Sharp LC-52HD1E en LC-46HD1E

Pagina: 1
Acties:
  • 5.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Innemee
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2022
De nieuwe Sharp modellen LC-52HD1E en LC-46HD1E zijn al een tijdje uit. Met 160 GB harddisk aan boord en alle mogelijke hd tuners. Helaas kan ik ze alleen vinden in internet winkels. Wil ze graag bekijken en ervaringen horen van gebruikers.
Wie weet wat?
Onno.

• Innemee
Weet niemand waar ik ze kan kopen?

Verwijderd

Je kan ze o.a. bij Expert-winkelketen en Scheer & Foppen bestellen.
De MediaMarkt in Zwolle heeft de LC-46HD1E werkend in de winkel staan.
Naast Plasma-schermen en Samsung schoort hij in mijn optiek erg goed.
Geen grijze-waas en zwart is zwart, plus de kijkhoek is erg groot.
Achter het scherm hebben ze de afstandsbediening hangen en op de tv kun
je ook b.v. het geluid laten horen. Dus ga daar maar eens kijken.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 21:31
Mediamarkt Rotterdam Alexander heeft er ook 1 staan (ik dacht de 52)

Mooi scherm, maar als het goed is is het scherm precies gelijk aan de XL2E serie, en dan lijkt mijn de meerprijs van ~1000 euro wat gortig voor de HD die erin zit.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
het is niet alleen de harddisk die erin zit maar ook de digitale mogelijkheden voor sat/terra/cable maken het een prima televisie.

Verwijderd

Gisteren bij de Mediamarkt in Zwolle ben ik overtuigd geraakt van de kwaliteit van de Sharp HD1E
Daarom heb ik vandaag de Sharp besteld bij S&F, daar zij een beste korting gaven op de prijs van die van de Mediamarkt, een beste korting op de montage-set voor aan de muur (EFW 2009),
zelfs korting gaven op de kabelzuil en console voor de Denon-receiver en...en..ze brengen hem,
regelen hem helemaal in en...en...hebben ze een bedrijfje die voor een zacht prijsje dit allemaal voor mij aan de muur monteren (S&F is verzekerd voor het geval er iets fout mocht gaan !).
Ik ben helemaal klaar, gemonteerd en afgeregeld en al voor een prijs waar Mediamarkt hem met montagebeugel niet eens voor leveren kan.
Ik blijf jullie op de hoogte houden (eventueel met foto's) hoe dit verder afloopt.
Ik denk dat niet elke S&F zaak in Nederland dit waarschijnlijk kan doen.

Verwijderd

En dan even een de verschillen tussen de XL2E en de HD1E
Die zijn echt wel veel en belangrijk:
XL2E / HD1E
Paneel Contrast ratio 2000:1 / 3000:1
Dyn Contrats ratio 10000:1 / 15000:1
Pic & T / P&T - P&P - PiP
........... / subwoover
........... / Dolby virt. sound
1 tuner / 3 tuners
........... / 160 Gb HD Harddisk
........... / Quick shoot technologie
........... / HD Fotoviewer (usb)

kortom gewoon beter en moderner. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:52 ]

• Innemee
Erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik vind de HD wel erg fijn. Anders zou ik wel aan de KDL-46X3500 denken. Die ervaring heb ik opgedaan door tv te kijken op mijn imac met eyetv.
Als ik de eerste reactie binnen heb dat de HD1E werkt met Casema dan ga ik hem halen!

• Innemee
Ik heb hem! Hij is prachtig. Werkt goed met casema. Nu nog even een xbox 360 kopen en dan ben ik helemaal gelukkig.

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-12 12:20
Innemee schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:42:
Ik heb hem! Hij is prachtig. Werkt goed met casema. Nu nog even een xbox 360 kopen en dan ben ik helemaal gelukkig.
Kun je niet beter een Playstation 3 kopen, dan haal je tenminste alles uit de tv vanwege de interne Blu-ray speler die in de PS3 zit ? Beetje zonde om op zo'n tv nog dvd's te bekijken ?

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Innemee
Er komt natuurlijk een losse HD-DVD bij.
-off topic- Om microsoft zou ik niet snel voor xbox kiezen , maar meer demo's en games waar ik van houd.

