Hoi hoi,
Ik ben sinds de 19% BTW actie van de mediamarkt, jawel

, eigenaar van een Sharp LC-46HD1E. Nu ben ik een man, dus zonder gebruiksaanwijzing aan de slag. In dit geval gaat RTFM (Read The F*cking Manual) echt wel op. Wat een hoop instelling zeg! Met name het in digitale tunergedeelte. Ik heb digitale TV via de kabel van @Home, en die ondersteunen dit soort apparatuur niet.
Na enige gepuzzel (frequenties, netwerkcode etc) doet die nu erg goed. Gisteren een nieuwe "splitter" geïnstalleerd omdat ik de beeldkwaliteit onder de maat vond, nu 5,5 dB demping ipv 7dB. @Home heeft z'n 4 HD zenders in het HD pakket, beeldkwaliteit is echt fantastisch in HD, zelfs over de SD kwaliteit ben ik (na de splitter wisseling) erg tevreden. Wel is me opgevallen dat het geluidsniveau (in Dolby Digitaal, bij HD uitzendingen) wisselend is. Naar mijn idee ligt dat aan @home of Discovery, het is namelijk alleen bij Discovery HD, te weinig bandbreedte of zo, gok ik?
HDD is aan de kleine kant (1 uur opname in HD) maar goed, hij is, in mijn optie, met name bedoeld voor de timeshift functie. Het is inderdaad zo dat je alleen het kanaal kunt opnemen wat je op dat moment (digitaal) kijkt, dus dan klopt het verhaal weer qua time shift. Een tweede CAM en smartkaart zou uitkomst kunnen bieden lijkt.
Ik ben benieuwd of dat een software “probleem” is. Je kan de Sharp via de Astra satelliet software laten updaten. Helaas kan ik niets vinden over die updates zelf (wat is er verbeterd? Heb ik al de laatste versie? ). Om daarom alleen een schotel aan te schaffen (nmuhwa, ik leen er wel ff één ofzo). Heeft iemand een idee waar die info te halen is op het internet?
O, ik zie net dat is
http://www.sharp.de/softwareupdates/lcd-tv/lc4652_hd1e.html (krijg je dan een Duits menu?) blijkbaar kan dat ook via de USB aansluiting en een memory stick oid.
Daarnaast heb ik gelezen dat de HDMI ingang Blue Ray niet geheel ondersteund;
(zie
http://www.cinematica.ru/files/goods/121.pdf) er schijnt geen ‘native’ 24p weergave te zijn. Nu heb ik geen idee wat dat betekend voor de kwaliteit van Blue Ray beelden en of dat ook een software kwestie is? Iemand?
De alphacrypt kaart (die ik nodig heb voor @home) kan je blijkbaar ook een software update geven via de LCD en satelliet (of via de PC t/m windows XP).
Verder was het een verrassing voor mij dat de S/Pdif alleen coaxiaal digitaal en niet optisch digitaal is, mazzeltje dat mijn versterker ergens nog één coaxiaal aansluiting verstopt had).
Verder heeft de Sharp een centerspeaker functie (via de Dolby versterker, signaal uitgang, niet de speakeruitgang dus! Anders komt er rook uit je Sharp lijkt me) waar ik content mee ben. Van de beeldkwaliteit over de scart uitsluiting wordt ik minder blij. D’s zo'n beetje de minste kwaliteit die nu te zien is op de sharp (via mijn Yamaha DVD speler), jammer

. Misschien een instelling ofzo. Ik zal rtfm nog maar eens toepassen wat dit betreft of ff afwachten of Blue Ray echt het systeem van de toekomst gaat worden…….lijkt er wel op.