Toon posts:

7,2 mega pixel webcam mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag foto's maken met een camera (DSC-W55 van Sony) via een usb kabel op mijn computer aangesloten. Ik maak nu foto's met een webcam van 1,3 mega pixels maar die zijn niet zo scherp.
Zijn hier mogelijkheden voor of zijn er camera's in de handel (populaire prijsklasse) die dit als optie hebben?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Canon kan dit geloof ik, er zijn programma's voor waarmee je de complete camera kunt besturen (oa foto's maken) en waarmee je het beeld live op de PC ziet.

Verwijderd

Qua "echte" webcam is hoogst mogelijke resolutie 2 Mpixel met de Logitech QuickCam Pro 9000 (HDTV resolutie) interpolatie naar 7Mpixel zit standaard in software...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het alleen om foto's maken gaat en niet zozeer om de webcam functie: dan kk je in principe iedere digitale camere gebruiken met een beetje Mpix. Sluit je zo aan op je PC en dan heb je je foto's :)

Gaat het wel specifiek om de webcam-functionaliteit: naar mijn weten bieden de digicams van Fuji dit. Maar dan rijst wel de vraag: een xMpix beeld is leuk, maar 0,8mpix is al dvd kwaliteit. Dan moet je ook die stream nog eens doorsturen en da's een aardige, meeste camprogramma's kunnen daar niet eens echt mee omgaan en zullen het toch downscalen. Dus waarom zou je zoiets willen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04
Wil je webcambeelden (dus streaming beeld) op je pc hebben of wil je software waarmee je bij wijze van spreken met je muis de sluiterknop van je camera kan bedienen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ThinkPad schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:40:
Canon kan dit geloof ik, er zijn programma's voor waarmee je de complete camera kunt besturen (oa foto's maken) en waarmee je het beeld live op de PC ziet.
Ik heb dit inderdaad met mijn powershot A60 (2 megapixel :P) ook eens geprobeerd. Werkt perfect. Alleen de refreshrate van de sensor ligt niet erg hoog op 2mp. Als webcam dus slecht te gebruiken wat mij betreft (evenals 99% van de webcams op de markt) maar goed te gebruiken om zo foto's te previewen en te maken

Voordat je het vraagt: geen idee hoe die software heet. Het was toendertijds gratis geloof ik. Dit is al enkele jaren geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 23-10-2007 21:49 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:46:
Als het alleen om foto's maken gaat en niet zozeer om de webcam functie: dan kk je in principe iedere digitale camere gebruiken met een beetje Mpix. Sluit je zo aan op je PC en dan heb je je foto's :)

Gaat het wel specifiek om de webcam-functionaliteit: naar mijn weten bieden de digicams van Fuji dit. Maar dan rijst wel de vraag: een xMpix beeld is leuk, maar 0,8mpix is al dvd kwaliteit. Dan moet je ook die stream nog eens doorsturen en da's een aardige, meeste camprogramma's kunnen daar niet eens echt mee omgaan en zullen het toch downscalen. Dus waarom zou je zoiets willen :?
Het gaat mij om het op afstand van de camera op statief foto's maken (vogels in de tuin)en deze hoeven niet verstuurd te worden via e-mail.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:35:
[...]
Het gaat mij om het op afstand van de camera op statief foto's maken (vogels in de tuin)en deze hoeven niet verstuurd te worden via e-mail.
De verdere bediening van de camera boeit je dan niet? Zoals inzoomen, etc?

Anders kun je ook kijken naar een camera met een draadontspanner of infrarode afstandbediening.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

De verdere bediening van de camera boeit je dan niet? Zoals inzoomen, etc?

Anders kun je ook kijken naar een camera met een draadontspanner of infrarode afstandbediening.
Nu werk ik met een webcam (1,3) en daar kun je mee inzoomen en zelfs beperkt zwaaien.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:38:Ik maak nu foto's met een webcam van 1,3 mega pixels maar die zijn niet zo scherp.
Scherpte verbeter je niet met meer megapixels. Ga naar de winkel en vraag een fatsoenlijke webcam :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Canon powershot werkt prima; tijdje terug heb ik op die manier automatisch 3200 foto's gemaakt. Denk ook aan een adapter, accu gaat best snel leeg.

http://www.gphoto.org/ is nuttige software, daar staan ook meteen supported cameras.
Pagina: 1