Toon posts:

HIS x1950 pro ICE Q3 Overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HIS x1950 pro ICE Q3 en heb na 3 jaar met deze computer te hebben geploeterd eindelijk het lef om eens wat overklokpogingen te doen. (Tijd voor een nieuwe dus eigenlijk, maar ook gelijk tijd om eens wat te leren!)

Geen idee wat ik doe eigenlijk maar sneller is hij al wel :-)

Ik heb de Omega Drivers geinstalleerd en ben met die ATI Tray Tool de snelheid van de GPU en het videokaart geheugen aan het opkrikken. Blijkbaar gaat dit niet willekeurig, maar zit er een bepaalde verhouding tussen die twee, ook al zijn dit twee verschillende sliders, want hij vreet niet alles en maakt telkens een kleine verandering op wat ik erop schuif.

Mijn vraag :

Hoe zit het precies met deze snelheden? Is er een vaste verhouding?

Wat zijn ongeveer de maximale waarden voor deze MHz'en en bijbehorende temperaturen.

Ik heb Everest op wacht staan! Tot nu toe nog geen temperaturen boven de 45 graden na een uurtje Battlefield 2142.

Bij voorbaat dank,

Edwin.

Verwijderd

Tip kijk/probeer het ook eens in: Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ja ... Bedankt voor de link ... Heb ik net ff gedaan (aan de hand van jouw link), maar het is
vooral een hoop tech talk van mensen die weten waar ze het over hebben en dus niks uitleggen.

Ik haal er hier en daar wel wat uit natuurlijk en ik zoek ook zelf nog wel, maar misschien weet iemand een tutorial te vinden of een paar basics uit te leggen.

Toch bedankt nog ... alles helpt.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
een videokaart mag stressed wel 80 a 90 graden worden

download Ati Tool en zet die automatische overclock aan , elke keer een stapje van 5Mhz hoger en ondertussen test ie of je kaart nog stabiel is ( alles gaat automatisch dus je hoeft dan niks te doen )

zo kan je precies zien tot hoe hoog je kan gaan

[ Voor 10% gewijzigd door glangeveld op 24-10-2007 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Geitema,

... Sorry, ik was even niet thuis. Ik heb die ATI Tray Tool draaien, omdat die aan mijn Omega Drivers vast zit en daar kun je ook vanalles mee. Ook automatisch overklokken schijnbaar. Alleen vraagt die dan om een of ander profiel wat je zelf aan moet maken. Ik ben toevallig net op een TweakGuide over deze tool gestuit en ga die even checken.

Dat automatische gedoe is wel handig op dit moment natuurlijk, maar ik wilde eigenlijk leren om het zelf te doen. Vandaar de bovenstaande vraag (Topic Start).

Bedankt voor de reactie.