Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MS SQL] Connection close event

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedoeling:

Ik wil zodra een database connectie is gesloten bepaalde query’s gaan draaien. Dit heeft te maken dat ik zodra mijn applicatie op de verkeerde manier is afgesloten toch alle tijdelijke gegevens worden verwijderd.

Software:
Microsoft SQL SERVER 2000

Vraag:

Is er een trigger / event waar ik query’s aan kan koppelen zodra een connectie wordt gesloten?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Welke taal gebruik je om met sql server te communiceren ?

Verder is dit geen sea vraag, maar eerder een prg vraag.

>PRG

https://fgheysels.github.io/

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Daarvoor zijn ooit transacties uitgevonden. Als de transactie niet wordt voltooid (commit), dan wordt alles terug gedraaid.

Daarnaast kun je het beste tijdelijk gegevens in een tijdelijk (#work) tabel zetten. Zodra de connectie wordt verbroken zal automatisch alle tijdelijke (Met een enkele hash (#), tabellen met een dubbele hash wordt pas verwijderd als SQL Server zelf wordt gestopt) tabellen worden verwijderd.

Tijdelijke gegevens in een permanente tabel plaatsen is eigenlijk gewoon een slechte gewoonte.

If it isn't broken, fix it until it is..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Ben bang dat dit niet mogelijk is.

Hoe moet SQL onderscheid maken tussen gewenste en niet-gewenste verbroken verbindingen ?

Kan je misschien functioneel uitleggen wat de bedoeling is ?
Waarom persisteer je tijdelijk gegevens ?
Waar worden deze tijdelijke gegevens opgeslagen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hmm, idd... Waar sla je die tijdelijke gegevens in op ?
Als je gebruik maakt van temporary tables, zijn die tables, als ik me niet vergis, sessie-gebonden.
You can create local and global temporary tables. Local temporary tables are visible only in the current session; global temporary tables are visible to all sessions.

Prefix local temporary table names with single number sign (#table_name), and prefix global temporary table names with a double number sign (##table_name).

Temporary tables are automatically dropped when they go out of scope, unless explicitly dropped using DROP TABLE:

A local temporary table created in a stored procedure is dropped automatically when the stored procedure completes. The table can be referenced by any nested stored procedures executed by the stored procedure that created the table. The table cannot be referenced by the process which called the stored procedure that created the table.

All other local temporary tables are dropped automatically at the end of the current session.

https://fgheysels.github.io/