Toon posts:

[2003 TS]Weergave van jpg's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer gebruikers vanaf een thuiswerklocatie via de RDP client een sessie open hebben op de Terminal Server gaat het weergeven van jpg's zeer moeizaam.
Vooral wanneer het foto's van een digicam betreft van gemiddeld 3mb

Is er een software oplossing die er voor zorgt dat dit probleemloos gaat? (zonder zelf de jpg's te hoeven verkleinen)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
Je kunt in de eigenschappen van de RDP volgens mij wel aanpassingen geven in de weergave, en wat hij niet en/of wel moet weergeven..
Of daar iets met de snelheid van foto's bijstaat is mij niet duidelijk.. Is de verbinding misschien heel traag? Dat hij hakkelt ofzo??

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat je volgens mij zoekt is een software pakket die foto's kan comprimeren alleen voor het bekijken en voor de rest niets opslaat? Interessant idee, alleen denk dat je wel rekening met server load moet gaan houden. Afhankelijk natuurlijk van hoeveel RDP clients er simoultaneously connecten.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:50:
Je kunt in de eigenschappen van de RDP volgens mij wel aanpassingen geven in de weergave, en wat hij niet en/of wel moet weergeven..
Of daar iets met de snelheid van foto's bijstaat is mij niet duidelijk.. Is de verbinding misschien heel traag? Dat hij hakkelt ofzo??
Bij de eigenschappen van RDP heb ik alles al op minimaal gezet.

Hij hakkelt niet maar het duurt eeuwen voordat de jpg wordt weergegeven en wanneer je iets anders start, bv word oid, krijgje een zandloper gepresenteert en kun je het schudden.

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:53:
Wat je volgens mij zoekt is een software pakket die foto's kan comprimeren alleen voor het bekijken en voor de rest niets opslaat? Interessant idee, alleen denk dat je wel rekening met server load moet gaan houden. Afhankelijk natuurlijk van hoeveel RDP clients er simoultaneously connecten.
Dat is inderdaad wat ik zoek.

Ik had er op gehoopt dat het zou bestaan eigenlijk, anyone? :)