Realtime overschakelen tussen verschillende installaties

Pagina: 1
Acties:

• Ramenta
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 10:34
Ik ben opzoek naar een manier waarop ik twee Windows installaties (XP en Vista 64-bit) parallel op één pc kan draaien. Bijna hetzelfde als dual-boot, maar dan op zo'n manier dat ik niet eerst m'n pc opnieuw op moet starten voordat ik over kan schakelen naar een andere OS en mijn sessie op beide installaties behouden blijft.

Alvast bedankt :)

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
vmware?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:17
virtual pc

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Ramenta
Het is de bedoeling dat ik de WinXP installatie voor spellen gebruik, met vmware zou dit te traag gaan.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
Vreemd idee misschien, maar voldoet slaapstand niet? Dan hoeft er in ieder geval niet weer helemaal opgestart te worden, en blijft de sessie behouden.

Anders dan virtueel (VMware etc.) zou ik het ook niet weten, volgens mij kun je op dezelfde hardware niet twee besturingssystemen tegelijk draaien waarbij ze beide alle resources kunnen gebruiken. (Iets met 2 kapiteinen op 1 schip ;) )

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Linuxinstallatie met Xen? Dat is echt retesnel. Mits je CPU de juiste extensies heeft :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Kijk hier anders even naar http://www.parallels.com/en/products/workstation/os/ , maar werkt ook wel met virtuele partities

• Ramenta
Oké, bedankt voor al jullie tips! _/-\o_
Pagina: 1