Advies mbt Denon RC-7000CI + RC-7001RCI

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Komende donderdag ga ik mijn Denon AVR-3808 halen en zit er aan te denken om de bijbehorende remote RC-7000CI + RC-7001RCI erbij te bestellen.

Nu vraag ik mij af wat de meerwaarde zou zijn van de remote tov de reeds bijgeleverd remote

http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=360

http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=361

Ik heb de volgende hardware die ik via de nieuwe control zou willen bedienen

Sharp aquos LCD scherm
Samsung HD Kabelontvanger
Panasonic blu ray speler
Sony DVD/HDD recorder

Heeft er iemand inmiddels ervaring met deze nieuwe remote van Denon. Is deze makkelijk te bedienen / in te programmeren?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 18:33
Ik ken die remote verder niet, maar voor het geval je 'm nog niet had gevonden: hier een review.

De lol van het ding is dat de communicatie twee kanten op kan gaan, dus ook informatie van Denon apparatuur terug naar de remote, zodat je op het display van de remote wat statusoverzichten kan zien. Als dat je niet zinnig lijkt denk ik dat het ding verder niet zo bijzonder is.

Het grote voordeel van zo'n remote is uiteraard dat je nog maar 1 remote bij je hoeft te hebben. Wat mij opvalt is dat 'ie niet activiteit gebaseerd is, zoals de Harmony remotes van Logitech. Het is een kwestie van het gewenste device selecteren en dan bedienen. Zelf heb ik een Harmony 885 en juist dat activiteit gebaseerd werken vind ik een belangrijke toegevoegde waarde.

Als ik nu zou moeten kiezen in jouw plaats: als je die twee-weg communicatie nodig vindt, neem dan die Denon remote. Zo niet, ga voor een Harmony 885 of 895.

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
AleSyS schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:09:
Komende donderdag ga ik mijn Denon AVR-3808 halen en zit er aan te denken om de bijbehorende remote RC-7000CI + RC-7001RCI erbij te bestellen.

Nu vraag ik mij af wat de meerwaarde zou zijn van de remote tov de reeds bijgeleverd remote

Ik heb de volgende hardware die ik via de nieuwe control zou willen bedienen

Sharp aquos LCD scherm
Samsung HD Kabelontvanger
Panasonic blu ray speler
Sony DVD/HDD recorder
Je kan in principe ook andere apparaten bedienen met de meegeleverde remote (programmeren is wel overbodig ingewikkeld gemaakt, maar voor tweakers moet er uit te komen zijn ;)
Ik zou eerst kijken of die standaart remote niet gewoon voldoet...

• nieuwhier
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04-2024
AleSyS schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:09:
Ik ga de 3808 ook bestellen. Ik twijfel nog over de speakers. Welke heb jij erbij ?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Ik vind dat activiteit gebaseerde bedienen weer niet handig omdat ik altijd veel met instellingen speel. De standaard dingen (dvd afspelen) werkt inderdaad sneller op die manier, maar bij wat geavanceerdere opties komen is een ramp. Het hangt er dus vanaf wat je fijn vindt en hoe je je apparatuur gebruikt. Als je 1x instelt en dan er vanaf blijft: koop een Logitech. Zit je altijd veel met instellingen te kloten: koop die Denon.
Ik zou wel sowieso de standaard afstandsbediening eerst uitproberen, omdat die ook alles kan bedienen (heeft ook een leerfunctie).