Verwijderd

In mijn bericht van 6 november had ik beloofd om jullie verder op de hoogte te houden van de aanschaf van mijn Sharp 46HD1E. Hier het vervolg:
S&F aangespoort om werk te maken van de bestelling. Dezelfde dag bericht dat hij geleverd gaat
worden en gemonteerd door de Firma EXchange te Nieuwegein (Opdracht vanuit S&F).
Dit bedrijf maakt netjes een afspraak met je. Ze halen de spullen op bij het Landelijk magazijn van S&F en komen dan bij je aan de deur. Tijdens de montage bleek de levering van Vogel niet kompleet te zijn. Ze namen direkt tel. aktie en S&F stond de volgende dag met de spullen (bouten) op de stoep. EXchange komt alsnog voor een 2x langs.
Oohhh mensen, wat een geweldig mooi apparaat is het toch. De Demo van Sharp die op de HD staat laat de geweldige beeldkwaliteiten zien. De verkoper van S&F was ook zeer onder de indruk.
Foto's van een 8Mb camera zijn ook haar scherp. De film "Planet Earth" is zooo moooi, kopen is mijn advies, dat wil zeggen de BlueRay uitvoering en koop dan ook gelijk de PS3 (v1.9 bij de MediaMarkt). Wat ik overigens niet begrijp, is dat de afdekplaat van de aansluitingen achter de montagebeugel komt te zitten en je dus in de toekomst geen kabels meer kunt aansluiten. Die afdekplaat moet dus niet meer gebruikt worden. De installatie die ik zelf maar even gedaan heb, daar de montage aan de muur uitgesteld moest worden, was niet erg moeilijk. De aansluitingen van al die EXT. is nog een verwarrend verhaal. Op dit moment kijk ik met digitenne en daarvoor zet ik de scherpte op 1. Ik heb 98 % ontvangst en het resultaat is matig, daar je weet, dat het veeel beter kan.
Binnenkort ga ik dan ook over op @Home.

Verwijderd

Vraagje?

Kan je de opgenomen programma's ook exporteren naar je PC en op een DVD branden? Of worden de opgenomen bestanden in een onleesbaar formaat weg geschreven, zoals bij de Samsung DCB-P850R PVR?

Verwijderd

Heb het scherm hier ook in de winkel staan maar moet zeggen dat de XL2 toch echt wel een stukje beter is .. vraag me niet hoe het kan maar de XL2 is ook een nieuwer model dan de HD1.. Waarschijnlijk zit er toch een ander soort panel in de XL2 want deze is duidelijk contrastrijker en laat meer schaduwdetail zien dan de andere modellen. de 46HD1 heb ik hier staan (In Arnhem that is :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:22:
Heb het scherm hier ook in de winkel staan maar moet zeggen dat de XL2 toch echt wel een stukje beter is .. vraag me niet hoe het kan maar de XL2 is ook een nieuwer model dan de HD1.. Waarschijnlijk zit er toch een ander soort panel in de XL2 want deze is duidelijk contrastrijker en laat meer schaduwdetail zien dan de andere modellen. de 46HD1 heb ik hier staan (In Arnhem that is :) )
Hierboven heb ik het verschil aangegeven tussen een XL2 en de HD1. Ik ga ook voor de extra mogelijkheden. De HD1 heeft toch echt wel betere contrast-ratio's. Waarschijnlijk moet je het verschil zien op 1080p niveau, zijn jullie TV's daar allemaal op ingesteld ?
Ik erger me dood aan TV-winkels, waar ze de Plasma en LCD schermen ongelovelijk slecht en
slordig hebben ingesteld. De Demo van Sharp op de Harddisk van de HD1 is overtuigend genoeg.
Maar nogmaals, ik ga dus ook voor de extra mogelijkheden (Opname op de HD kan zelfs op 1080p niveau).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:20:
Vraagje?

Kan je de opgenomen programma's ook exporteren naar je PC en op een DVD branden? Of worden de opgenomen bestanden in een onleesbaar formaat weg geschreven, zoals bij de Samsung DCB-P850R PVR?
Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar de handleiding zegt:
"Opnamen die u vaker wilt bekijken over langere tijd, moet u op een DVD branden of naar een videorecorder overspelen. De betreffende programma's kunnen dan uit het archief worden verwijderd.
Gebruik de "Kopieren" opdracht voor het overbrengen van gegevens naar externe apparatuur.
De Sharp kan alleen door een PC bediend worden via de RS-232C poort.
De allerhoogste kwaliteit verbinding en het copieren daarvan, gaat alleen goed via de HDMI aansluitingen. Bij gebruik van een HDMI/DVI omzettingskabel, moet je wel de audio afzonderlijk invoeren. Het zal wel niet helemaal een antwoord zijn op je vraag, maar het brengen van de HD-info naar buiten toe is wel mogelijk.

