[Vista] 2 geluidskaarten, tegelijk geluid mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb "binnenkort" een htpc met daarin:

Een videokaart met hdmi aansluiting met audio en
een EMU 1212m audio kaart.

De hdmi loopt naar m'n tv, de Emu 1212m naar m'n marantz 7001.

Ik wil op beide tegelijk geluid maar hoor hier en daar dan 2 audio devices in vista niet meer mogelijk is. Ik kan hier op google / got verder niets over vinden. Weten jullie of dit mogelijk is?

Zo nee, is het dan mogelijk op de EMU kaart de digitale en analoge aansluiting tegelijk van geluid te voorzien? (creative is niet zo behulpzaam in de mailtjes...)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 16:31

Willem2

Ω is futile

Ik vrees nee en nee voor je...

Voor zover ik heb kunnen vinden kunnen alleen Realtek audio chipsets dit op het moment en dan nog met een 'illegale' driver ook. Tevens is de digitale audio uit dan digitaal stereo en doet hij dus niet aan SPDIF passthrough voor DD en DTS. Beetje vreemde keus die ze bij Vista hiervoor gemaakt hebben; er kan maar 1 audio device op default gezet worden en dit veroorzaakt dus dit 'tekortkomen'.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Split je de kabel toch naar je tv en je versterker?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NitSuA
bedankt voor de antwoorden! aan het splitten van de kabel ontkom ik nu eigenlijk niet, maar wat ik me dan afvraag, krijg ik dan geen kwaliteitsverlies?

Verwijderd

Kan wel, ik heb er zelfs 3.
Onboard, voor digitaal.
Een Audigy voor Reason
en een externe (USB) DAC naar mn versterker.

In alle aplicaties kan ik netjes kiezen welke ik wil gebruiken !

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Mja, maar je kan niet voor 1 applicatie beide kaarten gebruiken.

Verwijderd

In DJ Software weer wel, denk alleen niet dat de TS dat bedoeld.
Je kan er overigens wel 3 tegelijk gebruiken, in verschillende applicaties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:42 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De reden dat bijna niets dit ondersteund is dat verschillende geluidskaarten ook een verschillende klok als referentie hebben, op de ene kaart wordt het geluid dus iets sneller afgespeeld dan op de andere kaart.
Zou je nu een film kijken dan krijg je bij 1 van de kaarten een vertraging of je krijgt tikjes in het geluid, iets wat je beide niet wilt.

Er zijn kaarten die kunnen syncen op de klok van een andere kaart maar deze zijn vaak erg duur, bij goedkopere kaarten kun je een mod toepassen zoals hier beschreven: http://quicktoots.linuxaudio.org/toots/el-cheapo/

Maar daar heb je op windows weinig aan als de software het niet ondersteunt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• NitSuA
voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten, ik heb de oplossing gevonden:

de videokaart in kwestie is de MSI NX8500 GT (nvidia dus). Deze kan audio over hdmi leveren, echter moet je de audio wel vanaf de geluidskaart intern verbinden met deze videokaart.

Ik kan dus de digitale uitgang van m'n audiokaart intern verbinden zodat de hdmi aansluiting van audio wordt voorzien, en de analoge aansluiting gebruiken voor m'n versterker. Op deze manier heb ik dus over zowel de hdmi als over de analoge uitgang van m'n audiokaat hetzelfde geluid zonder latency problemen.
Pagina: 1