Moederbord pakt slaat vast in 1 gedeelte bios + geen drives

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Van het weekend was mijn voeding van grofweg 5 jaar oud (chieftec 360 watt Atx 1.1 (20 pins variant dus!) overleden. Vandaag was mijn nieuwe voeiding (Enermax Liberty 400 watt voor atx 1.1/2.0 etc, ook voor de toekomst gericht) binnen gekomen + een nieuwe hdd.

Geinstalleerd (op de oude situatie), op een MSI k7t266 pro2 RU moederbord. Zooitje startte direct op. Had daarvoor een bios reset (paar dagen geleden) uitgevoerd, omdat soms wel soms niet de oude voeding wou booten. Bij 1 gedeelte (hardware monitor) waarbij je ook de fsb kunt instellen kwam ik niet naar binnen toe. Je zag wel het grij staan (voltages/temperatuur) maar hij sloeg gewoon vast..Enkel kon je eruit met een reboot.

Nieuwe zooi erin geduwd, misschien zit er iets los maar dat was het ook niet. Toen de nieuwe hdd erin gezet maar heel het bios wou helemaal niks meer herkennen noch de secundaire noch de primaire ide wou ie pakken.

Ander moederbord gepakt die iedentiek is (ook hetzelfde type) zooi omgebouwd..Maar helaas dezelfde fouten.

Bij de bios krijg ik een CMOS GPNV checksum bad heb op de search+ internet gezocht maar wordt helaas niet veel over diepgaand uitlegd.

Alvast bedankt voor een goede tip.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+