Verwijderd

Mijn LC-46HD1E is gisteren aan de muur gemonteerd door de firma EXchange te Nieuwegein in opdracht van Scheer&Foppen. Alles is voorspeodig verlopen, de mensen van EX (Rob en Wiilem) waren netjes op tijd. Je kunt merken, dat ze dit regelmatig doen, alhoewel de apparatuur wel altijd weer verschillend is en zij dus ook de handleidingen moeten doornemen. Het is toch niet onverstandig om ook met hen mee te denken ! (Vele handen maken licht werk).
Ik had jullie al verteld, dat de achterplaat van de TV beter weggelaten kan worden, anders kun je in een later stadum geen kabels meer monteren. Bedenk verder, dat de lengte van de HDMI en andere kabels lang genoeg zijn om door het zuiltje te kunnen. Verder moet de montageplaat aan de muur
100% waterpas staan, vooral als je een verplaatsbare beugel hebt, want bij het verplaasten van het scherm kan het eventueel niet waterpas zijn van zo'n beugel extra zichtbaar worden ! Verder heeft Vogel's niet echt meegedacht over het doorvoeren van de kabels van de TV naar de beugel, daar de kabels zo dik kunnen zijn, dat dat een probleem kan gaan worden voor het doorvoeren van de kabels (2x HDMI + voeding en Scart-digitenne). De afdekkappen op de montageplaat zijn erg kwetsbaar en kunnen van een betere kwaliteit gemaakt worden. De handleidingen van Vogel zijn ook niet echt duidelijk. De TV gedraagt zich geweldig, de harde schijf is niet hoorbaar. Dit in tegenstelling tot de PS3 waarvan de ventilator soms zeer storend zijn werk doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:53:
[...]

Hierboven heb ik het verschil aangegeven tussen een XL2 en de HD1. Ik ga ook voor de extra mogelijkheden. De HD1 heeft toch echt wel betere contrast-ratio's. Waarschijnlijk moet je het verschil zien op 1080p niveau, zijn jullie TV's daar allemaal op ingesteld ?
Ik erger me dood aan TV-winkels, waar ze de Plasma en LCD schermen ongelovelijk slecht en
slordig hebben ingesteld. De Demo van Sharp op de Harddisk van de HD1 is overtuigend genoeg.
Maar nogmaals, ik ga dus ook voor de extra mogelijkheden (Opname op de HD kan zelfs op 1080p niveau).
Wij hebben onze tv's eigenlijk altijd aangesloten op verschillende signalen zoals : Blu ray, DVD, PS3, SAT en UPC digital.. dus er is altijd wel een redelijk goed vergelijk te maken..

Heel veel plezier met je aanwinst!

Mvg

Vincent

Verwijderd

Langs deze weg mijn positieve maar ook zeer zeker negative ervaringen met en een vraag over mijn circa 1 maand oude Sharp LC-46HD1E:

Na aflevering en ophangen van de LCD aan de muur bleek ik niet op te kunnen nemen met het apparaat; Sharp heeft mijn leverancier geadviseerd om hun klant zelf contact met hen op te laten nemen. Ik ben dus zelf gaan bellen met de Sharp Servicedesk. Dit bleek een moeizaam proces omdat de Helpdesk vaak in gesprek is en je eruit wordt gegooid. Daarnaast bleek het moeilijk om de Belgische helpdeskmedewerker uit te leggen dat mijn TV niet op kon nemen en dat ik het vermoeden had dat de harddisk in mijn nieuwe televisie niet aanwezig of defect was. De medewerker bleef mij door de menu opties heensturen die gewoonweg niet aanwezig waren. Uiteindelijk viel het kwartje en zou er binnen 48 uur contact opgenomen worden door een reparatiebedrijf. Na 48 uur geen reactie dus zelf terug gaan bellen en bleek dat men vergeten was mij terug te bellen. De betreffende servicedienst weer met mij de hele riedel doolopen (met aan hun zijde dezelfde TV) om wederom vast te stellen dat waarschijnlijk de harddisk defect was. Helaas waren niet alle onderdelen op voorraad. Lang verhaal kort; het heeft ruim 2 weken geduurd voor mijn nieuwe televisie gerepareerd was (harddisk bleek inderdaad defect). Resultaat: ik kan nu genieten van subliem beeld en ik kan opnemen maar ik heb ook heerlijke kleine krasjes in het zwarte front van van het vele malen ophangen en weer afhalen van de LCD die hinderlijk zichtbaar zijn als het zonlicht op het front schijnen.

