Windows op mac: welke versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 11:52
Tja, het zal wel een domme vraag zijn maar welke Windows-versie kunnen jullie aanraden? Ik dacht aan XP maar daar zijn zoveel versies van verkrijgbaar, dus ik weet het effe niet...
Mijn vriendin moet ivm. met haar opleiding (PABO) met Word overweg kunnen. Dus na vele jaren komt die ellende nu dan toch binnen in ons huis. Mij lijkt het wel practisch om websites te kunnen testen. Ik begin eerst maar eens met Boot Camp en wie weet komt Fusion dan ook nog eens van pas.
Oh en Word, moet ik dat apart aanschaffen? Prijzige boel voor spullen die ik eigenlijk liever niet wil :(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Yea, Windows XP moet ge komen, Home will do, en dan lekker Office 2003/2007. Maar ge kunt toch via Surfspot aan goedkope licenties geraken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• torp
In deze wereld ben ik een vreemde... wat is Surfspot?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

torp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:26:
In deze wereld ben ik een vreemde... wat is Surfspot?
De instantie die voor studenten goedkope licenties beschikbaar stelt. Word is trouwens gewoon beschikbaar voor de Mac, net als IE voor webdevven.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

http://www.surfspot.nl ;)

Kan je niet beter Office 2004 voor de Mac kopen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• torp
Ah, de onderwijswinkel voor Windows of zoiets... in mijn naïviteit dacht ik dat zoiets alleen voor de Mac bestond :9~
Op basisscholen hebben ze alleen maar PC's dus m'n vriendin moet dat systeem toch een beetje onder de knie krijgen, denken jullie dat dat gaat lukken met Home, of hebben ze allemaal Pro of zo?
Nu kijken ze haar altijd zo aan van 'Oh, jij hebt een Mac?' alsof je van een andere planeet komt. Gezien mijn onwetendheid blijkt dat aardig te kloppen...

Ik was niet van plan om Office for Mac te kopen. Lopen de Windows- en Mac-versies een beetje gelijk op?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
torp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:36:
Ah, de onderwijswinkel voor Windows of zoiets... in mijn naïviteit dacht ik dat zoiets alleen voor de Mac bestond :9~
Op basisscholen hebben ze alleen maar PC's dus m'n vriendin moet dat systeem toch een beetje onder de knie krijgen, denken jullie dat dat gaat lukken met Home, of hebben ze allemaal Pro of zo?
Nu kijken ze haar altijd zo aan van 'Oh, jij hebt een Mac?' alsof je van een andere planeet komt. Gezien mijn onwetendheid blijkt dat aardig te kloppen...

Ik was niet van plan om Office for Mac te kopen. Lopen de Windows- en Mac-versies een beetje gelijk op?
Je vraagt in een Apple forum welke Windows versie je het beste kunt nemen, grappig :+.

Het grootste voordeel van XP Professional is dat er gebruik gemaakt kan worden van een Active Directory, zodat je kunt inloggen op een bedrijfsnetwerk en zodoende je computer centraal vanaf één punt beheerd kan worden. Ik vermoed dat je vriendin dat nodig zult hebben waardoor je prima Home kunt gebruiken. :P

Wat betreft Office for Mac. Office 2004 for Mac lijkt sterk op Office 2003. Binnenkort komt Office 2008 for Mac uit welke sterk gaat lijken op Office 2007, inclusief ondersteuning voor het nieuwe bestandsformaat "Docx". De interface is niet hetzelfde als de Windows versie aangezien een Windows interface op een Mac niet echt lekker werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 23-10-2007 21:51 ]

🌞🍃

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Je vraagt in een Apple forum welke Windows versie je het beste kunt nemen, grappig :+.

Het grootste voordeel van XP Professional is dat er gebruik gemaakt kan worden van een Active Directory, zodat je kunt inloggen op een bedrijfsnetwerk en zodoende je computer centraal vanaf één punt beheerd kan worden. Ik vermoed dat je vriendin dat nodig zult hebben waardoor je prima Home kunt gebruiken. :P

Wat betreft Office for Mac. Office 2004 for Mac lijkt sterk op Office 2003. Binnenkort komt Office 2008 for Mac uit welke sterk gaat lijken op Office 2007, inclusief ondersteuning voor het nieuwe bestandsformaat "Docx". De interface is niet hetzelfde als de Windows versie aangezien een Windows interface op een Mac niet echt lekker werkt.
Ik zet Windows Vista Home Premium op mijn Boot Camp, met Office 2007 Enterprise erbij. Op mijn Mac staat nu nog Office 2004, maar dat wordt Office 2008.

