Problemen met gedeelde internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:59
Hallo allemaal,

Al een tijd draait hier, probleemloos, een netwerkje tussen 5 pc's en een domein/file server.
Over dit netwerk wordt een adsl internetverbinding gedeeld die vanaf een router op een pc binnenkomt.

Sinds een paar dagen wordt de internetverbinding echter plotseling niet meer gedeeld.
De pc waar het internet binnenkomt kan ik nog wel het internet mee op maar de rest van de pc's neit meer.
Verder lijkt het netwerk nog probleemloos te werken.

Wel is het erg onpraktisch als maar een pc beschikking heeft over internet, dus ben ik hier de afgelopen paar dagen mee aan de gang geweest.
Ik heb van alles geprobeerd:
- ik ben begonnen met het resetten van alle apparaten
- Alle firewalls en viruscanners e.d. heb ik even helemaal uitgezet om te checken of die misschien problemen opleverden
- Ik heb geprobeerd Windows herstel uit te voeren, maar die bleek alleen op dezelfde dag een herstelpunt gemaakt te hebben.. :|
- Daarna ben ik gaan rommelen met alle ip adressen ed
- Vervolgens ben ik op internet wat algemene informatie wezen zoeken over het delen van de internetverbinding.
Helaas bracht dit allemaal geen oplossing. Ik zit nu dan ook echt met de handen in het haar... :?
Vooral omdat het probleem, zo lijkt het, spontaan, zonder verdere aanleiding is opgetreden.
Daarom wil ik het probleem nu ook bij jullie voorleggen, in de hoop dat jullie me weer een beetje op weg kunnen helpen.

Om het voor jullie een beetje overzichtelijk te houden heb ik een tekeningetje van het netwerk gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.oudhollandsedrop.nl/alblasnetwerk.gif

Alvast bedankt voor het meedenken!! :)

• NeORay
helemaal niemand ook maar enig idee wat in deze configuratie nu fout zou kunnen zitten?
Of waardoor een gedeeld internet verbinding er plotseling mee zou kunnen stoppen?

Ik heb inmiddels ook nog geprobeerd alle niet persee nodige processen uit te zetten om te kijken of het misschien door een of ander proces geblokkeerd werd. DIt was echter ook helaas niet het geval.
Ook heb ik de ICS service helemaal gereset dmv een commando in cmd. Dit haalde ook niets uit..

• NeORay
een subtiel kickje..

[ Voor 5% gewijzigd door NeORay op 27-10-2007 12:55 ]

• To_Tall
  • Laatst online: 13-03 23:14
Waarom laat je de Domain controler niet als DNS fungeren. Daar draaid nu ook DNS op. als je hierop je DHCp regeld kan je de server al het verkeer regelen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 12:52

ralpje

Deugpopje

En waarom sowieso een pc gebruiken voor het delen van je verbinding, en niet gewoon de router functionaliteit van je ADSL modem? Waarschijnlijk doe je nu nog dubbel NAT ook.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• NeORay
dat heeft allemaal te maken met de fysieke plaatsing van de apparatuur. :)
Opzich heb ik ook wel eens overwogen 't een en ander om te gooien maar ik zit gewoon niet zo heel ruim in mn tijd.

En daarmee blijft ook dat het gewoon heel lang perfect gewerkt heeft.
Ik vraag me echt af waarom het nu opeens mis gaat.. :|

Edit:
Ik kom er net achter dat ik ook niet meer gewoon via de netwerknaam op de server kan dmv extern bureaublad.
Dit werk alleen nog maar met het ip-adres..

[ Voor 20% gewijzigd door NeORay op 27-10-2007 14:12 ]

• To_Tall
  • Laatst online: 13-03 23:14
NeORay schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:
dat heeft allemaal te maken met de fysieke plaatsing van de apparatuur. :)
Opzich heb ik ook wel eens overwogen 't een en ander om te gooien maar ik zit gewoon niet zo heel ruim in mn tijd.

En daarmee blijft ook dat het gewoon heel lang perfect gewerkt heeft.
Ik vraag me echt af waarom het nu opeens mis gaat.. :|

Edit:
Ik kom er net achter dat ik ook niet meer gewoon via de netwerknaam op de server kan dmv extern bureaublad.
Dit werk alleen nog maar met het ip-adres..
Een update, Een firewall, dubble NAT.
Kan echt zo veel zijn laat je router alles afhandelen of anders je servertje.. je hebt nu 3 apparaten die het zelfde willen doen

Router, PC en de server

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 12:52

ralpje

Deugpopje

Begin eens met die ICS gewoon te vervangen door een simpel switchje, dan ben je in ieder geval van dat gedoe af. Daarnaast zorgen dat je DNS zooi allemaal klopt, dat gaat nu fout, zoals al blijkt uit het feit dat je je server niet meer op hostname kan bereiken.
Dus: switchje plaatsen, ip-adressen en dns-servers aanpasen en gáán :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1