[OSX] Backup van applicaties maken

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nu leopard voor de deur staat wil ik zo snel mogelijk overstappen van Tiger naar eerstgenoemde. Nu heb ik een aantal applicaties waarvan ik de installatie dvd niet binnen handbereik heb liggen, maar de progamma's eigenlijk niet kan missen. Dus het liefste kopieer ik de gehele app 1-op-1 naar Leopard.

Is het in OSX mogelijk om de betreffende applicatie icon te banden en later weer in de Leopard applicatie directory te slepen? Of ontstaan er hierbij problemen mbt missende bestanden die mogelijk in andere directories geinstalleerd staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Oyster op 24-10-2007 00:30 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Je kan gewoon 'Upgrade Mac OS X' aanvinken (standaard) tijdens de installatie. Hoef je helemaal niets te doen. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

En als je perse een clean install wil doen, kun je inderdaad gewoon de apps kopieeren / branden en later weer terug zetten. Het enige waar je even op moet letten zijn de zogenaamde plist bestanden, hierin zijn je "preferences" uit dat programma in opgeslagen. Deze kun je vinden in /Library/Preferences.

Het is natuurlijk geen ramp als je deze niet meeneemt, maar dan heb je het net wat completer :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Met het gratis programma iBackup kan je kiezen welke onderdelen je wilt backuppen, de programma's, alleen de configuratiebestanden of beide. Een stuk eenvoudiger als handmatig alles opzoeken. Terugzetten gaat net zo simpel, maar dan moet je natuurlijk eerst iBackup installeren op je nieuwe leopard machine.

Ik weet alleen niet of hij ook de registratiegegevens van betaalde programma's meeneemt, verwacht van niet eigenlijk.