Zoals eerder is het beeld echt subliem zeker in HD uitzendingen; ook SD uitzendingen zien er prima uit. Ik kijk digitale televisie van Multikabel en heb daarvoor een Alphacrypt CAM aangeschaft. Echter nu komt mijn tweede uitdaging waar ik in mijn gevoel nog geen bevredigend antwoord op heb gekregen. Als ik een uitzending opneem kan ik niet naar een andere digitale kabel (DVB-C) zender overschakelen (ik krijg dan de melding gecodeerd zender). Wellicht stom van mijn kant maar ik dacht dubbel uitgevoerde ontvangers en twee CAM posities dan maar een Alphacrypt en een Multikabel Smartcard erbij kopen. Beide CAM's en smartcard worden ook herkend en als ik een van beide ruit trek neemt de andere het over. Nu komt echter het pijnpunt; DVB-C opnemen en dan overschakelen naar een andere DVB-C zender werkt nog steeds niet. Contact gehad met de Sharp Servicedesk die mij aangaven dat dit ook niet kan en dat de tuners niet dubbel uitgevoerd zijn. De dubbele CAM positie is bedoeld voor twee verschillende providers. Mijn gedachte dat ik op DVB-C kon nemen en dan tegelijkertijd een andere zender op DVB-C kon kijken (ondanks 2 CAM's en smartcards) was niet gebruikelijk. Ik heb nog een betoog gehouden tegen de Servicedeskmedewerker over ervaringen met mijn DVB-S en DVB-T Topfield's waarmee dit wel kon maar dit mocht niet baten. Anyaway ik heb dus een televisie waarmee ik alleen digitaal op kan nemen als ik weg ben of de analoge zenders op moet nemen als ik thuis ben zodat ik digitaal kan kijken. Ik weiger dit te geloven en hoop dat dit ontzenuwed wordt door andere gebruikers.

Vraag dus van mijn kant wat jullie ervaringen hier mee zijn?!

Groet, René

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:17:
Contact gehad met de Sharp Servicedesk die mij aangaven dat dit ook niet kan en dat de tuners niet dubbel uitgevoerd zijn. De dubbele CAM positie is bedoeld voor twee verschillende providers. Mijn gedachte dat ik op DVB-C kon nemen en dan tegelijkertijd een andere zender op DVB-C kon kijken (ondanks 2 CAM's en smartcards) was niet gebruikelijk. Ik heb nog een betoog gehouden tegen de Servicedeskmedewerker over ervaringen met mijn DVB-S en DVB-T Topfield's waarmee dit wel kon maar dit mocht niet baten.
Onzin van de servicedesk medewerker. In de HD1E uitvoeringen zitten twee DVB-C/T tuners en twee DVB-S tuners. Met behulp van zo'n tuner stem je af op een frequentie waarop een zogenaamde Transport Stream zit. Deze Transport Stream wordt door de AlphaCrypt CAM gehaald zodat de DVB engine in de TV aan de CAM de opdracht kan geven om van een gekozen digitaal kanaal uit die Transport Stream de encryptie te verwijderen van de componenten van dat kanaal (video, audio, teletekst, etc). De DVB engine kan het kanaal dan verder verwerken door het bijvoorbeeld weer te geven of op te slaan op de HDD. De CAM is op dan bezet door de Transport Stream waarin het kanaal zit. Als je dan de tweede tuner gebruikt om een ander gecodeerd digitaal kanaal te gaan weergeven heb je dus een probleem. Door de aanschaf van een tweede CAM zou dat opgelost moeten worden, want nu kan de TV de tweede Transport Stream door de tweede CAM trekken die nog vrij is om het tweede gecodeerde kanaal van de encrypte te ontdoen.

Als dat niet werkt in de Sharp TV dan kan je mijnsinziens spreken van een grote bug in de software van de TV. Ik heb dit principe zelf getest in een niet aanbevolen kabel PVR met twee tuners en twee CI sloten met twee AlphaCrypt CAM's en twee smartcards en daar werkte dat gewoon volgens verwachting. Het lijkt er dus op dat de service medewerker probeert om je een onzin verhaaltje op te lepelen om er maar vanaf te zijn, maar hier heeft Sharp dus duidelijk nog wat te doen aan de software.

• masterfragger
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12 16:08
gisteren mijn Sharp LC-46HD1E in gebruik genomen. aangeschaft bij warenhuisservice.nl, levertijd was 03/12 - 20/12. beetje aan de lange kant. prijs en afhandeling bij afhalen was wel erg goed.

ik ga de sharp aansluiten op satelliet (canal digitaal), dvb-c (casema) en analoge kabel (casema). er komt ook een media pc (vista + mediacenter) aan te hangen.

gebruik voor dvb-c ontvangst een alphacrypt 3.05 + verse casema kaart, door dvb-s heb ik een matrix cam revolutions + canal digitaal smartcard,

probleem. tv vind geen dvb-c kanalen. kaart en signaal niveau lijken voldoende (gecheckt met humax ontvanger).

wie heeft een tip?

<update> RTFM! werk tadeloos nu.

Verwijderd

Hallo Rene, De LC-46HD1E heeft wel degelijk 2 sateliet ontvangers probeer maar eens een ongecodeerde sat ontvanger op te nemen en een gecodeerde te bekijken, dat werkt. De kloe zit hem in gecodeerde uitzendingen. Om gecodeerde uitzendingen te zien is het nodig om deze code om te zetten in voor ons zichbaar beeld. Dus 2 gecodeerde uitzendingen tegelijk aan is niet mogelijk.
Maar nu komt het, het is namelijk zo dat de software van deze tv van Loewe is, en zij komen met een software update die het mogelijk maakt om naar een gecodeerd programma te kijken en een ander gecodeerd programma op te nemen. Het opgenomen programma wordt dan b.v snachts als jij niet kijkt gedecodeerd, het is dus niet direct beschikbaar, maar is de volgende dag beschikbaar (hoe lang het decoderen duurt weet ik niet) het is dus niet helemaal top, maar beter dan niets.
De update komt waarschijnlijk begin februarie beschikbaar, wordt uitgevoerd door mijn leverancier.
Of deze ook te downloaden is geen idee, neem aan van wel.

Verwijderd

Herkenbaar probleem, heb namelijk hetzelfde.
Sharp LC-46HD1E aangesloten op schotel middels 2 kabels op ANT SAT 1 en ANT SAT 2 i.c.m. 1 smartcard en 1 CI-module van Canal Digitaal.
Combinatie van opnemen en een andere gecodeerde zender kijken is uitgesloten.
Zowel Sharp als Kebe (dit is het bedrijf dat voor Sharp reparaties uitvoert, gevestigd in Eindhoven) geven beide voor mij een vaag antwoord.
Ben erg benieuwd wat de sofware upgrade oplevert, ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

Overigens is het mainbord al vervangen, daar ik vanaf het beginne niet direct beeld kreeg en het toestel 2 of 3 maal moet aan en uizetten alvorens beeld (of HDD) kon worden getoond, terwijl het signaalsterkte goed was.

Verwijderd

Er zijn op de Duitse Sharp-site nieuwe software updates !!
Zie ook nieuwe Topic over Sharp software-update.
http://www.sharp.de/softwareupdates/softwareupdates.html

Verwijderd

Wie weet wat en ervaringen:
Nu ik heb eindelijk een goedpassende draadloze (wireless) niet al te dure hoofdtelefoon gevonden (80 Euro's).
In pianolak uitgevoerde zonder ruis ! is dit de AKG K 910. Gekocht bij de ipod Apple-winkels (Xando).

Wat belangrijk is, is dat je het volume van de hoofdtelefoon (sharp-tv) op 80 zet. Dan ontvangt de transmitter voldoende signaal om alles kraak-helder door te kunnen geven.

De uitvoering is fantastisch. (Mooi ontwerp !). En het geluid is helder en voldoende laag (18 Hz).
Hij zit iets te strak op het hoofd, maar dat went vrij snel. De oorkussens zijn van sterk materiaal en
als je hem p.o. laat vallen, is hij niet direkt stuk. Kopen !

Verwijderd

Oja kijk ook ff bij het nieuwe topic Sharp LC-46/52 HD1E sodftware Update via USB !!

