Toon posts:

Printen in Windows met DOS programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

even jullie advies nodig.

Vandaag een klant geholpen met een raar probleem:

Klant gebruikt de volgende configuratie:
-Win98SE clients
-Windows NT Server 4.0 sp6
-3poorts Printserver

Software om de printserver aan te sturen is geinstalleerd op de NTServer, daar zijn ook de 2 aangesloten printers gedefinieerd en gedeeld.

Als ik vanaf een Win98 client een pagina print gaat dat buitengewoon prima.

Op het moment als ik vanuit een DOS applicatie (in dit geval een verouderd boekhoudpakket) een print request doe gebeurt er niets. Tot er precies een minuut voorbij is, dan wordt de pagina geprint.

Als ik nu twee printopdrachten geef in dat boekhoudpakket dan wordt de eerste opdracht onmiddellijk uitgeprint en duurt de tweede weer een minuut.

Het lijkt erop dat de spooler-service van WinNT ergens de mist ingaat, maar ik weet niet wat of hoe ik dat kan instellen.

O ja, voor ik het vergeet; de LPT1 poort is gemapped naar de factuurprinter. Dus daar is ook aan gedacht.

Hebben jullie een idee wat hier mis kan zijn ??

bij voorbaat dank..

--tony

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Staat de printopdracht wel direct in de qeue ?
Of houd het werkstation de opdracht even vast?
Als het laatste het geval is, moet je in de system.ini van je ws de printbuffer timers wijzigen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 februari 2001 09:56 schreef t808421 het volgende:
Staat de printopdracht wel direct in de qeue ?
Of houd het werkstation de opdracht even vast?
Als het laatste het geval is, moet je in de system.ini van je ws de printbuffer timers wijzigen.
Bedankt voor je reply.
De printopdracht wordt vrijwel direct doorgegeven aan de Windows NT Server.

Tenminste; als ik het printstatus-venster open en een gebruiken een printopdracht laat geven dan verschijnt er onmiddellijk een printopdracht in het statusvenster.

Vervolgens moet ik dan nog een minuut wachten tot de opdracht uiteindelijk wordt aangeboden.

vr. gr.

Verwijderd

Kijk, datzelfde probleem heb ik ook op ons bedrijfsnetwerk (NT Server 4.0 SP6).

* Dos-programma print via netwerk op HP Laser (via JetDirect).
* Printopdracht wordt gegeven, en verschijnt redelijk vlot in de queue.
* Daarna duurt het echter ongeveer een minuut voordat de Laser begint met printen.

En dat terwijl vanuit Office printen lekker vlot verloopt (kwestie van seconden) :?

In de system.ini van het ws de printbuffer timers wijzigen heb ik al gedaan (op 10 gezet), zonder merkbaar resultaat.

Misschien dat powder_tony zelf al een oplossing heeft gevonden? Ik zit hier al een poos mee te prutsen maar krijg het niet voor elkaar :(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Arno

PF5A

Kun je die app niet een escape char voor newpage ( = alt 12) laten sturen? Ik denk dat daar het probleem zit

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kun je die app niet een escape char voor newpage ( = alt 12) laten sturen? Ik denk dat daar het probleem zit
Ben geen programmeur... kun je 't een beetje uitleggen (kan ik de programmeur 's vragen offie er wat mee kan).
Pagina: 1