Alles van Mac werkt fijn... behalve Office, dus vandaar toch maar op mijn Windows documenten doen :(

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Office 2008 komt trouwens in februari uit (of het moet weer zijn uitgesteld :P).

Office 2004 werkt niet lekker? Hm, wat gaat er dan mis? Ik gebruik alleen Word, dat werkt op mijn Macbook (met 2GB ram) redelijk goed :P

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 23-10-2007 22:20 ]

🌞🍃

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Office 2004 is nog PPC als je dat nog neit wist.
Daarom draait het op intel macs k*t.
Maar 2008 zit eraan te komen en anders heb je bijvoorbeeld neooffice, iWork, openoffice etc. etc.

Ik gebruik zelf iWork, wat prima werkt :)

@ TS: Je vriendin kan met iWork ook prima word documentjes openen en exporteren :P
Ik zou gewoon voor een illegaaltje XP Pro gaan, zelf maar uitzoeken hoe je eraan komt, en een illegaaltje office 2007 als je dan toch onder windows wil.
VMWare fusion is overigens handiger dan bootcamp, want daar hoef je OS X niet voor af te sluiten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Office Home 2008 voor de Mac gaat maar €149,95 kosten. Dat lijkt mij een schappelijke prijs. Plus dat je geen Windows er op hoeft te zetten. Zie http://www.macminds.net/viewtopic.php?pid=64757 voor details.

[ Voor 19% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-10-2007 22:45 ]

• torp
Ha, waarschijnlijk zouden de antwoorden in een Windows forum me niks wijzer maken...

Dank voor de tips!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Ja, je kan hier als het ware vragen : Op welke Windowsversie ben jij het meest afgeknapt? Dan moet ik die niet hebben :p.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Als je per se een windows wil hebben gewoon windows xp home,
het verschil met pro is domain support en remote assistent van uit windows zelf.
Maar idd office voor Mac kan je ook gewoon doen, mijn vriendin heeft op mijn powerboek gewoon 2004 gebruikt tijdens haar studie, ze was de enige die echt de hele nacht kon door werken zonder dat het steeds vast liep,
Enige is dat de sneltoetsen met de command weken in plaats van de control.

Maar kijk idd wel even of je de intel of G5 hebt, intel is niet heel stabiel, office 2008 komt er al wel aan, dus dat kan ook :-) maar dan moet je nog even wachten, wat ik daar overgs van gezien heb is de intervase toch wel meer overeenkomend met 2006 als 2003 en 2004

mocht de school zegen dat ze met 2003 moet omdat bedrijven dat hebben, binnen 3 jaar hebben de meeste 2007 en dat lijkt helemaal niet op 2003 :)

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

gulie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:59:
...

mocht de school zegen dat ze met 2003 moet omdat bedrijven dat hebben, binnen 3 jaar hebben de meeste 2007 en dat lijkt helemaal niet op 2003 :)
Ik geloof dat een school jou moeilijk kan dwingen om een bepaalde versie van een softwarepakket te gebruiken, zolang het maar het juist formaat oplevert uiteindelijk. :)
Als ze Word 2008 op een Mac kan gebruiken kan ze ook met Word omgaan :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• torp
Het gaat erom dat ze nu stage loopt, en straks les gaat geven op een basisschool. Ze moet de kids kunnen begeleiden op de computer, dus moet ze ook over elementaire computerkennis beschikken. Een van de eisen is bijv. dat ze een document in Word moet kunnen opmaken, en plaatjes toevoegen. En ze moet een website over haar eigen competenties kunnen onderhouden. Op de PABO doen ze dat in Frontpage! ;( Wat je ook vaak ziet is dat die websites volgepleurd worden met html uit Word. Dat ga ik haar niet aanleren, in plaats daarvan heb ik een simpele html-cursus gegeven dus ze kan nu een beetje in de body coderen.