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 22:28 ]

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik ben sinds de 19% BTW actie van de mediamarkt, jawel :*) , eigenaar van een Sharp LC-46HD1E. Nu ben ik een man, dus zonder gebruiksaanwijzing aan de slag. In dit geval gaat RTFM (Read The F*cking Manual) echt wel op. Wat een hoop instelling zeg! Met name het in digitale tunergedeelte. Ik heb digitale TV via de kabel van @Home, en die ondersteunen dit soort apparatuur niet.

Na enige gepuzzel (frequenties, netwerkcode etc) doet die nu erg goed. Gisteren een nieuwe "splitter" geïnstalleerd omdat ik de beeldkwaliteit onder de maat vond, nu 5,5 dB demping ipv 7dB. @Home heeft z'n 4 HD zenders in het HD pakket, beeldkwaliteit is echt fantastisch in HD, zelfs over de SD kwaliteit ben ik (na de splitter wisseling) erg tevreden. Wel is me opgevallen dat het geluidsniveau (in Dolby Digitaal, bij HD uitzendingen) wisselend is. Naar mijn idee ligt dat aan @home of Discovery, het is namelijk alleen bij Discovery HD, te weinig bandbreedte of zo, gok ik?

HDD is aan de kleine kant (1 uur opname in HD) maar goed, hij is, in mijn optie, met name bedoeld voor de timeshift functie. Het is inderdaad zo dat je alleen het kanaal kunt opnemen wat je op dat moment (digitaal) kijkt, dus dan klopt het verhaal weer qua time shift. Een tweede CAM en smartkaart zou uitkomst kunnen bieden lijkt.

Ik ben benieuwd of dat een software “probleem” is. Je kan de Sharp via de Astra satelliet software laten updaten. Helaas kan ik niets vinden over die updates zelf (wat is er verbeterd? Heb ik al de laatste versie? ). Om daarom alleen een schotel aan te schaffen (nmuhwa, ik leen er wel ff één ofzo). Heeft iemand een idee waar die info te halen is op het internet?
O, ik zie net dat is http://www.sharp.de/softwareupdates/lcd-tv/lc4652_hd1e.html (krijg je dan een Duits menu?) blijkbaar kan dat ook via de USB aansluiting en een memory stick oid.

Daarnaast heb ik gelezen dat de HDMI ingang Blue Ray niet geheel ondersteund;
(zie http://www.cinematica.ru/files/goods/121.pdf) er schijnt geen ‘native’ 24p weergave te zijn. Nu heb ik geen idee wat dat betekend voor de kwaliteit van Blue Ray beelden en of dat ook een software kwestie is? Iemand?

De alphacrypt kaart (die ik nodig heb voor @home) kan je blijkbaar ook een software update geven via de LCD en satelliet (of via de PC t/m windows XP).

Verder was het een verrassing voor mij dat de S/Pdif alleen coaxiaal digitaal en niet optisch digitaal is, mazzeltje dat mijn versterker ergens nog één coaxiaal aansluiting verstopt had).

Verder heeft de Sharp een centerspeaker functie (via de Dolby versterker, signaal uitgang, niet de speakeruitgang dus! Anders komt er rook uit je Sharp lijkt me) waar ik content mee ben. Van de beeldkwaliteit over de scart uitsluiting wordt ik minder blij. D’s zo'n beetje de minste kwaliteit die nu te zien is op de sharp (via mijn Yamaha DVD speler), jammer :P . Misschien een instelling ofzo. Ik zal rtfm nog maar eens toepassen wat dit betreft of ff afwachten of Blue Ray echt het systeem van de toekomst gaat worden…….lijkt er wel op.

Verwijderd

Sharp 46HD1E alphacrypt camTC athome PS3

gesproken met sharp repair center en die Zeggen dat ik zonder problemen de " duitse software" kan installeren. dit inmiddels gedaan en werkt idd prima. wat er precies veranderd is kan je op de duitse site van sharp lezen.
mijn tv geeft niet altijd gelijk beeld als ik hem aanzet. ligt dit aan de alphacrypt ( software 3.14) of aan de tv zelf. de analoge zenders kan ik wel gelijk kijken !

heeft iemand hier een antwoord op ? en kan iemand mij vertellen wat de instellingen van de CAM moeten zijn ??

Verwijderd

Ok, ik heb het ook maar aangedurft om de update in mijn Sharp TV te stoppen. (Zie Duitse Sharp site) In feite gaat alles vrij eenvoudig met zo'n USB-stick. Ik heb dus nu de nieuwe versies.
TV-Basis-Software Versie 2.19.0 en DVB-software versie 4.8.0 De TV ziet zelf, dat de nieuwe
updates op je sticky staan. Kind kan de was doen. Overigens, bleef de zaak wel hangen bij de update van de DVB. De TV uitzetten en gewoon opnieuw proberen, Geen probleem !

