[USB] driveletter probleem

Pagina: 1
Acties:

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik heb met de HP tool een usb stick bootable gemaakt. Ook is al in de bios aangepast dat hij deze voor zijn HD moet benaderen. Dit gaat allemaal perfect, alleen ziet dos de usb stick als c schijf waardoor ik mijn c partitie op mijn HD niet meer kan benaderen.

Graag zou ik aan de usb stick een andere driveletter meegeven. Alleen heb ik nergens kunnen vinden hoe dit te realiseren is. Ik hoop dat hier iemand mij een stukje op weg kan helpen.

ps de driveletter in de *.bat en config.sys bestanden aanpassen haalde jammer genoeg niets uit.

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

whimbrel46

Don't ask why

USB drive letter manager?

http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Dat is niet helemaal wat ik zoek.

USBDLM is a Windows service that gives control over Window's drive letter assingment for USB drives.

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

whimbrel46

Don't ask why

Mijn fout. Te snel gelezen.
Snap nu je probleem.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Dit ligt volgens mij helemaal niet bij je USB stick.

Die stick start gewoon DOS. DOS ziet waarschijnlijk maar 1 schijf; je USB stick. Je harde schijven zitten waarschijnlijk achter een controller, waar je een extra driver voor in je autoexec.bat moet laden.

Of er een driver voor jouw controller voor DOS bestaat, weet ik niet, maar ik wens je veel succes met zoeken (oftewel: ik verwacht van niet).

Check in ieder geval even of er een D of E schijf bestaat, misschien dat je via die stations wel bij je data kunt.

PS Je kunt trouwens eens proberen je controller in de BIOS naar "legacy" modus o.i.d. te zetten, misschien dat DOS die wel herkend.

[ Voor 11% gewijzigd door Rainmaker op 24-10-2007 16:10 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.