Basisscholen hebben geen geld, en lopen meestal niet voorop met hun computersystemen. Dan kun je wel met een Mac aankomen maar Windows is daar gemeengoed. Ik had het liever ook anders gezien...

[ Voor 28% gewijzigd door torp op 24-10-2007 12:16 ]

• gulie
meeste menu's heten wel het zelfde en command is control

maar, als ze inderdaad echt even wil kijken hoe het er uit ziet kan je beste gewoon home nl pakken en office nl, kijke allen even op surfspot welke xp verzie ze hebben, want zijn ook veel upgrades tussen en daar heb je dus niks aan

Verwijderd

maakt het trouwens of je een 64bit of 32bit versie installeert via bootcamp? Merk je echt het verschil, werkt 64bit gewoon?

• gulie
xp 64 is zoizo niet zo heel erg happy, veel dingen werken daar niet standaard op dus zou gewoon xp houden

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

torp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:47:
Het gaat erom dat ze nu stage loopt, en straks les gaat geven op een basisschool. Ze moet de kids kunnen begeleiden op de computer, dus moet ze ook over elementaire computerkennis beschikken.
Dat is mooi, dan heb je zeker niet de nieuwste versie nodig. Basisscholen lopen vaak behoorlijk achter.
Een van de eisen is bijv. dat ze een document in Word moet kunnen opmaken, en plaatjes toevoegen. En ze moet een website over haar eigen competenties kunnen onderhouden. Op de PABO doen ze dat in Frontpage!
En daar zit een probleem: dat zit niet in Office voor de Mac (godzijdank).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• torp
(godzijdank).
Mee eens. Frontpage komt het huis niet in. Dat ik vandaag Windows heb besteld, is al erg genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 24-10-2007 20:52 ]

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
torp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:47:
Op de PABO doen ze dat in Frontpage! ;(
:X

Dat meen je niet serieus, als er iets oud, slecht en allang niet meer (zelfs Microsoft heeft 't laten vallen) word ondersteund is 't Frontpage (extenties)..

Verwijderd

Wunk schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:34:
[...]

:X

Dat meen je niet serieus, als er iets oud, slecht en allang niet meer (zelfs Microsoft heeft 't laten vallen) word ondersteund is 't Frontpage (extenties)..
Tja de meeste PABO studenten zijn vrouwen en die zijn niet zo geintresseerd in computers ;) Aangezien Office bij MS hoort en het erg makkelijk werkt (office interface die ze al kennen van Word) is het dus de manier om websites te maken, t voordeel is ook dat het gigantisch simpel werkt voor 'leken'

• torp
Dat meen je niet serieus
Toch wel. Ik heb het nu over de Hogeschool van Amsterdam:
De opleiding heeft gekozen voor een portfolio met behulp van een sjabloon in het programma Microsoft Frontpage. Frontpage is gemaakt voor het simpel opzetten van webpagina's, zonder dat er specifieke kennis nodig is van de HTML-taal (de taal om iets op het internet te zetten).
Je kunt gebruik maken van het aangeboden sjabloon. De structuur van het portfolio ligt daarin vast. Je kan de vormgeving van het sjabloon aanpassen als je wilt, maar dat hoeft niet.

Maar bijvoorbeeld Nijmegen heeft een eigen cms:
Het idee was dat het werken met een portfolio handiger moest kunnen met de technische mogelijkheden van tegenwoordig. Onderzoek naar digitale portfolio's, die op de markt werden aangeboden leverden niet het hulpmiddel op, waar men naar op zoek was. Experimenten met het onderbrengen van het portfolio in Blackboard en Frontpage gaven de nodige problemen. Na een voorbeeld bij het Ichthus Hogeschool te hebben gezien heeft men besloten om zelf een stukje gereedschap te laten ontwikkelen. Het digitaal portfolio is, net als het HAN intranet, het HAN internet en de website HANovatie, gebouwd in het HAN content management systeem Roxen. Roxen is een content management systeem en bleek als zodanig geschikt om de gewenste toepassing in aan te bieden.
Pagina: 1