Het laten maken van een ICC-Printerprofiel

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Zijn er mensen die ervaring hebben met het laten maken van ene ICC-Printerprofiel?
Vond het bedrijf http://www.midox.nl iemand daar ervaring mee?
Ben nog altijd niet tevreden over mijn kleuren van mijn r800 en dit leek me het proberen waard.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Denk je dat dat aan je ICC profiel van je printer ligt of zou het ook elders kunnen zitten? Met welke applicatie print je en wat zijn de kleurinstellingen? Als je je applicatie de color manglement laat afhandelen, zorg dan dat de printer driver daar af blijft. In welk bron profiel maak je je platen en welke rendering intent gebruik je om af te drukken (plus welk doelprofiel)? ProPhotoRGB leidt bijvoorbeeld tot veel problemen vanwege de primaries van die color space die buiten het bereik van de Profile Connection Space van (bijna) alle color management software liggen.

Wat voor scherm heb je en hoe (en met wat) heb je hem afgesteld en geprofileerd? In welke omgeving (kleur, lichtbron) staat je werkplek?

Wat voor inkten zitten er in je Epson en wat voor papier? Elke combinatie heeft een apart profiel nodig...

Hoe beoordeel je de kleur (omgeving)? Wat vind je er niet goed aan?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vraag me af of die service, die overigens best goed zal zijn, jouw probleem oplost.