Toon posts:

Photoshop naar PDF > ontbreken van tekst layers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Photoshop document gemaakt in Photoshop CS3 op een een mac. Nu wil ik deze als een PDF file opslaan. Ik kies File > Safe As > Photoshop PDF > Klik steeds op ok

Nu krijg ik netjes een pdf met mooi het achtergrond plaatje en alle andere plaatjes, maar niet de tekst!
Wel de tekst die als plaatje is, maar niet de tekst die ik met de type tool heb gemaakt.

Ik heb al wat gespeeld met de pdf instellingen maar de lost het probleem niet op.

Wie kan mij helpen?

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Eerst even 1 layer van maken en dan pas opslaan als pdf? Lijkt me snelste manier.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

• Tekst naar bitmap renderen?
  • Flatten Image?
  • Opmaak met tekst in Indesign maken?
Zo maar wat opties... Photoshop is geen tekstverwerker. Je PDF-opties zullen meespelen, maar op zich zou het moeten werken. Font-issues kunnen ook nog meespelen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sommige lettertypen kunnen niet meegenomen worden in een PDF vanwege de rechten die erop zitten enzo. Ik weet dat InDesign altijd wel netjes een melding geeft als een gebruikt lettertype niet in je PDF zal zitten. Ga je daar toch mee akkoord dan vervangt hij het lettertype door 'n standaardlettertje en die kan wel eens te groot voor het kader zijn. Dan zie je niks.
Als Photoshop die melding van onbruikbare lettertypen niet geeft, kun je voor een probleem staan zoals jij hierboven situeert.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs