Toon posts:

[Vista]Blijft hangen in MediaCenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de MediaCenter-functie in Vista Ultimate gebruik werkt alles perfect. Echter wanneer ik gebruik ga maken van de Live TV functie (dus TV kijken op de PC) krijg ik problemen. Ik kan een tijd probleemloos kijken, maar na verloop van tijd blijft de PC compleet hangen, en werkt alleen een duw op de restart-button.

Meestal kan ik zo'n 5 tot 10 minuten kijken, waarna de PC weer blijft hangen. Ik heb een Hauppage 150MCE en heb alle benodigde Windows Vista Updates gedownload. Ook heb ik Vista laten controleren of de laatste drivers aanwezig zijn en ik krijg het resultaat dat de laatst mogelijke drivers geinstalleerd zijn.

Ik heb op de troubleshoot van Hauppage en Vista gekeken, op Google en op GoT maar deze gaven allen geen oplossing voor mijn probleem.

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik draai alweer een hele tijd Vista Ultimate, en tot voor een maand had ik nooit problemen met Vista, alles werkte perfect.

De laatste maand ervaar ik opeens het probleem dat Vista vastloopt en een blauw scherm geeft wanneer MCE programma's opneemt, dit kan na een paar minuten zijn. Tevens wordt er een dump gemaakt. In het logboek staat er geen fout, alleen dat het systeem is opgestart nadat het niet is afgesloten.

Tevens wanneer ik de gemaakte opnamens afspeel dan geeft MCE op een gegeven moment aan dat er een "signal lost" is op het punt dat de opname eindigd (omdat de pc tijdens de opname daar crashte) waarna de pc alsnog vastloopt, en ik zelf op de rest moet drukken.

Er is de laatste tijd niks verandert aan mijn pc, dus ik heb geen idee waar het probleem door is ontstaan, of het een update van MS is of....????