[Vista] Spontane Bleuscreen.

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
Ik heb sinds een week allemaal last van Bleuscreens. Ik weet me geen raad meer mee. Weet ook niet hoe het komt. Heb er nooit eerder last van gehad, heb nu een foutmelding kunnen vinden, en daar heb ik een paar dingen van opgezocht. Alleen zonder resultaat. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Foutmelding:
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Mini102107-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: d1
BCP1: 00000020
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 8A475B54
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Externe harddisk van 750 Gb.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Kun je ook de foutmelding vermelden die op het blauwe scherm zelf staat? Iets in de trant van:

0x000000nogwat: FOUTMELDING

Eventueel kun je hier vinden wat deze foutmelding kan veroorzaken: http://aumha.org/a/stop.htm

>>>insert witty remark here<<<

• Jieve
Ja, dat probeerde ik dus te lezen, alleen kan het niet zo snel lezen. Gaat veels te snel weg...

Er is toch een manier dat je een bleuscreen kan vast houden?!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

JohnD

Bernd

eigenschappen van het systeem --> geavanceerde instellingen --> opstart en herstelinstellingen --> computer automatisch opnieuw opstarten

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Jieve
Thnx... Zal eens noteren volgende keer...

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Breakcode D1 staat voor DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Een driver heeft geprobeerd pageable geheugen te accessen terwijl de IRQL te hoog was. (En dat mag/kan niet)

Beste wat je kan down is even de debugging tools van microsoft downloaden en de minidump, Mini102107-01.dmp, openen. type vervolgens het commando "!analyze -v". Deze laat je zien wat de current stack is en en onder IMAGE_NAME kan je zien wat de file was die de exception heeft veroorzaakt.

Kans is groot dat je hier een 3rd party driver zal zien staan zoals bv die van je videokaart. Probeer deze vervolgens even te updaten (of downgraden als updaten niet mogelijk is of het probleem niet verhelpt).

Download linkje naar windbg: http://msdl.microsoft.com...ggers/dbg_x86_6.8.4.0.msi

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Pagina: 1