Ik heb begrepen, dat vandaag of morgen, deze updates ook op de Ned Site van Sharp komen te staan ! Doe dus dat updaten, het geeft je een goed gevoel. :9

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook de 46hd1e. Super lcd en met CAIW geen alphacrypt nodig dus kabel erin, autoscan en digitaal kijken. Ideaal. Ik heb alleen het volgende probleem: ik hoor een storend geluid vanuit de achterkant van de tv. Hoe is jullie ervaring daarmee? Is de tv volkomen stil (als het geluid uit staat :P ) of is er een gezoem te horen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:22:
Ik heb sinds kort ook de 46hd1e. Super lcd en met CAIW geen alphacrypt nodig dus kabel erin, autoscan en digitaal kijken. Ideaal. Ik heb alleen het volgende probleem: ik hoor een storend geluid vanuit de achterkant van de tv. Hoe is jullie ervaring daarmee? Is de tv volkomen stil (als het geluid uit staat :P ) of is er een gezoem te horen?
De harde schijf maakt een heel licht zoemend geluidje, deze loopt mee tijdens de tv-programma's
(Timeschift). De harde schijf kun je ook uitzetten tijdens het kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:29:
[...]

De harde schijf maakt een heel licht zoemend geluidje, deze loopt mee tijdens de tv-programma's
(Timeschift). De harde schijf kun je ook uitzetten tijdens het kijken.
De harde schijf is niet te horen, want uit of aan maakt geen verschil (tenzij de schijf blijft draaien als je de continu modus uit zet?). Ik heb er iemand van de winkel bij gehad, maar die gaf aan dat geluid van de fan normaal is bij dit formaat tv's. :/ ik wil dat nog niet direct geloven..... eigenlijk vind ik dat dergelijke tv's helemaal geen bijgeluid mogen geven.

• Thief
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 21:48
Hallo!

Ik ook wil deze TV gaan aanschaffen. Het 46" model.
Ik vroeg me echter 1 ding af. Ik heb nog een 1e serie Xbox 360 en vroeg me af wat de beste beeldweergaves zijn met deze 2 kabels: Component en VGA.
Is er met 1 van deze 2 kabels de mogelijkheid om 1080p weer te geven op dit toestel?
De handleiding heb ik gedownload maar ik word er niet helemaal wijs uit.
Dus ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft.

Groetjes,
Jean

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
t-bob: hallo ik heb het toestel LC-46hd1 ongeveer 4 maanden inbezit. Mijn vraag is,
Het toestel is verbonden via een scartkabel met een jvc Dolby surrond systeem en als ik op de harde schijf tv een film opneem en speel hem af krijg ik het geluid niet meer via mijn dolby surround alleen via de TV, moet erwat ingesteld worden de surroudset staat gewoon op tv en doet het wel met niet opgenomen programma`s heeft er iemand een sugestie?

ps. als ik de update instaleer zijn dan de instellingen weg?

Verwijderd

t-bob schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:11:
t-bob: hallo ik heb het toestel LC-46hd1 ongeveer 4 maanden inbezit. Mijn vraag is,
Het toestel is verbonden via een scartkabel met een jvc Dolby surrond systeem en als ik op de harde schijf tv een film opneem en speel hem af krijg ik het geluid niet meer via mijn dolby surround alleen via de TV, moet erwat ingesteld worden de surroudset staat gewoon op tv en doet het wel met niet opgenomen programma`s heeft er iemand een sugestie?

ps. als ik de update instaleer zijn dan de instellingen weg?
De instellingen blijven behouden bij het updaten.

PS Hoe zit het bij jou met het ventilator geluid?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 16:58 ]

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:57:
[...]

De instellingen blijven behouden bij het updaten.

PS Hoe zit het bij jou met het ventilator geluid?
vanmorgen hoorde mijn vrouw een geluid achter de tv was de ventilator heb de standby uitgezet was de eerste keer dat we wat hoorde.

