Toon posts:

Draadloos modem beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag forumleden,
Sinds enkele dagen heb ik ook ADSL verbinding;(was nog een van de weinigen met inbelmodem).
Tele2 basis 2MB, en heb Davolink 2020 draadloos modem geinstalleerd.
Alles werkt correct, maar ik heb nog open puntjes te regelen:
- mijn netwerk is nog onbeveiligd (ik zie 4 dichtbij gelegen 'buur'netwerken, allen beveiligd)
- ik zou mijn access point 'hidden' willen hebben

Bij aanpassen van modemsettings maakte ik kennelijk fouten, want de verbinding met de Davolink kon ik niet meer leggen. Helpdesk had ik 2 keer nodig ter ondersteuning en om weer verbinding te kunnen leggen.

Ik heb momenteel alleen draadloze netwerkkaart in de pc; klopt het dat ik met een 'bekabelde' netwerkkaart die verbonden is met het modem altijd de modemconfiguratie in kan (via de browser met http://192.168.1.1) ? En modem hoeft dan niet aan de ADSL-lijn te hangen?
Ik overweeg zo'n kaart aan te schaffen zodat ik kan stoeien met modeminstellingen zonder terug te hoeven vallen op Helpdesk Tele2. (die me overigens steeds prima hielpen).
Wie kan wat melden?
dank alvast en vr. groet.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17
Je kan er dan altijd in met een LAN (ethernet) kabel. En je modem hoeft niet aan de telefoonlijn te hangen, het enige wat je dan mist is internet.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist het modem aan de pc verbonden via lan-kabel; aan het modem is verder alleen de stroom verbonden.
Als ik in de browser http://192.168.1.1 invoer gebeurt waar ik bang voor was:
melding dat er geen verbinding is, of ik offline wil werken of verbinding wil leggen.
In beide gevallen komt er geen configuratiescherm van het modem.

Hoe komt dat, en hoe kom ik in het modem? Kan iemand een tip geven?

vr.groet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Stond de pc al aan voordat je het modem met je pc verbond?
Zoja, start dan je pc op nadat je het modem met de pc verbind :)

En weet je zeker dat 192.168.1.1 correct is? Veel adsl modems werken met 10.0.0.138

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een snelle reactie!
Helaas, ook na uitzetten pc geen modemscherm.
IP adres is wel goed; met andere pc kan ik als het modem op begane grond in de adsl-aansluiting is aangesloten het modem draadloos bereiken op adres 192.168.1.1

Als ik het modem loskoppel en op een 2de pc boven aansluit kom ik de cofiguratie niet in. Wat doe ik fout?.
ipconfig geeft standaard gateway 192.168.1.1
Ik wil graag met een lanverbinding wat settings wijzigen (o.a. security) zonder terug te hoeven vallen op helpdesk als ik iets fout doe. Ik wil het dan zelf herstellen, maar dan moet ik wel bij het modem kunnen!

Verwijderd

job schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:48:

Veel adsl modems werken met 10.0.0.138
Bij mijn weten is dat alleen bij een Alcatel/Thomson Speedtouch.

Verwijderd

EDIT:// Je kan de Router resetten door 20 seconden de reset knop aan de achterkant in te drukken.
Dat gaat hij weer terug naar de default settings.

Dan moet je wel weer in je router kunnen komen via Wlan

Als het goed is is WPA2-PSK te vinden onder wireless beveiliging.
ja gewoon via 192.168.1.1

Daar kan je je accsespoint op hidden zetten maar bij mij werkte het dan niet meer.
Gewoon WPA2 pakken zelf een Key verzinnen en invoeren (zet deze eerst in een textfile op je desktop dan copy in het invul veld.) Dan opnieuw aanmelden op je netwerknaam en ook hier je Key invoeren. Als je dit hebt dan is er zo goed als geen inkomen aan voor derden ;)

Mocht je iets doen waardoor je via Wlan niet meer in je router kan dan kan je altijd via UTP in de router komen. Ik denk dat je eerst met je UTP netwerkkaart een netwerk moet aanmaken via de wizard.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 16:17 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:45:
Zojuist het modem aan de pc verbonden via lan-kabel; aan het modem is verder alleen de stroom verbonden.
Als ik in de browser http://192.168.1.1 invoer gebeurt waar ik bang voor was:
melding dat er geen verbinding is, of ik offline wil werken of verbinding wil leggen.
In beide gevallen komt er geen configuratiescherm van het modem.

Hoe komt dat, en hoe kom ik in het modem? Kan iemand een tip geven?

vr.groet.
Welkom op GoT,
Klinkt alsof je browser nog staat ingesteld op inbel verbinding en niet op permanente LAN verbinding ofzo?
Het interne netwerk zou normaal gesproken gewoon altijd moeten werken, met of zonder internet verbinding via de modem/router.
Check even of je wel een IP krijgt op die LAN verbinding en zo.

Verder hoort dit topic niet in "Internetproviders en Hosting" thuis, maar in "Netwerken" volgens mij. Let daar voortaan even op. Ik heb daar even melding over gemaakt zodat een modje hem kan verplaatsen en meteen even de spelfout uit de titel kan halen.

Kijk in Netwerken ook eens rond en verdiep je een beetje in de materie van netwerken, ik denk dat je wel wat baat hebt bij de verschillende FAQ's en topics al daar, zodat je zelf wat meer uit kan proberen. Dat is namelijk eigenlijk wel de bedoeling hier. In plaats van je probleem neer te zetten en dan maar hopen dat iemand met een kant en klare oplossing komt. Daar leer je zelf ook een stuk meer van :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:17:
[...]

Welkom op GoT,
Klinkt alsof je browser nog staat ingesteld op inbel verbinding en niet op permanente LAN verbinding ofzo?
Dank voor de info; na wijziging instelling browser krijg ik connectie met modem.
Opgelost!
Pagina: 1