SPDIF(en hoe te activeren) op Fujitsu Siemens Amilo L1310g

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 00:44
Er zit een SPDIF uitgang op mijn laptop, maar ik krijg deze echt met geen mogelijkheid geactiveerd.
Wat heb ik allemaal al gedaan:

- nieuwe Realtek ac97 drivers geinstalleerd
- oude Realtek ac97 drivers geinstalleerd
- spdif passtrough in ac3filter
-spdif uitgang in de Sound Effects manager van Realtek ingeschakeld (digitaal aangezet dus)
- In PowerDVD en WinDVD ingesteld dat geluid naar de SPDIF gestuurd moet worden.
- Nieuw codec pack geinstalleerd

Niets hiep dus..Ik had begrepen dat bij gedeelde uitgangen, dus line-out en SPDIF, de SPDIF altijd optisch was? Er zou dus licht uit moeten komen, maar dat komt het niet!
Ik heb al gezocht bij google, al op het duitse Amilo forum, heb FS al een mail gestuurd, heb de handleiding bekeken, maar niemand schijnt het te weten.
SPDIF in de volumeregeling blijft grijs, kan het volume dus niet aanpassen. Dus ik ga er vanuit dat het dan ook gewoon niet geactiveerd is.

Wat voor SPDIF uitgang heb ik? Optisch of coaxiaal?
Hoe activeer ik mijn SPDIF uitgang?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 17:31
Leolinedance schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:40:
Er zit een SPDIF uitgang op mijn laptop, maar ik krijg deze echt met geen mogelijkheid geactiveerd.
Wat heb ik allemaal al gedaan:

- nieuwe Realtek ac97 drivers geinstalleerd
- oude Realtek ac97 drivers geinstalleerd
- spdif passtrough in ac3filter
-spdif uitgang in de Sound Effects manager van Realtek ingeschakeld (digitaal aangezet dus)
- In PowerDVD en WinDVD ingesteld dat geluid naar de SPDIF gestuurd moet worden.
- Nieuw codec pack geinstalleerd

Niets hiep dus..Ik had begrepen dat bij gedeelde uitgangen, dus line-out en SPDIF, de SPDIF altijd optisch was? Er zou dus licht uit moeten komen, maar dat komt het niet!
Ik heb al gezocht bij google, al op het duitse Amilo forum, heb FS al een mail gestuurd, heb de handleiding bekeken, maar niemand schijnt het te weten.
SPDIF in de volumeregeling blijft grijs, kan het volume dus niet aanpassen. Dus ik ga er vanuit dat het dan ook gewoon niet geactiveerd is.

Wat voor SPDIF uitgang heb ik? Optisch of coaxiaal?
Hoe activeer ik mijn SPDIF uitgang?
Misschien dat je via het "luidsprekertje" rechts onder in de taakbalk eens kan kijken of SPDIF uitgang wel aanstaat? Dus geen vinkje bij mute?

Misschien dat je het ergens in de BIOS kan aanzetten?

En welk besturingssysteem gebruik je? XP of vista?

• Leolinedance
stimpyrulez schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Misschien dat je via het "luidsprekertje" rechts onder in de taakbalk eens kan kijken of SPDIF uitgang wel aanstaat? Dus geen vinkje bij mute?

Misschien dat je het ergens in de BIOS kan aanzetten?

En welk besturingssysteem gebruik je? XP of vista?
In de bios is volgens mij niks te vinden. Ik gebruik XP.
De SPDIF uitgang staat blijkbaar aan, ik kan hem ook dempen. Alleen het volume regelen is niet mogelijk. De volumebalk staat vast zeg maar.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Wat vertelt de handleiding hier over ?

Optisch zie je...zal wel coaxiaal (ook omdat deze gedeeld wordt) zijn. Vaak kan je kiezen hoe een bepaalde uitgang gebruikt wordt, bijvoorbeeld spdif of line-out.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
spdif convertertje met kabeltje optische erop aansluiten, en dan rechtsonderin op dat luidsprekertje van realtek klikken, hierna op het tab blad DIGITAL clicken, en op de knop, set as default clicken.

klaar is kees.

ik heb ook een amilo.

ps. restart wel even je winamp nadat je deze handeling uitgevoerd hebt. deze moet nog laden met de spdif uitgang als default.

• Leolinedance
lier schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:09:
Wat vertelt de handleiding hier over ?

Optisch zie je...zal wel coaxiaal (ook omdat deze gedeeld wordt) zijn. Vaak kan je kiezen hoe een bepaalde uitgang gebruikt wordt, bijvoorbeeld spdif of line-out.
Dat ik kan kiezen weet ik. Of het optisch of coaxiaal is niet, omdat ik volgens mij de SPDIF uitgang nog niet aan de praat heb gekregen, en omdat ik niet terug kan vinden wat voor uitgang (coax/optisch) het is.

• Leolinedance
Bert2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:12:
spdif convertertje met kabeltje optische erop aansluiten, en dan rechtsonderin op dat luidsprekertje van realtek klikken, hierna op het tab blad DIGITAL clicken, en op de knop, set as default clicken.

klaar is kees.

ik heb ook een amilo.

ps. restart wel even je winamp nadat je deze handeling uitgevoerd hebt. deze moet nog laden met de spdif uitgang als default.
Wat bedoel je met spdif convertertje? zo'n klein pinnetje ofzo, of een coax - optisch convertor?
Pagina: 1