Ruis bij S-video

Pagina: 1
Acties:

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-02 13:08
hey

Als ik digitaal opneem krijg ik ruis in beeld, ik neem op de volgende manier op:

Decoder (humax kabel tuner) Scart 1 -> TV (RGB signaal)
Decoder (humax kabel tuner) Scart 2 -> Dvd recorder(S-video signaal)

DVD-recorder(panasonic DMR-ES15) Scart 1 -> TV(RGB signaal)
DVD-recorder(panasonic DMR-ES15) Scart 2 - Ontvangt S-video van decoder scart 2

Nu heb al een dure scartkabel geprobeerd, pin 19 doorgeknipt maar als ik s-video doorstuur blijf ik een lichte ruis krijgen op mijn opnames. Stuur ik CVBS naar mijn recorder is er nauwelijks ruis, maar dat signaal is zoals bekend niet echt kleurzuiver.

Weet iemand wat ik fout doe?
De recorder heeft geen RGB scart ingang.

Groetjes

Verwijderd

Ik zou beginnen met uitzoeken welk van beide apparaten het probleem veroorzaakt. Wat is het type decoder dat je gebruikt?
Waarom heb je pin 19 van een scart doorgeknipt? Dit lijkt mij op geen enkele wijze bijdragen aan een oplossing.

• gastje13
Humax IR-FOX C is het type decoder.

Pin 19 knipte ik door omdat men dan geen last meer zou hebben van overspraak(het terugkomende signaal wat stoort). Maar dat heeft niet geholpen. CVBS is zo goed als ruisvrij, maar S-video niet. Beide apparaten staan netjes op S-video ingesteld.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Scart met y/c singaal .. dat ken toch helemaal niet ?
tenzij je een convertor gebrukt die van y/c een composiet singaal maakt .... maar dan is het nog geen y/c over scart

pin 19, "video out" doorknippen .. theoretisch voorkom je overspraak van je video beeld
is wat voor te zeggen maar wel ver gezocht

Iperf

Verwijderd

fish schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:31:
Scart met y/c singaal .. dat ken toch helemaal niet ?
tenzij je een convertor gebrukt die van y/c een composiet singaal maakt .... maar dan is het nog geen y/c over scart

pin 19, "video out" doorknippen .. theoretisch voorkom je overspraak van je video beeld
is wat voor te zeggen maar wel ver gezocht
Veel scart aansluitingen beschikken over y/c. Het zat niet in de originele specs, maar is/wordt veelvuldig toegepast.

• gastje13
Als ik het S-video signaal naar mijn CRT tv stuur(via scart uit de decoder) is het beeld ruisloos. Dus het signaal uit de decoder is goed. Maar stuur ik het nou de recorder in, dan gaat het fout en ontstaat ruis(ik heb hem wel op de goede ingang aangesloten en de recorder op S-video in gezet)

Verder aansluitingen die gebruikt zijn op de recorder:
Antenne in
Antenne uit (naar decoder)

• gastje13
iemand die meer weet?
Pagina: 1