bedoeld, classic asp zou ik sowieso links laten liggen
Ik heb zo'n idee dat hij wel gewoon ASP bedoeld. Dit omdat ASP.NET toch niet zo snel te leren is. Je hebt hier bijv. toch wel OO kennis voor nodig. (kan ook zonder, maar dan kun je net zo goed bij PHP blijven)

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

gatekeeper in HTML pwnz php/asp

2 lijntjes javascript:
code:
1
2
var pwd = prompt("Enter the secret password", "");
location.href = pwd + ".htm";

Unhackable gewoonweg, geen SQL injection e.d. :)

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Xof schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

Ik heb zo'n idee dat hij wel gewoon ASP bedoeld. Dit omdat ASP.NET toch niet zo snel te leren is. Je hebt hier bijv. toch wel OO kennis voor nodig. (kan ook zonder, maar dan kun je net zo goed bij PHP blijven)
Of je pakt de membershipprovider; sleur en pleurwerk :)

Verwijderd

Topicstarter
bedoel inderdaad gewoon asp. ben al begonnen met php script. Toch bedankt

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste bodyalert,
Het is misschien wat laat, maar ik verzoek je toch vriendelijk even onze Programming Beleid Quickstart door te nemen; dan zul je zien hoe we hier graag topics zien en hopelijk met mij concluderen dat jouw topic hier dus niet hemaal de bedoeling is. Mocht je nog vragen hebben dan ben je van harte welkom (ik wens je dan ook veel plezier met je nieuwe GoT account :w :) ), maar hou dan wel even de voorgenoemde quickstart in acht ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.