Ik heb de dolby surrond verbonden met een kabel(met rood en witte stekker) via audio out in tv en audio in in surrond set er komt alleen een geluid via de achter luidspaekers als ik een film bekijk wat is opgenomen op harde schijf tv weet iemand een oplossing ! :?
groetjes

Verwijderd

Mijn vraag is,is de inkijkhoek goed.
Zit er 5 meter van af,en zit er dan iets wat schuin voor.
Dig. out is dat 5.1

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-12 11:19
Sorry voor het wat late antwoord...
Zelf vind ik de kijkhoek best goed. Echter worden de kleuren wel wat flets bij een grote kijkhoek.

De software updates op de duitse sites zijn inmiddels bij versie 2.20.0 en 5.17.0
Heb het vandaag net gedaan. Geen enkel probleem, alles blijft in het nederlands en alle instellingen blijven behouden.

Even een vraagje tussendoor.
Zijn er nog mensen die aan de sharp actie in mei hebben deelgenomen (http://www.sharp.nl/produ...ray.php?site=gratisbluray), waarbij je bij aankoop van de HD1E serie een gratis blu ray speler kunt krijgen?
Vroeg me af hoelang het duurt voor de speler thuis bezorgd is, nadat de voucher is opgestuurd.

Oh ja, voor alle mensen die nu nog een sharp aquos aanschaffen, vergeet niet de 4 jaar garantie actie met 24 uurs service tijdens het ek!!!
Meer info: http://www.sharp2012.nl/

[ Voor 34% gewijzigd door Pirelly op 04-06-2008 16:23 ]

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds aan het twijfelen voor mijn nieuwe tv. Op dit moment staat de LC-52HD1e eigenlijk nog steeds bovenaan mijn lijstje. Echter houden een aantal dingetjes mij tegen. Aangezien het niet zo`n heel recent model is (maar wel uiteraard en TOP model) ben ik een beetje bang dat als ik hem net gekocht heb er ineens een nieuwe verbeterde HD1E in de winkel staat hoewel Sharp waarschijnlijk zegt van niet. Ook de prijs is toch wel nog steeds een puntje met de dalende prijzen van (ook 52 inch) lcd`s.

Paar vraagjes:

- Werken alle functies met de laatste software allemaal goed zoals timeshiften etc etc?

- Ondersteunen de Digitale tuners (T/S/C) opnemen en kijken tegelijk (ook van verschillende transponders). Dus of het eigenlijk volledige Twintuners zijn?

- Kies je 1 digitale tuner, of zijn alle tuners met smartcards tegelijk door elkaar te gebruiken? Er zitten toch neem ik aan geen 3 CI/CAM sloten in de tv?

Ik had ook gekeken naar de Sony KDL-52w4000, maar toen zag ik dat in de USA er een versie is (de KDL-52W4100) die 100Hz had. Het 100Hz heb ik gezien bij een kennis en dat is toch wel een must geworden. Dus met de Sony wacht ik in ieder geval nog even want de kans is best groot dat dat op de volgende Sony lijn komt. Zeker omdat het prijsverschil ook nu zo groot is. € 1609 verschil met de Sharp en Sony.

Misschien weer een stapje verder bij mijn nieuwe tv.....

If you`re not first, you`re last .

Verwijderd

Goededag,

Deze discussie over de Sharp LC-46HD1E is inmiddels erg oud. Toch wil ik even een update geven over deze TV.
Nu inmiddels anderhalf jaar later en diverse software updates later is er nog steeds niets veranderd aan het niet tegelijkertijd kunnen opnemen en kijken naar een gecodeerde uitzending, door gebruik te maken van de twee DVB-S tuners.
Hier baal ik flink van.
Zelfs niet met twee smartcards is dit mogelijk. Dit is duidelijk een enorme tekortkoming van deze verder prachtige TV. Waarom zitten er anders twee slots in om twee smartcards in te stoppen. En waarom zit er anders een Sat2 aansluiting op de TV?
Het is wel mogelijk om een gecodeerde uitzending te bekijken en een niet gecodeerde uitzending op te nemen.
Sharp doe hier iets aan!!

Ik heb sinds vorige week een update uitgevoerd met de software van www.sharp.de (Basis 2.25.0 en DVB 8.4.0).
Nu heb ik het volgende probleem ontdekt.
Als ik het geluid van de TV via de surround versterker wil weergeven, lukt dat niet meer. Ik gebruik de digital out aansluiting van de TV.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit te maken heeft met de update. Ik heb verder niets aan de TV veranderd.
Hebben nog meer mensen dit probleem?
Wie kan mij helpen en heeft dezelfde software op zijn TV staan.
Pagina: 1