[SBS 2003] Onzichtbaar in netwerk, niet toegankelijk.

Pagina: 1
Acties:

• Buur mannetje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-02 10:38
Wij werken met een Windows Smal Business Server 2003 en hebben het volgende probleem. De server wordt niet meer gezien in het netwerk en vanuit de server zie je het netwerk niet meer. Als ik op de server via windows verkenner naar netwerk ga dan zie ik daar geen enkele computer. Als ik ga zoeken naar de server dan vindt hij deze wel, als ik dan een share aanklik dan krijg ik de melding dat de locatie niet toegankelijk is en dat hij de netwerklocatie niet kan bereiken. Opmerkelijk is nog dat het internetten en het mail verkeer vanaf alle computers in het netwerk normaal via de server blijft verlopen. Ook de SQL-server blijft voor iedereen bereikbaar.

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad? Uiteraard sta ik open voor alle tips die kunnen bijdragen aan het oplossen van dit probleem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Server al eens herstart? Gebeurt dit op alle pc's? alle services gestart?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Misschien iets van een firewall ingesteld?

Money for nothin' and your chicks for free

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:34

GerkeP

Vragen mag altijd........

Premium met ISA?
Draaien alle services nog wel?

GerkeP

• Buur mannetje
sanfranjake schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:34:
Server al eens herstart? Gebeurt dit op alle pc's? alle services gestart?
Server is diversen malen herstart. Ja het gebeurt op alle pc's, de pc's zien elkaar nog wel maar de server niet.. Ja alle services zijn gestart.
Loveparade schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:37:
Premium met ISA?
Draaien alle services nog wel?
Ja is premium met ISA maar is momenteel niet actief, dus geen firewall...
Alle automatische processen zijn gestart...

• GerkeP

GerkeP

Dan is dat kennelijk je probleem, ISA op niet actief zetten betekent dat alles standaard geblokkeerd wordt want je rules werken niet en de standaard scripting van SBS is niet meer aanwezig doordat die overschreven zijn door ISA.

GerkeP

• Buur mannetje
Loveparade schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Dan is dat kennelijk je probleem, ISA op niet actief zetten betekent dat alles standaard geblokkeerd wordt want je rules werken niet en de standaard scripting van SBS is niet meer aanwezig doordat die overschreven zijn door ISA.
Met de niet actieve ISA bedoel ik dat de service voledig gedeinstalleerd is... En dan gaat het bovenstaande volgens mij niet meer op....

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Buur mannetje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:52:
Als je ISA services gaat uitschakelen gaat ISA in lockdown mode, maar dit lijkt het probleem niet te zijn als internet en dergelijke wel blijft werken via de server.

Mijn spoorwegfotografie

• GerkeP

GerkeP

Buur mannetje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Met de niet actieve ISA bedoel ik dat de service voledig gedeinstalleerd is... En dan gaat het bovenstaande volgens mij niet meer op....
Ja maar SBS staat stijf van de scripts en die worden bij een deinstallatie van ISA niet hersteld. SBS is een mooi product, maar in dit soort situaties is er meestal maar een oplossing, herinstalleren en backups terugzetten.

GerkeP

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Loveparade schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:08:
[...]

Ja maar SBS staat stijf van de scripts en die worden bij een deinstallatie van ISA niet hersteld. SBS is een mooi product, maar in dit soort situaties is er meestal maar een oplossing, herinstalleren en backups terugzetten.
als je vanaf de Premium cd (cd6?) of PREMTECH map op de dvd ISA opnieuw installeert zou dat goed moeten komen.

Maar nogmaals, ik denk niet dat het hier aan ligt.... hooguit RRAS welke niet geconfigureerd is na deinstallatie, dan werkt er qua routing eea niet.

Mijn spoorwegfotografie

• Buur mannetje
Loveparade schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:08:
[...]

Bovenstaande oplossing had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik hoop (nog steeds) dat iemand een andere oplossing heeft die minder tijd kost...
sanfranjake schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:20:
[...]

als je vanaf de Premium cd (cd6?) of PREMTECH map op de dvd ISA opnieuw installeert zou dat goed moeten komen.

Maar nogmaals, ik denk niet dat het hier aan ligt.... hooguit RRAS welke niet geconfigureerd is na deinstallatie, dan werkt er qua routing eea niet.
Oke, hier ga ik eens naar kijken..

[ Voor 30% gewijzigd door Buur mannetje op 24-10-2007 13:24 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draai daarna wel even de CEICW opnieuw, zodat alle default regels weer aangemaakt worden enzo :)

Mijn spoorwegfotografie

• Buur mannetje
Probleem is opgelost, Isa opnieuw geinstalleerd dat schoot nog niet op. Inmiddels wel opgelost, dit werdt veroorzaakt door netbios. In het register was de sleutel leeg die netbios aan een device koppelt. Middels verglijken met een anderen server, sleutel met de hand ingevoerd, herstart en probleem opgelost ;) .
Pagina: 1